מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לאסיק לרוחק ראיה-מסובך יותר?רון04/10/2011
שלום.
אני מועמד לניתוח Z לאסיק עם מספר + ולא עם קוצר ראיה.
האם הניתוח מורכב יותר? ומה עם תקופת ההתאוששות?
מדוע המחיר יקר יותר מניתוח זהה עם קוצר ראייה.
מדוע יש פחות רופאים ומקומות שמוכנים לעשות את הניתוח הזה?
איך אפשר לאתר מקום שבו שי רופא שמתמחה בסוג הניתוח הזה?
תודה מראש על התשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאסיק לרוחק ראיה-מסובך יותר? - תגובה
פרופ' אור קייזרמן04/10/2011שלום רב,
ניתוח להיפרופיה (מספרי +) הוא לא שונה מבחינה טכנית מניתוח למיופיה (מספרי -).
ההבדל העיקרי - בניתוח להיפרופים מקמרים את הקרנית ואילו בניתוח למיופים משטיחים אותה.
ההחלמה זהה - מדובר בהחלמה מהירה בשיטת הלאסיק, ואיטית יותר בשיטת ה-PRK.
הייחוד בהיפרופיה הינו שיש למספרים יותר נטייה לחזור - האחוזים גבוהים יותר מאשר במיופיה.
מצד שני, השיפור באיכות החיים דווקא גדול יותר במנותחי היפרופיה (ללכת עם משקפי "פלוס" קשה, מציק ופחות אסתטי מאשר עם משקפי "מינוס").
לגבי זי-לאסיק והמחיר - עליך לבדוק טוב את האלטרנטיבות.
ישנם מכונים המנתחים בשיטת הלאסיק עם תוצאות לא פחות טובות במחירים נוחים יותר.
כמו בכל מוצר אחר - השוואת מחירים ומכשירים תמיד מומלצת.
אתה מוזמן לבדוק את המכון אותו אני מנהל רפואית, גם מבחינת סוג הניתוח (לאסיק) וגם מבחינת המחיר.
שיהיה בהצלחה בכל אשר תבחר.
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהאפשר לדבר פה על מחירים? אם כן אשמח
רון04/10/2011הציעו לי Z לאסיק ב 17 אלף.
קיבלתי גם הצעה של 10200 במקום אחר.
האם בלאסיק המחיר יהיה יותר זול?
יש לי חברים שעשו ב 7200 לאסיק
ויש כאלו ששילמו 7800.
בכולם יש השתתפות של קופות החולים.
מה הניסיון שאני אמור לחפש אצל הרופא המטפל.
מה העדיפות באופן כללי של Z לאסיק אל מול לאסיק?
ומדוע לדעתך במקרה הספציפי הזה (או שלא רק...) עדיף לאסיק רגיל.
שוב תודה.
רון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהאפשר לדבר פה על מחירים? אם כן אשמח - תגובה
פרופ' אור קייזרמן06/10/2011רון שלום,
ראשית לגבי המחירים, כמו בכל דבר אחר, יש טווח מחירים בשוק הרפואי ומומלץ לעשות סקר שוק.
ניתוח במחיר היקר לאו דווקא טוב יותר מניתוח במחיר פחות יקר.
לעצם הנושא הרפואי -
ישנם שני סוגי ניתוחי לייזר להסרת משקפיים: לאסיק או PRK. אין יותר סוגים.
ב- PRK מבצעים את הלייזר על השכבה החיצונית של העין - האפיטל. במקרה כזה, לוקח לעין מספר ימים להירפא ולהחלים מהפגיעה בשכבה זאת.
בלאסיק לעומת זאת, מפרידים בין שכבות הקרנית ומרימים את השכבה החיצונית. את הלייזר מבצעים לאחר הרמת השכבה החיצונית בעומק הקרנית.
אי לכך, בלאסיק לא נפגעה השכבה חיצונית - האפיטל, ולכן תקופת ההחלמה קצרה בהרבה; זה יתרונה הגדול של שיטה זאת.
בתוך שיטת הלאסיק ישנם מספר "תתי שיטות" כאשר ההבדל ביניהם הינו טכני לחלוטין -כיצד להפריד בין שכבות הקרנית.
בשיטה המסורתית (לאסיק), ישנו מכשיר מיוחד הנקרא מיקרוקרטום העושה זאת בדיוק רב. למעשה, ברוב המחקרים נמצא כי הדיוק במכשיר זה הינו הגבוה ביותר.
בשיטות אחרות (זי לאסיק או אינטרא לאסיק) הפרדת השכבות מתבצעת ע"י לייזר. אמנם זה נשמע מבטיח והיי-טקי, אך עדיפות שיטות אלו לא הוכחה עדיין.
יש לציין כי החלק החשוב בניתוח הוא שיוף הקרנית. לחלק זה אין שום קשר עם שיטת הפרדת השכבות (לאסיק רגיל או אינטרא לאסיק או זי לאסיק).
בדרך הטבע, השיטות ה"חדישות" יותר הן היקרות יותר, למרות שאם חוקרים לעומק - לאו דווקא המדויקות יותר.
במכון אשר בניהולי הרפואי החלטנו, כהחלטה אסטרטגית, לבצע את הניתוחים בשיטת הלאסיק המסורתי והטוב.
שיהיה בהצלחה בכל אשר תחליט.
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה רבה, הארת את עיני.
רון06/10/2011(-:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהלאסיק לרוחק ראיה-מסובך יותר? - תגובה
פרופ` אירית בכר08/10/20111. כאשר המספר הוא (+) השיטה המתאימה היא לאסיק בלבד. בשיטת PRK /A.S.A התוצאות אינן יציבות והסיכוי לנסיגה גבוה ביותר. בשיטת הלאסיק המסורתית משתמשים בלהב ניתוחי .2. בשיטת הZ LASIK משתמשים במכשיר לייזר מדויק ביותר הנקרא Femtosecond LASER . למכשיר זה יתרונות רבים בדיוק ובבטיחות אך הפעלתו יקרה ולכן המחיר גבוה יותר.3. תקופת ההתאוששות קצרה ביותר (ממספר שעות ועד ליום המחרת) והיא נטולת מחושים כמעט לחלוטין.4. בניתוח לקוצר ראיה ניתן לטפל גם בשיטות PRK /A.S.A שמחירן נמוך יותר ,אך במחיר זהה אם מבצעים את הניתוח בשיטת Z LASIK5. ברוב המרפאות בישראל אין מכשיר Femtosecond LASER בשל מחירו הגבוה. שיטת Z LASIK מתבצעת במרפאה אחת בישראל אך שיטה מקבילה - אינטרלאסיק קיימת במרפאה אחרת. בעולם המערבי שיטה זאת תפסה בקצב מהיר ביותר את מעמד הבכורה בשל יתרונותיה. לדעתי מגמה זאת תגיע גם לישראל ומכונים אחרים ירכשו את הטכנולוגיה המתקדמת הזאת למרות מחירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






