האם מס' ימים לפני בדיקת אולטראסאונד

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • האם מס' ימים לפני בדיקת אולטראסאונד
    some1
    08/08/2010

    אולטראסאונד אשכים על מנת לבדוק אם יש וריקוצלה יש להמנע מפעילות מינית ושפיכה?

    לא נודע לי מהרופא וביום שלישי יש לי את הבדיקה הנ"ל,לכן חשוב לי לדעת


    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    09/08/2010

    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה.
    כך שיש השפעה של מצב ואריקוצלה על ייצור זרע, אך לא הפוך. אין צורך בהתנזרות לפני הבדיקה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה המעמיקה!,ה של

    some1
    11/08/2010

    הבדיקה אומרות:

    אשך ימין:
    בגודל
    4.2*2.6*3.1 ס"מ,מרקם אחיד.
    אפידידימוס תקין
    זרימת דם תקינה באשך ובאפידידימוס

    אשך שמאל:
    בגודל 4.2*2.6*3.0 ס"מ,מרקם אחיד.
    אפידידימוס תקין
    זרימת דם תקינה באשך ובאפדידימוס

    בהשוואה מרקמם של שני האשכים שווה.

    הודגמו וריקוצלה בודדים משמאל ברוחב כ 0.23 ס"מ

    עכשיו הרופאה שביצעה את הבידקה אמרה שהממצעים של הוריקוצלה מאוד זניחים ואין לי שום בעייה וסיבה לדאגה.

    אבל כשהבאתי את התוצאות לאורולוג שהפנה אותי לבדיקה,הוא אמר שבבדיקה פיזית שהוא עשה הוא מצא שיש לי וריקוצלה דיי חמורה (הוא עשה לי בדיקה פיזית לפני ששלח אותי לאולטראסאונד).
    בנוסף הוא אמר שגם יכול להיות שלא לחצתי מספיק בבדיקה (כשביקשו ללחוץ) ולכן יצא שיש לי "רק" 0.23 ס"מ רוחב של ורידים שמצאו.

    מדוע הסתירה הזו בין מה שהרופאה שביצעה את הבדיקה אמרה לבין מה שהוא אמר?.וייתכן שבאמת לא לחצתי מספיק כשביקשו ללחוץ בבדיקה אפילו כששאלתי את הרופאה אם אני לוחץ מספיק חזק והיא אמרה שכן?

    אני ממש מתוסכל מכל העניין הזה,אשמח מאוד לחוות דעת מקצועית בנידון
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    13/08/2010

    שלום
    מדובר בשתי שיטות בדיקה שונות שבעצם צריכות להשלים אחת את השניה. יש הבדל בקביעת התוצאות בשתי השיטות. בנוסף, בבדיקת ולסלבה (יצירת לחץ) חשוב שבשתי הבדיקות זה יתבצע בצורה זהה, למשל בישיבה או בעמידה, אך בשני המקרים בצורה האחידה. אם יש כזה הבדל בין שתי הבדיקות, ממליץ לפנות לאורולוג נוסף, לקבל דעה נוספת.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה שוב!,יש לי שתי שאלות אחרונות

    some1
    13/08/2010

    האם הוריקוצלה שנמצאה אצלי בבדיקת האולטראסאונד נחשבת לנמוכה וזניחה באמת?
    הבדיקה התבצעה בשכיבה,וכשלחצתי בולסלבה לחצתי בעוצמה בינונית מינוס,האם זה בעל השפעה גדולה?,כי כמו שאמרתי קודם הרופאה אמרה שלחצתי מספיק חזק כששאלתי אותה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו