בחירת זרע

מנהל הפורום

ד"ר אליעזר גירש
ד"ר אליעזר גירש
לקביעת תור אצל ד"ר אליעזר גירש ללא פרסום בפורום
 
  • בחירת זרע
    אורנה
    22/06/2011

    שלום רב,
    בדיקת זרע של בעלי אינן תקינות. טיפול IVF ראשון נכשל. בהפריה ראשונה היו 11 ביציות תקינות אך יצאו רק 4 עוברים.ר ופא פוריות ממליץ בטיפול הבא לשלוח את הזרע למעבדה מיוחדת שתבחר את הזרעים הטובים תחת הגדלת מיקרוסקופ של 6000. אין לי מושג איך קוראים לפרוצדורה אך היא לא בסל ועולה 3000ש"ח. אני בת 42 ובעלי בן 50. מישהו יכול לספר לי על פרוצדורה זו ובכמה היא מעלה את הסיכוי להריון?
    באילו מעבדות באיזור המרכז עושים פרוצדורה זו?
    כי הרופא שלי אמר שביום השאיבה בעלי יצטרך ללכת למעבדה ואז לבוא למקום שבו אני עושה את השאיבה ולהביא את הזרעים שנבחרו והרי צריך תוך שעתיים להפרות את הביציות מרגע השאיבה לפי מה שאני מבינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בחירת זרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת זרע - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    22/06/2011

    לפרוצדורה שהומלצה לך קוראים IMSI, שזה תהליך שמתבצע ביום שאיבת הביציות ובמהלכו בוחרים בהסתכלות בהגדלה גדולה את תאי הזרע הטובים ביותר מבחינת המבנה שלהם. משתדלים לברור שני תאי זרע לכל ביצית המיועדת להישאב. הפרוצדורה הזו נמשכת בממוצע כשלוש שעות (תלוי באיכות הזרע) ולכן הבעל מביא את הזירמה למיון מספר שעות לפני השאיבה של הביציות. לאחר מיון הזרע בדרך-כלל מגיע הבעל למעבדה ושם נמסרת לו צידנית המכילה את התאים שניבחרו והוא לוקח אותם ליחידת ההפריה החוץ-גופית.
    מקובל לבצע אבחון מוקדם של תאי הזרע של הבעל באותו מיקרוסקופ שבו מבצעים את בחירת תאי הזרע, לפני תהליך ה-IVF.
    IMSI נעשת בארץ רק במעבדתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אורנה
    22/06/2011

    תודה רבה על התשובה.
    אני קוראת מאמרים וכתוב it was concluded that microinjection of morphologically selected sperm cells with strictly normal nuclear defined by MSOME , improves IVF - ICSI outcome.
    לא ברור לי מה זה MSOME, האם IMSI זה כמו MSOME? האם רואים את גרעין התא בשיטת IMSI?

    שאלה נוספת...
    בטיפול IVF ראשון היו לי 11 ביציות תקינות (מתוך 14 שנשאבו). גם במקרה זה בוררים שני זרעים לכל ביצית?

    ושאלה אחרונה. מתנצלת מראש על סוג השאלה.
    אם ההפריה בשיטת IMSI לא מצליחה יש טעם לנסות שוב?
    אני שואלת כי עלות הפרוצדורה יקרה (בנוסף לעלות התרופות ועלות השאיבות וכו') ולכן מבקשת לשאול האם ניתן לברור יותר זרעים ולהקפיאם גם בשביל ההפריה הבאה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פרופ` בנימין ברטוב
    27/06/2011

    MSOME אלו הקריטריונים המורפולוגיים שעל פיהם בוחרים את תאי הזרע בשיטת ה-IMSI. בפרוצדורת ה-IMSI בוחרים תאים בעלי גרעין תקין על פי MSOME.
    גם כשיש 11 ביציות משתדלים לבחור שני תאי זרע לכל ביצית, באם זה מתאפשר. המטרה של זה היא שיהיו מספיק תאי זרע למקרה שישאבו יותר ביציות או למקרה שהאמבריולוג לא ימצא את כל התאים שנשלחו. לאחר ההזרקה לביציות, נשארים עם תאים בודדים שמוינו ולא הוזרקו לביציות ובטכנולוגיה שקיימת בידנו היום יש בעיה להקפיא אותם ואחר-כך להצליח גם למצוא אותם.
    אם לא מצליחים להשיג הריון ב-IMSI, יש לשקול לפי תוצאות הפרוצדורה אם יש טעם לנסות שוב או לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו