פענוח אולטרסאונד ודופלר אשכים

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח אולטרסאונד ודופלר אשכים
    דנה
    27/01/2011

    שלום רב,
    אני בת 28, בעלי בן 31 מנסים שנה להיכנס להיריון.
    הופנינו לבדיקות. הממצאים הראו שאני פוליציסטית ושאצטרך לקבל כדורים לתזמון הביוץ. בדיקת זרע בוצעה פעמיים בהפרשים של חודש וחצי. בשתי הבדיקות יצא מורפולוגיה 0 שאר המדדים תקינים. בעלי הופנה בנוסף לאולטרסאונד ודופלר אשכים ואלו התוצאות:
    .שני האשכים במבנה וגודל תקינים.
    האפדידימוס מימין ושמאל הודגם תקין.
    לא הודגם נוזל הכמות חריגה בשני האשכים.
    משמאל, הודגמה הרחבה ורידית עד כ- 0.38 ס"מ עם היפוך זרימה בולסלבה,ווריקוצלה.
    בבדיקת דופלר צבע זרימת דם תקינה.
    סיכום:
    ווריקוצלה משמאל כמתואר.

    יש לי מספר שאלות:
    1. מה זה אומר? מה חומרת המצב?
    2. האם הכוונה לווריקוצלה נמוכה, בינונית או גבוהה?
    3. האם יש צורך בתיקון?
    4. מה הסיכויים לכניסה להיריון באמצעות הזרעות/IVF?

    מאוד מודאגים אשמח להסבר
    ,תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח אולטרסאונד ודופלר אשכים - תגובה

    ד''ר אליעזר גירש
    30/01/2011

    שלום דנה,
    היפוך זרימה בולסלבה רואים בדרגת 2 או 3 של ואריקוצלה. לגבי חומרת המצב יש לשאול את האורולוג שביצע את הבדיקה.אם מדובר בדרגה 1 או 2, אז בד"כ לא מנתחים. אם מדובר בדרגה 3, מומלץ לנתח.
    על פניו, לפי תיאור שלך, נראה לי שהטיפול המתאים ביותר בשבילכם הוא הפריה חוץ גופית ואולי בשיטת IMSI, המאפשרת בחירת זרעונים הטובים ביותר לצורך הפריה. בנוסף, ממליץ בחום להשתמש בתוסף תזונה Vitamale, המשפר איכות הזרע, כולל המורפולוגיה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו