מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פענוח בדיקת MRI לאחר תאונהא23/07/2013
שלום רב!
לפני כחצי שנה (בן 25), לאחר פציעה, אובחנתי בCT כסובל
"משברים באלמנטים לטרלים מימין של חוליות L2-4 עם הסננת הרקמות הרכות".
כמו כן בבדיקה נראה כי ישנו בלט דיסק קל בגובה 5L-1S על לחץ קל על השק הדורלי (להבנתי ללא קשר לתאונה).
לאור המשכות הכאב הופנתי לבדיקת MRI.
בפענוחה הדברים החריגים הם:
- סיומת הקונוס מודגמת בL1-2 ללא עדות לאותות חריגים.
- דיסטרביוציה של שורשי קאודה אקבינה בגדר הנורמה.
- L1-S1 ניוון דיסק עם בלט ובקע מרכזי זעיר, ללא סמני לחץ על השק, ללא הצרות ספינלית או פורמינלית.
- בסיכום נכתב: מוקד בחוליה L2, בעל מאפיינים של המנגיומה לא טיפוסית. ניוון דיסק L5-S1 עם בלט ובקע זעיר, ללא לחץ על השורשים.
שאלתי היא - מה הוא הנזק המתואר בפענוח הMRI ומשמעותו..
(ברור לי שעליי להיפגש עם אורטופד עמ"ש ושהייעוץ האינטרנטי הינו בעירבון מוגבל, אבל אשמח לדעת בגסות מה ההשלכות..)
רב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה - תגובה
ד``ר ליאור מרום23/07/2013שלום. אין לזה קשר או משמעות שקשורות לתאונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת MRI לאחר תאונה - שאלה
א24/07/2013תודה רבה על התגובה,
עד כמה הממצאים בעייתיים?
הייתי אצל אורטופד עמ"ש, בבדיקה נאמר לי שהבעיה כרגע היא ניוון הדיסק L5-S1 עם בלט ובקע זעיר ולא השברים מהתאונה..
לשאלתי אם להימנע מסחיבת משקלים ופעילות עצימה נאמר לי שכנראה לפעילות שאעשה לא תהיה השפעה על המשך ניוון הדיסק ושסיכוי טוב שהניוון ימשך בכל מקרה (בזמן כלשהו לא ידוע) בגלל סיבות ביולוגיות שונות ולא בגלל דברים שאעשה/לא אעשה.
מה דעתך ד"ר?
שוב תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבי גב תחתון מזה 7 חודשים- פריצת דיסק
כאבי גב תחתון ומותניים לאחר רנטגן
עזרה בפענוח mr- כאבי גב תחתון
כאבי גב קשים מאוד בן 25
ספונדילוליסטזיס- כאבים שמקרינים מהגב לרגל
גב תחתון- קליקים קלים בצד שמאל
פענוח mri עזרה בממצאים- בת 31
מפרקי האגן-האם יש שינויים במפרקים
כאבים בגב התחתון וברגליים- שימוש במדרסים
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




