שאלה אודות המשך טיפול

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה אודות המשך טיפול
    יפית
    10/11/2010

    שלום,

    להלן תוצאות בדיקות הזרע של בעלי:
    נפח: 0.5, ריכוז: 18 מיליון, תנועה: 50%, מורפולוגיה: 6%.
    ספקטרום חוזר: נפח- 0.3, ריכוז 5 מיליון, תנועה: 20%, מורפולוגיה 20%.
    בבדיקות us גילו וריקוצלה דרגה 2-3 ובקבות זה בעלי נשלח לus טראנס רקטלי. להלן הממצאים- בדיקה רקטלית:
    נפח: 10 סמ"ק, נוקשות: לא, סימטרית: כן, גבולות ערמונית: שמורים, ערמונית מובילית: כן, גוש- לא נמוש.
    בדיקת טראנס:
    נפח: 11.3 סמ"ק, אורך: 2.7, גובה: 2 ס"מ, רוחב: 4 ס"מ, גבול חיצוני: שמור.
    PZ- מרקם הומוגני דו צדדי.
    TZ- מרקם הטרוגני דו צדדי. חלל ציסטי קדמי לורום יתכן הרחבה ציסטית שך ED.
    גבול בין PZ ל-TZ- שמור
    בלוטות זרע בגודל ומבנה תקין.

    מה אומרת הבדיקה? מה לדעתך יהיה המשך טיפול? לפני הטיפול דיברו איתנו על הפריה חוץ גופית- האם תוצאות הבדיקה טראנס רקטלי מאמתות את זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה אודות המשך טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    יפית
    10/11/2010

    שאצלי הכל תקין ואנו מנסים להיכנס להיריון שנה וחצי. אני בת 26 בעלי בן 29 ללא ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה אודות המשך טיפול - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    12/11/2010

    שלום יפית,
    לפי נתונים של בדיקת זרע בהחלט יכולה להיות בעיה להכנס להריון ספונטני. זה לא אומר שצריכים לרוץ מייד לטיפולי הפריה חוץ גופית. רצוי להתחיל עם הזרעה תוך רחמית. אם לא תצליחו להרות אחרי 3-4 נסיונות של הזרעה תוך רחמית אז יש מקום לטיפולים בהפריה חוץ גופית. בכל מקרה, על מנת לחזק איכות הזרע, ממליץ על תוסף תזונתי Vitamale, המשפר את כל הפרמטרים של זרעונים.
    לגבי מצב של וריקוצלה: ואריקוצלה היא מחלה של כלי דם באשך. ואריקוצלה נובעת מהרס שסתומים חד כיווניים. זה גורם לזרימה בכיוון הפוך של דם הורידי. זרימת הדם בכיוון הפוך גורמת ל- hypertermia ול- hypoxia. לחץ הידרוסטטי על רקמת האשך במחלה זו הוא פי 7-8 ממה שאשך יכול לסת. טיפול נכון יביא לשיפור תוך 4-12 חודשים ואז יש שוב ירידה. המחלה גורמת לירידה בייצור טסטוסטרון ולפגיעה בייצור זרעונים. בואריקוצלה הפגם בזרעונים הוא פגם במבנה הראש וכרומטין (חומר גנטי) אינו דחוס.
    ב- 30% מהמטופלים יש הצלחה בטיפולי ואריקוצלה. ב- 70% מהמטופלים הבעיה חוזרת והסיבה היא בכך שבטיפול עצמו קשה מאוד להגיע לכל המקומות הבעייתיים שבוריד האשך. בדרגה 2-3 כמו אצל בעלך יש לשקול טיפול בוריקוצלה.
    נטילת תוספי תזונה יכולה לסיעה לשיפור בייצור הזרעונים ותקינותם. מומלץ לקחת תוספי תזונה לאחר ניתוח של ואריקוצלה ולהמשיך בנטילתם לאורך טיפולי IVF.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו