בדיקת זרע לאחר טיפול אנטיביוטי

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת זרע לאחר טיפול אנטיביוטי
    נועה
    18/08/2010

    לרופאים שלום!

    אני בת 28 ובעלי בן 29. אנחנו מנסים להכנס להריון כשבעה חודשים. לפני חודשים וחצי בעלי עשה בדיקת זרה שהראתה מורפולוגיה נמוכה (2%) ודלקת בזרע. הוא טופל בשני סוגי אנטיביוטיקה ונשלח לעשות בדיקה שוב.
    להלן התוצאות:
    ימי המנעות:4
    נפח: 3.5 מ"ל
    צמיגות: לא תקינה
    P.H: 7.6
    אגלוטינציה: אין
    ספירת זרע:
    ריכוז: 6^10*48
    מס זרעונים כללי: 6^10*168
    תנועה: 46% - תנועה טובה: 42% תנועה בינונית: 4%
    תאי דם לבנים: 6^10*5.7
    מס תאי זרע לא בשלים: 0
    מרופולוגיה:
    זרעים תקינים 2%
    ראש - 50%
    MULTIPLE: 50%
    שאלותיי הן: האם אכן דלקת בזרע משפיעה על המורפולוגיה ואם כן עד כמה היא יכולה להשתפר במידה והדלת תטופל? מדוע לאחר חודשיים מספר תאי הדם הלבנים רק עלה (בבדיקה הקודמת היה 5.2 ולפניה 3.9) ? האם כדאי להמשיך לנסות הריון טבעי או לנסות הזרעות? ובכלל, עד כמה מצבנו גרוע?!?!
    אשמח לתשובה על כל השאלות...
    המון תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת זרע

    ד''ר אליעזר גירש
    21/08/2010

    שלום,
    מקובל לפנות לרופא פריון (טיפולי הזרעה והפריה חוץ גופית) לאחר כשנה-שנה וחצי של כישלון להרות ביחסי מין. אצלכם עברו רק מספר חודשים. חשוב לקיים יחסי מין סביב ביוץ על מנת להגביר סיכוי להריון.
    מספר תאים לבנים אינו השתנה כי בספירה תמיד יש % מסויים של סטייה והמספרים קרובים בין שתי הבדיקות. בנוסף, יתכן, שוב אני מדגיש, יתכן, שמדובר בתאי זרע צעירים מאוד כי קיים קושי להבדיל בין תאי זרע צעירים ותאי דם לבנים.
    צמיגות יתר אכן מופיעה במצבי דלקת וזה נכון שדלקת משפיעה על איכות הזרע כולל מורפולוגיה. אנטיביוטיקה מתאימה צריכה להפסיק את תהליך הדלקתי ולשפר איכות הזרע כ- 3 חודשים לאחר הפסקת שימוש באנטיביוטיקה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    נועה
    21/08/2010

    קודם כל המון תודה!
    שאלה נוספת..האם אתה חושב שניתן עם תוצאות זרע כאלה להרות באופן טבעי בכלל? או שכדאי למנוע את התסכול, לא לחכות מספר חודשים נוספים ולפנות ישירות להזרעה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/08/2010

    שלום,
    עם תוצאות זרע שיש לכם, הסיכוי להרות בצורה הטבעית, נמוך אך קיים. לדעתי כדאי לסיים את הטיפול באנטיביוטיקה, במקביל להתחיל לקחת תוסף תזונתי Vitamale המשפר איכות הזרע, לעשות בדיקת זרע בתום הטיפול אז להחליט, לפי תוצאות הבדיקה, האם להמשיך לנסות להרות בצורה הטבעית או לפנות להזרעות תוך רחמיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו