קוקסידיניה כרונית?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קוקסידיניה כרונית?
    מותשת
    02/03/2013

    שלום,
    מתנצלת על האורך. ניסיתי לקצר, אבל זה סיפור קצת מורכב ואני על סף ייאוש.

    אני סובלת ממה שהוגדר כמקרה קשה של קוקסידיניה כבר יותר משנה וחצי. לא מסוגלת לשבת ללא כרית אורטופדית, וגם הישיבה הזו מלווה בכאב שעם הזמן התפשט לכל האגן, כנראה בגלל ההישענות המתמדת קדימה (בבדיקות נשללה בעיה ממקור גניקולוגי/פרוקטולגי).
    MRI הראה שהקוקסיקס אינו עקום או שבור, אבל הוא מופיע בצבע לבן לעומת שאר עמוד השדרה שמופיע בצבע אפרפר. האורטופד שהראה לי את ההבדל בצבע אמר שהעצם נראית בצקתית, אך כשהתייעץ עם רדיולוג הוא אמר שזה לא ממצא חד משמעי.

    טיפול שמרני (פיזיותרפיה ונוגדי דלקת) לא הועיל. הפיוזיו' החמירה את המצב והומלץ לי להפסיק; נוגדי הדלקת הועילו מעט לכאבים אך לא לדלקת, ולאחר כחצי שנה של נסיונות עם רבים מהם הוחלט שאפסיק לחלוטין עקב השפעה שלילית על לחץ דם גבוה ממנו סבלתי עוד קודם, ונזק מצטבר לקיבה. עקב כך אני נעזרת רק במשככי כאבים, שעוזרים חלקית מאוד.

    כן רואה שיפור קל ומאוד איטי, ובמקביל נראה שמוקד הדלקת "מטפס" מעט - מהעוקץ כלפי מעלה. זה אמנם הקל מעט על הישיבה (עדיין עם כרית, עדיין בכאב עז), אבל מצד שני חיסל כל אפשרות לשכיבה על הגב. בשנה האחרונה אני שוכבת על כריות שטוחות שביניהן יש מרווח שמונע מגע בין המזרון לאזור הקוקסיקס וכמה ס"מ מעליו.
    אני מתארת לעצמי שזה מאוד לא בריא לגב, במיוחד כשברקע קיים בלט דיסק בגב תחתון (הרבה לפני הקוקסידיניה). אבל כשאי אפשר לשבת יותר מ4-5 שעות וחייבים לשכב רוב היום, הכאב של לחץ על האזור הוא בלתי נסבל והמגע גם מחריף את הדלקת.

    לאור ההגבלה בתפקוד והעובדה שאני נאלצת לחיות על משככי כאבים, מה שגם רחוק מאידאלי (טרמדקס), אני תוהה:
    - האם קוקסידיניה יכולה להיות כרונית, לכל החיים ללא הפוגה?
    - האם כריתת קוקסיקס היא האופציה היחידה שנותרה?
    - מהם הסיכונים של ניתוח כריתת קוקסיקס?
    - האם הוא נחשב יעיל?

    אני ממש נואשת מהסבל המתמשך הזה.
    המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוקסידיניה כרונית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוקסידיניה כרונית? - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    02/03/2013

    שלום למותשת,
    הטיפול בקוקסידיניה עשוי להיות ארוך ומתיש.....
    התיעצי גם עם מרפאת כאב לצורך הזרקות מקומיות בשיקוף או ללא שיקוף.
    ניתוח הוא תמיד אופציה אחרונה במקרים כאלו, יש למצות טיפול שמרני קודם
    אין ממש סטטיסטיקה טובה על סוג ניתוח זה משום שהוא מאוד לא שכיח...
    סיכוני ניתוח הם בעיקר זיהום מקומי עקב המיקום של הקוקסיקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לא מיציתי את הטיפול השמרני?

    מותשת
    02/03/2013

    תודה על התגובה המהירה.
    האם מלבד פיזיותרפיה ונוגדי הדלקת שלא הועילו במקרה שלי קיים טיפול שמרני אחר מלבד אלה שציינתי? אני פשוט לא מתמצאת מספיק.
    שכחתי לציין שטופלתי גם בזריקת קורטיזון לאזור, שנוסתה ללא הצלחה ועם זינוק לחץ דם רציני.
    לגבי ההזרקה האפידורלית שהזכרת, אכן עלתה בהתייעצות עם רופאי כאב, אבל הבנתי מהם שההקלה היא קצרה יחסית (שבועיים?) ואין לחזור על התהליך יותר משלוש פעמים בשנה. מה שאומר לעבור הליך לא פשוט ופולשני עם סיכון משלו לטובת הקלה מאוד זמנית, ואז לחזור לאותה רמת כאב לזמן ממושך. לכן נמנעתי מזה עד כה.

    סליחה שאני חוזרת על השאלה, אבל האם קוקסידיניה היא מצב שמוכר גם ככרוני ברמה של הימשכותו כל החיים ללא הקלה, או שעפ"י רוב הוא אפיזודי?

    שוב תודה רבה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לא מיציתי את הטיפול השמרני? - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    02/03/2013

    הוא מוכר ככרוני לעיתים.
    במכלול השיקולים ,עלייך יהיה להחליט כיצד להמשיך, ניתוח או כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה.

    מותשת
    02/03/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזדהה איתך

    נטע
    03/03/2013

    אחד הדברים המבאסים ביותר, אף אחד לא יבין על אילו כאבים מדובר..אי אפשר לשבת אי אפשר לשכב כל איכות החיים נהרסת לגמרי.. מציעה לך לנסות טיפול אצל כירורפרקט, אולי לך זה יעזור..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה...

    מותשת
    04/03/2013

    כן, זה מהדברים שאנשים שלא מכירים לא לוקחים ברצינות בד"כ (דלקת בעצם הזנב נשמע לרובם כמו משהו קצת קומי) ורמת הפגיעה באיכות החיים, כשזה אקוטי, היא רצינית. היה לי את זה ברמה קלה פעמיים בעבר וזה היה סתם לא נעים, אפילו לא דרש אקמול. אבל ברמה היותר קשה - גיהנום. אני נסחבת עם הכרית לכל מקום, שזה לא פיקניק כשאת לא נוהגת, והכאבים כל כך קשים שאני מרגישה כאילו הזדקנתי בעשור, וגם נראית ככה. אין מה לדבר על לקיים חיים נורמליים - לראות סרט, לשבת בבית קפה, לנסוע מחוץ לעיר, להתארח אצל מישהו...

    שאלתי לגבי כירופרקט, כי דיברתי עם אנשים שזה ממש עזר להם. אבל הוסבר לי שבמקרה הספציפי שלי זה לא יועיל כי העצם אינה עקומה (בניגוד למקרים של פריקה, שבר או מבנה בעייתי), ולכן אין שם משהו שמניפולציה כירופרקטית תתקן. להיפך, כל לחץ ולו הקטן ביותר (למשל במישוש עדין בבדיקה) מחריף אצלי את המצב לשבועות אח"כ. :(

    מאז המחלה הארורה הזאת אני מבינה הרבה יותר אנשים מבוגרים שכל תנועה היא פחד מבחינתם. אין מה לדבר על לרוץ או אפילו ללכת מהר, והסיוט שלי הוא התחבורה הציבורית. כל טלטלה, כל מכה מאחורה או דחיפה, כל סיבוב או בלימה...

    עינוי.

    תודה על ההזדהות. מאחלת לך בריאות והקלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצם זנב

    רותם
    23/05/2013

    אני בת 34. לפני כשנתיים החלו לי כאבים בעצם הזנב במקביל לפריצות דיסק בגב תחתון.לפני שנה וחצי עברתי שני ניתוחי דיסקטומי.הכאבים בעצם הזנב גמרו לי על החיים.עברתי הזרקות כירופרקט דיקור סיני פיזיותרפיה רצינית מרפאות כאב ליריקה סימבלטה טיפול פסיכולוגי אך ללא הועיל. בצילום mri עצם הזנב שלי ארוכה ובזווית של 90 מעלות.
    כבר שנה וחצי שאני לא עובדת וחיה מקצבת נכות וחיי אינם חיים. גם כאבי הגב וגם עצם הזנב.
    כל רופא שהיתי אצלו כולל המנתח שלי אמרו שלנתח את עצם הזנב יכול רק לסבך יותר ושברוב המקרים לאחר הניתוח נשארים כאבים בגלל מיקום הצלקת.
    הפכתי מבן אדם פעיל ושמח לבן אדם מתוסכל עצבני סובל ועייף. אני לא מצליחה למצוא איזשהי דרך לחזור לפחות לחצי ממה שהייתי. הכאב ככ מגביל ומשבש את איכות חיי שהמון פעמים אני פשוט חושבת לעצמי שאם לא ימצא פתרון אני ממש לא אמשיך לחיות כך. אני מקנאה באנשים שפשוט מתיישבים קמים נזרקים על הספה ואני כל דקה צריכה לשנות תנוחה בכאב או פשוט לשכב. אני מגיעה למצבים שאני חושבת שאם היתי נכה על כסא גלגלים זה היה עדיף כי היתי יכולה לשבת.כמובן שגם לנכים יש כאבים אבל היאוש גורם למחשבות שאפילו הרע ביותר יכול להיות פחות גרוע בשבילי.
    כואב לי לשמוע שיש עוד אנשים שסובלים מהעצם הארורה הזאת.הלוואי שימצאו הרופאים דרך להוציא אותה מצידי מהירך או מהבטן או מהמצח מצידי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה

    רותם
    23/05/2013

    הצבתי את הודעתי בטעות כתגובה..אודה לכם רופאים אם תוכלו להגיב להודעתי.
    אני מיואשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בבקשה - תגובה

    ד''ר גד ולן
    23/05/2013

    ללא בדיקה שלך ועיון בבדיקות ההדמייה אני לא ממש יכול לייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה שאני מתערב וחסר ניסיון אבל

    הראל
    28/05/2013

    אולי ממרפאת כאב תוכלו לקבל אישור לקנאביס רפואי? שמעתי שצמח הקנאביס עושה פלאים לגוף ואני תוהה אם אולי הוא יכול להיות פיתרון עבורכן, אמנם אני צעיר, אך מאוד מזדהה עם הסבל שלכן אחרי שעברתי עם אימי חודשים של סבל כשחלתה בסרטן העצמות שישב לה גם על עמוד השדרה. שלא תדעו צער וכאב ושתמצאו פיתרון במהרה אמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הראל יקר

    רותם
    29/05/2013

    קודם כל מאחלת בריאות לאמך. שתזכו לבריאות
    אני אישית מטופלת כרגע במרפאת כאב.הטיפול מתמקד בעיקר בפיזיותרפיה ובפגישות עם פסיכולוגית.את הכדורים שהציעו לי אני מסרבת לקחת מכיוון שזה כמו שאומרים "לשים פלסטר ". ומרוב כדורים שלקחתי בעבר וכל מיני סמים כאלו או אחרים אני לא רוצה ואפילו פוחדת מנזק בלתי הפיך או התמכרות.שלא נדבר על התחושה הרעה שהם עושים.
    מבחינת מריחואנה רפואית אני התעניינתי ונאמר לי שעד שלא אקח את מה שמציעים לי ואעשה תקופה ארוכה פיזיותרפיה אז אין אישור.
    אני יכולה להגיד שניסיתי פעם אחת שסבלתי מכאבים חזקים במיוחד ומכר של אבא שלי שמקבל בגלל הלם קרב נתן לי לנסות ולא רק שישנתי טוב הנפש שלי מצאה מנוחה.הלוואי שהיו מאשרים לי בלי עוד ניסיונות של סמים באמת קשים אך עם כל הכאב אני לא מתכוונת לעבור על החוק ולהשיג בדרך שגם עלולה לסבך אדם אחר שזקוק לזה לא פחות ממני.
    תודה שהגבת ואין לך על מה להתנצל.מקסים לדעת שיש אנשים כמוך שאכפת להם.
    ושוב המון בריאות ותקווה ללילה שקט ונטול כאב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו