התלבטות בין סוגי הניתוח

לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך
 
  • התלבטות בין סוגי הניתוח
    שי
    21/06/2011

    אני בן 20 ומתגייס רק עוד שנתיים לשירות קרבי (השירות נדחה מסיבות אישיות ולא רפואיות). נמצאתי מתאים גם לניתוח ה- לאזיק(חיתוך) וגם לprk(שיוף).

    האם ישנה עדיפות כלשהי לניתוח של השיוף מחשש לפגיעה בעין במהלך השירות הצבאי?
    האם פגיעה ישירה בעין והזזת המתלה גורמת לנזק בלתי הפיך או שיהיה צורך רק בתיקון קל?
    מצד שני הבנתי שישנה סבירות גבוהה לעכירות בעין לאחר ניתוח prk. גם כאן אני שואל - האם זהו נזק בלתי הפיך או שאפשר לטפל בעכירות בצורה קלה?
    כלומר, במידה ו2 הסיבוכים הללו קרו- איזה מהם עלול להיות יותר מסוכן?

    סליחה על הבלאגן בשאלה ותודה רבה!

    (אשמח לתשובה מד"ר הירש או מפרופ' קרמר שאותם אני מכיר כבר).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה
    התלבטות בין סוגי הניתוח

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • התלבטות בין סוגי הניתוח - תגובה

    פרופ' ישראל קרמר
    26/06/2011

    שי שלום רב,
    ניתוח שיוף הלייזר בלי חיתוך קליפה מסוג PRK הוא עמיד יותר בפני חבלות ישירות לקרנית והעין לאחר הניתוח, ולכן אני ממליץ עליו לחיילים בכוחות הלוחמים, חיר, צנחנים, גולני וכן לאנשים אשר עוסקים בספורט מסוג קרב מגע, גודו, קרטה וכדומה.
    לגביי ניתוח הלאזיק או אינטרא לאזיק, פגיעה ישירה בקרנית לאחר הניתוח עלולה לפגוע בקטיפה הנחתכים בזמן ניתוח זה, ואם סיבוך זה קורה הרי הוא דורש פינוי דחוף למרכז כרורגי וניתוח דחוף שבו מנסים להחזיר הקליפה למקומה וליישרה שתוצאותיו לעיתים לא מושלמות.
    לכן לחיילים קרביים עדיף באופן כללי לעבור ניתוח מסוג PRK לגבי העכירות שנשאלה על ידך , אני משתמש בחומר הנקרא מיטומצין (MMC) המונע היוצרות של עכירות ברוב הגדול של המקרים לגבי העכירות אם היא מופיעה היא בדר"כ חולפת לאחר טיפול ע"י טיפות סטרואידים במשך 3 חודשים.

    בברכה , פרופסור קרמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך

  • התלבטות בין סוגי הניתוח - תגובה

    פרופ' אור קייזרמן
    27/06/2011

    שי שלום

    לחיילים קרביים מומלץ לעשות PRK ולא לאזיק כיוון שחבלות לעין עלולות לפתוח את החתך הניתוחי. לגבי עכירות אחרי PRK - הדבר נדיר כיוון שאנו משתמשים בחומר מונע עכירות ואם זה קורה יש לזה טיפול עם טיפות של סטואידים.

    פרופ' אור קיזרמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לבדיקת התאמה
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לבדיקת התאמה ללא עלות מלא/י פרטיך


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו