מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסרת צילנדיר אם מספר משתנהיונתן31/07/2011
שלום לרופאים,
רציתי לדעת אם ניתן להוריד רק צילינדר בניתוח לליזר (מספר 3.5 כל עין)
המספר שלי השתנה עם השנים וירד מ4 בערך ל0 לפי הבדיקה האחרונה.
המספר עצמו השתנה לי כל שנתיים אם זכרוני אינו מתעה אותי, כיום אני בן 22.
האם זה מתאים לניתוח ? כי הבנתי שמספר שעדיין משתנה לא מנתחים, למרות שיותר חשוב לי הצילנדר כי בלעדיו אני לא אצטרך משקפיים כרגע.
והאם המספר יכול ליחזור למישהו שאצלו המספר משתנה בכזאת תדירות?
ד"א
כל שיטת ניתוח מצריכה חיתוך של הרשתית?? פשוט אני פוחד שזה מתי שהוא יזוז לי ממכה בעין, בכל זאת אני צעיר שעושה קצת שטויות פה ושם אז זה מה שהכי מלחיץ אותי בעיניין של הניתוח.
תודה רבה על העזרה שלכם ועל ההפעלה של הפורום.
יום טוב. ובהצלחה במחאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת צילנדיר אם מספר משתנה - תגובה
פרופ' אור קייזרמן31/07/2011יונתן שלום,
ניתן להוריד את הצילינדר שציינת ע"י לייזר. הצילינדר הוא כמו מספר לכל דבר (וגם מטשטש את הראיה באותה מידה).
יציבות המספר הינו נתון חשוב. לא כל כך הבנתי את השינוי (ב 4 מספרים!) שעליו אתה מדווח - זהו שינוי מאוד נדיר. אני ממליץ כי תגיע לבדיקת התאמה וכך נוכל לדעת בוודאות עם מה יש לנו עסק והאם ניתן לטפל בלייזר.
לא בכל סוג טיפול חותכים את הקרנית (ולא את הרשתית). יש טיפול שנקרא PRK או A.S.A ובו לא חותכים את הקרנית, אלא הטיפול מתבצע על גבי הקרנית.
שיהיה בהצלחה.
פרופ' אור קייזרמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההסרת צילנדיר אם מספר משתנה - תגובה
פרופ' ישראל קרמר01/08/2011יונתן שלום,
נראה לי די חריג שהמספר יורד מ- 4 דיאופטר ל- 0 ויש לברר זאת בצורה יסודית על ידי בדיקות מדוקדקות של מבנה הקרנית וצורת הצילינדר. אם ישנו שינוי כל כך דרסטי יש לחכות ליציבות עד החלטה לגבי ניתוח לייזר.
לגבי שיטת הניתוח, קיימת שיטה שבה לא מבצעים חיתוך של קליפה מהקרנית אלא מבצעים שיוף בלבד על ידי ליטוש של שטח פני הקרנית השטחיים, ללא כל שלב של חיתוך. זהו טיפול יותר בטוח, לא חודרני וקל יחסית, אך ההחלמה לאחריו ארוכה.
כדאי להגיע לבדיקת התאמה במרפאת "עיניים" במרכז עזריאלי בת"א כדי לוודא את התאמתך לניתוח מסוג זה.
בברכה,
פרופ' קרמר ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה על התגובות, לגבי המספר המשתנה
יונתן04/08/2011אני זוכר שבכיתה ב' בערך (גיל 7) הביאו לי את המשקפיים שהיו מידה בין 3 ל4 (קרוב ל4)
והיום היא כבר 0 לפי בדיקה אחרונה, ככה שירד ואני בעצמי די התפלאתי והבנתי זה די נדיר.
האם קיים בתיק הרפואי שלי כל הבדיקות והשינויים שחלו במהלך השנים? והאם ניתן לאתר את זה בבדיקה שלפני וככה לעקוב אחרי השינויי ולהבין אותו טוב יותר??
אם אני יעשה את הניתוח אני בהחלט ילך על שיטה ללא שום חיתוכים (כדי שבעתיד לא יזוז לי החלק החתוך מהעין)
אבל האמת שיש קצת זמן לזה אני כרגע חוסך כסף לדברים אחרים והבנתי שהשיטות ללא החיתוך הם היקרות יותר.
שוב תודה רבה על העזרה מעריך את זה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






