מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חוסר יציבות הראייה והשפעה על הניתוחיולי23/10/2011
שלום רב,
עשיתי בדיקת התאמה במכון עיניים ונמצאתי מתאימה לניתוח אינטרלאסיק.
גיליתי כי המספר שלי עלה בשנה האחרונה במספר ורבע בכל עין (הגעתי ל 7.5-, 6-). אני בת 29 והמספר שלי כל שנה- שנתיים משתנה.
הרופא לא התייחס לנושא והשאיר את ההחלטה בידי.
האם כדאי לבצע את הניתוח?
האם יתכן ועדשות מגע רכות משפיעות על הראייה?
אם אעשה בדיקת עיניים לאחר שאוריד את העדשות לכ 10 ימים, האם יתכן ובדיקת אופטמיטריסט תראה תוצאות אחרות?
מה הסבירות שיעלה המספר לאחר הניתוח ולא אוכל להרכיב עדשות מגע יותר?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר יציבות הראייה והשפעה על הניתוח - תגובה
פרופ' אור קייזרמן23/10/2011שלום רב,
שינוי במספר יכול בהחלט יכול להיות סיבה לדחיית ניתוח - אך לא תמיד זהו מצב.
יש לבדוק מהו המספר אליו משווים את העליה במספר - לדוגמא, אם המשקפיים הישנות נעשו מלכתחילה עם מספר נמוך יותר (בכוונה), וכעת רואים לכאורה שהמספר עלה - כמובן שאין זה סימן לעליית מספר.
אין לאף אחד "ביטוח" שהמספר לא יעלה, גם אם ישנה באמת יציבות לאורך זמן.
איננו יודעים מהם הגורמים לעליית המספר ואיננו יכולים לצפות זאת מראש.
מצד שני, ברוב המקרים תהיה לנו את היכולת לבתע תוספת לייזר ולאפס את המספר שיעלה בעתיד (אם יעלה).
הסטטיסטיקה מדברת על 4-6% של עליית מספר וצורך בתוספת לייזר.
עדשות מגע עלולות להשפיע על המספר, ולכן מומלץ להיות לפחות שבוע ללא עדשות- לפני הניתוח. האם הבדיקת תראה תוצאה אחרת? זאת נדע רק לאחר הבדיקה.
אין סיבה שלאחר הניתוח לא תוכלי להרכיב עדשות מגע במידת הצורך.
בקשר לסוג הניתוח - בד"כ עם מספרים גבוהים כשלך- הייתי ממליץ על ניתוח מסוג פ.ר.ק ולא אינטרא לאסיק - אבל זהו נושא אחר.
שיהיה לך המון בהצלחה.
בברכה,
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהניתוח PRK
יולי23/10/2011ראשית תודה רבה על תגובתך!
1. אשמח להבין מדוע ניתוח PRK מתאים יותר לבעלי מספרים גבוהים יותר?
2. האם יש סיכון בשיוף הקרנית בטווח הארוך, במחלות זיקנה או במצב של צורך בניתוח חוזר?
האם הקרנית פחות עמידה?
3. כמו כן, אני מתכננת כניסה להריון מיד לאחר הניתוח, האם יש עם כך בעיה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהניתוח PRK - תגובה
פרופ' אור קייזרמן23/10/2011שלום רב,
שני סוגי הניתוחים (לאסיק ו-PRK) מפחיתים בעובי הקרנית.
ככל שהמספר גבוה יותר - יותר רקמה יורדת והקרנית נשארת פחות עבה.
בניתוח מסוג לאסיק, בנוסף לשיוף, מבצעים הפרדת שכבות,כשגם מהלך זה מוריד מעט מעובי הקרנית.
בפ.ר.ק לעומת זאת, לא מבצעים הפרדת שכבות, אלא הלייזר מבוצע על הקרנית החיצונית - ודבר זה חוסך רקמה.
זוהי הסיבה שבמספרים גבוהים, שגם כך מורידים הרבה רקמה יחסית בגלל המספרים, לא רוצים להוריד עוד רקמה ע"י הפרדת שכבות - ולכן מעדיפים פ.ר.ק על פני לאסיק.
"שיוף הקרנית" מביא לשינוי בקימור הקרנית. אין בכך סכנה לטווח הקצר או הארוך.
לגבי כניסה להיריון - אין הוכחה מדעית שהמספר משתנה במהלך ההיריון.
אין זה אומר שהוא לא ישתנה, אך אין זו סיבה לדחיית הטיפול.
שיהיה בשעה טובה ובהצלחה,
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהנטיות גנטיות של הורים
יולי23/10/2011כמו כן רציתי לשאול,
אם הורי סבלו בעבר מקרעים ברשתית וקטרקט,האם יש לקחת זאת בחשבון ? האם יש לכך השפעה? (אין מחלות עיניים במשפחה).
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהנטיות גנטיות של הורים - תגובה
פרופ' אור קייזרמן23/10/2011שלום רב,
שני הדברים אותם ציינת אינם מחלות גנטיות ולכן אין להם השפעה על התאמתך לניתוח.
כמובן שלפני הניתוח הרופא יבדוק את קרקעית העין שלך (הרשתית) ויוודא שאין שם קרעים.
חשוב לציין, כי הטיפול להסרת משקפיים נעשה על הקרנית ולא על הרשתית - כך שהטיפול עצמו אינו גורם לבעיית רשתית כזו או אחרת.
בברכה,
פרופ' אור קיזרמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההרכבת עדשות מגע לפני הניתוח
עידן23/10/2011שלום,
רשמת בתגובתך כי בהחלט יש להמנע בהרכבת עדשות מגע שבוע לפני הניתוח.
ישנם מכונים שבפרוש אומרים כי אם מדובר בעדשות רכות אז 48 שעות לפני הניתוח זה מספיק. מה דעתך בעניין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההרכבת עדשות מגע לפני הניתוח - תגובה
פרופ' אור קייזרמן24/10/2011אני ממליץ על שבוע לפני הניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההרכבת עדשות לפני ניתוח
עידן23/10/2011שלום,
רשמת בתגובתך כי בהחלט יש להמנע בהרכבת עדשות מגע שבוע לפני הניתוח.
ישנם מכונים שבפרוש אומרים כי אם מדובר בעדשות רכות אז 48 שעות לפני הניתוח זה מספיק. מה דעתך בעניין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)





.jpg)
(1).jpg)