מורפולוגיה נמוכה ואפשרויות

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • מורפולוגיה נמוכה ואפשרויות
    אורן
    19/05/2011

    שלום רב ותודה מראש על העזרה.
    להלן תוצאות מזרע שהקפאתי לאחר 3 ימי התנזרות:
    viscosity - normal
    volume - 2.8
    ph - 8
    count - 32
    tot. count - 89.6
    motility- 55%
    grade - 2-3
    motil II - /
    eosin - /
    Morphology:
    normal - 2%
    borderline - 7%
    amorphos - 83%
    pyriform - 2%
    round - /
    tail 4%
    midpiece - 2%

    לאחר יומיים מבדיקה זו עשיתי בדיקת הלוספרם במעבדה אחרת:
    viscosity - normal
    volume - 1.8
    .ph - 8.7
    sperm ocncentration - 45 milion/ml
    motility- 50%
    Morphology:
    normal - 5%
    amorphos - 95%

    אני מניח שההבדלים נובעים בעיקר בגלל המעבדה וקצת גם זמן ההתנזרות.

    המורפולוגיה שלי תמיד הייתה נמוכה אך גבוהה מהתוצאות האלה. עד כה בטפולי IVF שעשינו תמיד עשו ICSI ותמיד היו כ 95% הפריות ועוברים טובים. אבל חווינו 3 הפלות.
    האם יש קשר בין מורפולגיה להפלות על אף שהזרע ניבחר ב ICSI?
    האם הזרע שהוקפא עם התוצאות מעל הינו טוב מספיק ל ICSI?
    האם צריך לבדוק עוד משהו אצל אורולוג? (ניבדקתי בעבר לפני כ 4 שנים והכל היה תקין)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח אם אפשר לקבל תשובה. תודה

    אורן
    23/05/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורפולוגיה נמוכה ואפשרויות - תגובה

    ד''ר שי שפי
    25/05/2011

    בבדיקה הראשונה המורפולוגיה ירודה.
    לבדיקה השניה לא צורפה תשובת הלוספרם. יתכן שבעיה בשלמות ה-DNA תגרום להפלות.
    יש להשלים בירור אצל אורולוג מומחה לפוריות הגבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ההלוספרם עצמה הייתה תקינה

    אורן
    25/05/2011

    תודה על התגובה.
    בדיקת ההלוספרם עצמה הייתה תקינה מבחינת DNA
    DFI 14 - (ערך תקין 0-15)
    אני מודע לעובדה שהמורפולוגיה נמוכה. בעבר הייתי אצל אורולוג והכל היה תקין.
    עד כה בטפולי IVF שעשינו תמיד עשו ICSI ותמיד היו כ 95% הפריות ועוברים טובים. הפלה אחת נמצאה בעיית כרומוזומים בעובר. עשיתי קריוטייפ והכל תקין אבל הרופא אמר שזה קשור כניראה לגיל אישתי (40) . הפלה שנייה הייתה אחרי תרומת ביצית ולא יכולנו לבדוק סיבה ואבדן שלישי היה בכלל חוץ רחמי.
    אנחנו שוקלים עכשיו לעשות פונדקאות והשאלה היא אם ICSI יפתור את בעיית המורפולוגיה.
    אני עובד כשף ומודע לעובדה שזה יכול להשפיע על איכות - האם יש צורך שוב ללכת לאורולוג?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ההלוספרם עצמה הייתה תקינה - תגובה

    ד''ר שי שפי
    25/05/2011

    מומלץ לוודא כי האורולוג המטפל מומחה בפוריות הגבר.
    אינני יודע אם בצעת בירור מלא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו