האם הליטוש מחליש את הקרנית לצמיתות?

לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך
 
  • האם הליטוש מחליש את הקרנית לצמיתות?
    אלעד
    16/01/2011

    יש לי עוד כמה שאלות. אודה לתשובות לפחות לחלקן.

    1) האם ניתוח הכולל ליטוש הקרנית מחליש את הקרנית לצמיתות?
    האם גם אחרי ההחלמה, עין מנותחת היא בעלת קרנית חלשה מעין לא מנותחת?

    2 ) סיכונים לטוווח ארוך:
    זה אולי הדבר שהכי גורם לי חשש. אני מדמיין את העין כמו קשת "רומית" מבלנים. כשהקשת לא בצורת חצי גורן מושלמת, אלא מקופפת מעט בחלקה העליון - היא גם פחות חזקה ויציבה. האם לאחר זמן ההחלמה מניתוח lasek, הקרנית עדיין חלשה משמעותית ביחס לקרנית שלא נותחה?
    אם כן - האם זה יכול לגרום לתופעות לוואי קיצניות בגילאים מבוגרים? האם עין מנותחת יכולה לגרום להדרדרות קיצוניות בראיה או לפתח מחלות בגיל מבוגר שאם לא הייתי עובר את הניתוח לא היו קורים?
    ברור לי שהניתוח יחסית צעיר (lasek עשרים שנה), אך אולי בכל זאת ניתן להבין מהותית את התשובה למצב שתארתי פה.

    3) יש פעליות שלא ניתן לבצע אחרי הניתוח? טיסה גבוה במטוס קל? צלילה עמוקה? אני שואל כי אלה מקומות עם לחץ גדול ואולי אסור לעין שנותחה לספוג לחצים כאלה?

    4) קראתי על כמה מקרים באינרטנט של אנשים שראו טוב עד שנה וחצי-שנתיים אחרי הניתוח ואז הדרדרה להם הראיה. אחדים סבלו מאקטזה (עיוות קרנית). איך מקטינים בבדיקת ההתאמה את הסיכויים שהמנותח יסבול מתופעה נוראית זו?

    5) מהן תופעות הלוואי באופן כללי שניתן לצפות אחרי תקופת ההחלמה מניתוח lasek (ולא במהלך ההחלמה)? יובש, הילות, סינוורים?

    6) במידה והניתוח לא מסיר לגמרי את המשקפיים. האם ניתן להתשמש בעדשות מגע לאחר תקופת ההחלמה?

    תודה מראש
    וסליחה על מטר השאלות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • האם הליטוש מחליש את הקרנית לצמיתות? - תגובה

    פרופ' ישראל קרמר
    19/01/2011

    שלום רב,
    1. לא, אין היחלשות, אלא רק ירידה בעובי הקרנית.
    2. ליטוש הקרנית איננו פודע בדר"כ בחוזק הקרנית ויציבותה גם-לטווח ארוך.
    קיים מספיק נסיון עם סוג זה של ליטוש לייזר שטחי.
    3. אין כל הגבלה אחרי חודש.
    4. יש לשלול ממצאים לא תקינים בבדיקת מיפוי הקרנית ועובי הקרנית. לאחר ניתוח השיוף נדיר ביותר לפתח אקטזייה. שינוי בראייה עלול לקרות אחרי הרבה שנים עקב עלייה טבעית שלקוצר הראייה, ולאחר מכן מבצעים ליטוש לייזר נוסף.
    5. יובש קיים לעיתים, אך חולף כעבור זמן מה. הילות וסינוורים ניתן למנוע ע"י ליטוש לייזר מתוחכם מסוג cv או wf.
    6.כן בהחלט ניתן להשתמש בעדשות מגע, אך לאחר מס' חודשים משיוף הלייזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו