US אשכים

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • US אשכים
    איש
    27/09/2010

    שלום רב,

    בעקבות וריקוצלה נשלחתי לבדיקות זרע. תוצאות הבדיקה הייתה לא טובה ונשלחתי לבדיקת US אשכים:

    אשך ימין - גודל 1.7*3*2.8 ס"מ נפח 2.7 סמ"ק - קטן
    אפידידימוס אינו מעובה.
    אין לראות נוזל חופשי סביב לאשך.
    ללא הרחבת ורידים ספרמטיים.
    בבדיקת דופלר מהירות הזרימה עורקית 5.5 סמ"ש עם RI של 0.5
    גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה אין לראות וריקוצלה.

    אשך שמאל - בגודל 2*3.3*3 ס"מ. נפח 10 סמ"ק - קטן במקצת.
    אפידידימוס אינו מעובה.
    אין לראות נוזל חופשי סביב האשך.
    בבדיקת דופלר מהירות זרימה עורקית 6.1 סמ"ש עם RI של 0.5
    גם בפתיחת דופלר וגם לאחר ולסבה הודגם רפלוקס בכיוון הזרימה והגברת מהירות זרימה
    הרחבת ורידים ספרמטיים בגודל עד 0.5 ס"מ וריקוצלה דרגה 3.

    אשמח לשמוע פירוש. במיוחד מטרידה אותי העובדה שאשכי סווגו כקטנים. האם יש אפשרות שזו טעות? מה המשמעות של אשכים קטנים? (בהחלט פגיעה בדימוי העצמי הגברי).

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    US אשכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואריקוצלה

    ד''ר אליעזר גירש
    02/10/2010

    שלום,
    ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך נסיון להרות.
    גודל האשכים אינו תלוי במצב הואריקוצלה וקרוב לוודאי קיימת גם בעיה קודמת לואריקוצלה. ממליץ לבדוק רמות הורמונים גונדוטרופיים: FSH ו- LH. חשוב במקרה כזה לקבל דעה נוספת של אורולוג אחר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • us אשכים

    שלומי
    18/03/2014

    שלום רב
    לפני ככמה שבועות היה לי כאב באשך שמאל עמום וחזק לאחר כמה ימים
    הלכתי לרופא אורולוג וטען שאין מה לדאוג איך למרות הכל שהפנה לusאשכים.
    הממצאים :
    אשך שמאל
    לא מוגדל ,מרקמו אחיד לא, הודגם נוזל סביב אשך.
    דופלר זרימת דם תקינה
    מסביב לאשך הודגמו ורידים ספרמטיים מעט מורחבים עם רפלוקס בתוכם, בעת מאמץ מתרחבים עד 0.26.

    עזרה בבקשה למה הכוונה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו