מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- IVF אחרי TEFNAזוג בתהליך07/04/2011
שלום,
אני ובעלי בני 31, ללא ילדים.
אנחנו כרגע ב-IVF שני בשל אזוספרמייה (לא חסימתית) של בעלי. לפני כחצי שנה הוא עבר ניתוח TEFNA מוצלח ונשאבו 5 מבחנות עם מעט זרע.
אני, ככל הידוע לנו, ללא קושי- מבייצת באופן סדיר, בדיקות הורמונליות וצילום רחם תקינים. טופלתי בפרוטוקולים קצרים (גונאל אף מהיום השלישי לווסת, בשילוב צטדרוטייד ולובריס מהיום השביעי בערך ואוביטרל לפני השאיבה) והגבתי אליהם מצויין.
ב-IVF הראשון נשאבו 10 ביציות, היו 4 הפריות בלבד והוחזרו 2 עוברים, היתר לא שרדו אפילו להקפאה. לא נקלט הריון.
אתמול עברתי שוב שאיבה ונשאבו 15 ביציות, היום הודיעו לנו שמתוכן היו 5 הפריות בלבד, מחר אני אמורה להגיע להחזרה.
שאלתי היא:
האם אחוזי ההפריות הללו נמוכים באופן בולט? האם נתונים נמוכים כ"כ מעידים על איכותו הנמוכה של הזרע? האם יש סיכוי להרות עם נתונים כאלו?
אשמח להתייחסותכם,
בתודה מראש,
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF אחרי TEFNA - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב07/04/2011אם הביציות תקינות, אזי אחוז ההפריה שאת מציינת נמוך יחסית. להערכתי האיכות המורפולוגית של הזרע יכולה לגרום למצב כזה ולכן במקרים כאלה אנחנו מציעים לבצע מיון מורפולוגי בהגדלה גדולה של תאי הזרע האיכותיים ביותר ומבקשים ממעבדת ה-IVF להזריק לביציות את התאים שבחרנו.
יש כמובן להמתין לתוצאות מחזור ההפריה הנוכחי שעשוי להיות מוצלח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
זוג בתהליך07/04/2011תודה על התגובה. מזה אכן אני חוששת.
רציתי לשאול האם הפרוצדורה שציינת (של הגדלה גדולה של תאי הזרע וכיו"ב) היא הסטנדרט כאשר מבצעים איקסי (=מיקרומניפולצייה) או שמדובר בפרוצדורה מורכבת ונדירה יותר, שכדאי לנו לדון עם הרופא המטפל לגביה באופן ספצייפי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
פרופ` בנימין ברטוב07/04/2011זו פרוצדורה לא סטנדרטית שפותחה על-ידנו ונקראת IMSI. השיטה הזו נועדה במיוחד למקרי כשלונות חוזרים ב-IVF. תוכלי ללמוד באינטרנט אודות השיטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
זוג בתהליך07/04/2011תודה על ההסבר. אני אבדוק באינטרנט.
שבת שלום,
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

