זרע "ישן" בטיפולי פוריות

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • זרע "ישן" בטיפולי פוריות
    שירה
    25/11/2010

    שלום רב!
    אנחנו זוג דתי וסיימנו מחזור IVF עם איקסי
    ביום חמישי שעבר 18/11 הוחזר עובר אחד טוב מאד בן שמונה תאים
    שאלתי היא לגבי הזרע אותו בעלי היה אמור להוציא שלושה ימים לפני השאיבה ולהמנע מיחסים עד לשאיבה - זאת לפי הנחיית הרופאים
    דבר זה מנוגד להלכה ולכן אני טבלתי ערב לפני השאיבה במקווה ואז בבקר הבאנו זרע למעבדה בצורה של יחסים לפי הנחיות ההלכה
    האם העובדה שבעלי לא הוציא זרע במשך כשבועיים והזרע הראשון שהגיע למעבדה
    הוא אותו זרע ישן עלולה לפגוע באיכות העובר? או לחילופין אם בעזרת השם יתפתח הריון האם יש משמעות לעובדה הזאת?
    אשמח להסבר
    שירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זרע "ישן" בטיפולי פוריות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זרע "ישן" בטיפולי פוריות - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    28/11/2010

    שלום שירה,
    זרע שלא יצא מאשך במשך שבועיים מכיל ברמה גבוהה זרעונים שעוברים תהליך הזדקנות ותמותה. אם במקרה נעשתה הפריה עם זרעון "זקן" (כי אך אפשר לזהות אותו ולהבדיל מזרעון צעיר ו תקין?) אז יתפתח עובר, אך לא יהיה בר קיימה. מצד שני, אם נבחר במקרה זרעון בוגר ותקין אז הכל בסדר, יש סיכוי גבוה להריון תקין. צריך להמתין לתוצאות. לשאלות הלכתיות בתחום הפריון ממליץ לפנות למכון פוע"ה שבירושלים (יש להם גם אתר באינטרנט).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו