ראייה 12 יום אחרי PRK

לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך
 
  • ראייה 12 יום אחרי PRK
    מישל
    21/11/2011

    עברתי ניתוח PRK לפני 12 ימים.
    המספר שלי לפני הניתוח היה 5.5 בעין ימין ו7 בעין שמאל (עם צילינרים)
    הניתוח מיועד ליצירת ראיית Monovision.
    עכשיו - 12 ימים אחרי, ללא משקפיים אני רואה די מטושטש לרחוק ולא מסוגל כמעט בכלל לקרוא או לעבוד במחשב.
    מכיוון שאני עובד במחשבים, לקחתי בסופרפארם משקפיי קריאה עם כמה מספרים.
    מה שגיליתי זה שעם מספר +1 (מיועד לקריאה) אני רואה די טוב לרחוק ברמה שמאפשרת נהיגה ועם מס +2.5 אני יכול לקרוא ולעבוד במחשב (אם כי זה קשה לאורך זמן).

    האם למרות שלמעשה אני רואה שיש לי כרגע מס' +1 לרחוק ומס' +2.5 לקרוב - זה מצב סביר ויכול להשתפר תוך שבועיים ולהגיע למספרים המתוכננים, או שיש להניח שיש כאן בעייה של תיקון יתר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה
    ראייה 12 יום אחרי PRK

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • ראייה 12 יום אחרי PRK - תגובה

    פרופ` אירית בכר
    22/11/2011

    המצב אותו אתה מתאר סביר ביותר לאחר ניתוח PRK. ההקלה באמצעות משקפי קריאה מומלצת ואינה משנה את תוצאות הניתוח. כנראה שבבדיקת ראיה שתערך חודש לאחר הניתוח , ראייתך תהייה טובה יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • בקשה להבהרת הסיבות לראייה הלא תקינה

    מישל
    23/11/2011

    מה התהליך שהעין עוברת בין הניתוח עד להחלמה מלאה ומדוע בעצם הראייה אינה תקינה בשלב הביניים?
    לפי הבנתי המוגבלת אין מדובר בצמיחה מחדש של האפיתל שמסתיימת אחרי מספר ימים.
    נראה לי גם שלא מדובר בעכירות או בחוסר שקיפות מסוימת, כי אז משקפיים לא היו עוזרים. כלומר אם משקפיים עוזרים אפשר אולי להסיק שהקימור של הקרנית לא מביא את התמונה המפוקסת בדיוק לקרנית אלא (מכיוון שמספר הוא +) למקום שהוא מאחורי הקרנית.
    האם מדובר בקימור של הקרנית שעדיין אינו מגיע למצב המתוכנן מהניתוח והוא משתנה עם תהליך ההחלמה?
    כ"כ מדוע הראייה לקרוב כל כך גרועה? האם הניתוח פוגע זמנית בגמישות של הקרנית וביכולת לשנות את הפוקוס לקרוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • בקשה להבהרת הסיבות לראייה הלא תקינה - תגובה

    פרופ' אור קייזרמן
    23/11/2011

    שלום מישל, להלן ההסבר:
    אכן צמיחת האפיטל מסתיימת לאחר כ 4 ימים, אולם האפיטל עדיין לא שקוף לגמרי בתקופה זאת. האפיטל עצמו בנוי ממספר שכבות ועד שהם מסתדרות בסדר הנכון ונבנות כשקופות לחלוטין זה לוקח כ 4 שבועות.
    בתקופה זאת צפוי שגדילת האפיטל בצורה לא סימטרית תגרום למספר (פלוס בד"כ) וצילינדר - ולכן הראיה המטושטשת. המספר והצילינדר ישתנו מידי יום עד להעלמותם הצפויה לאחר ארבעת השבועות האלו.
    הראיה לקרוב מטושטשת בגלל אותו מספר - פלוס, שמקשה על הקריאה, וכמובן גם בגלל הצילינדר הזמני הקיים.
    אין קשר להעלמות הפוקוס לקרוב (אקומודציה) שכן פעולה זאת נעשית בעדשה התוך עינית ולא בקרנית. יכולת האקומודציה לא נפגעת מהניתוח כלל.
    לאחר ניתוח PRK התרופה הכי טובה היא הסבלנות.
    רק בריאות
    פרופ' קיזרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו