פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה
    א
    23/07/2013

    שלום רב!
    לפני כחצי שנה (בן 25), לאחר פציעה, אובחנתי בCT כסובל
    "משברים באלמנטים לטרלים מימין של חוליות L2-4 עם הסננת הרקמות הרכות".
    כמו כן בבדיקה נראה כי ישנו בלט דיסק קל בגובה 5L-1S על לחץ קל על השק הדורלי (להבנתי ללא קשר לתאונה).

    לאור המשכות הכאב הופנתי לבדיקת MRI.
    בפענוחה הדברים החריגים הם:
    - סיומת הקונוס מודגמת בL1-2 ללא עדות לאותות חריגים.
    - דיסטרביוציה של שורשי קאודה אקבינה בגדר הנורמה.
    - L1-S1 ניוון דיסק עם בלט ובקע מרכזי זעיר, ללא סמני לחץ על השק, ללא הצרות ספינלית או פורמינלית.
    - בסיכום נכתב: מוקד בחוליה L2, בעל מאפיינים של המנגיומה לא טיפוסית. ניוון דיסק L5-S1 עם בלט ובקע זעיר, ללא לחץ על השורשים.

    שאלתי היא - מה הוא הנזק המתואר בפענוח הMRI ומשמעותו..

    (ברור לי שעליי להיפגש עם אורטופד עמ"ש ושהייעוץ האינטרנטי הינו בעירבון מוגבל, אבל אשמח לדעת בגסות מה ההשלכות..)

    רב תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה - תגובה

    ד``ר ליאור מרום
    23/07/2013

    שלום. אין לזה קשר או משמעות שקשורות לתאונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח בדיקת MRI לאחר תאונה - שאלה

    א
    24/07/2013

    תודה רבה על התגובה,
    עד כמה הממצאים בעייתיים?
    הייתי אצל אורטופד עמ"ש, בבדיקה נאמר לי שהבעיה כרגע היא ניוון הדיסק L5-S1 עם בלט ובקע זעיר ולא השברים מהתאונה..

    לשאלתי אם להימנע מסחיבת משקלים ופעילות עצימה נאמר לי שכנראה לפעילות שאעשה לא תהיה השפעה על המשך ניוון הדיסק ושסיכוי טוב שהניוון ימשך בכל מקרה (בזמן כלשהו לא ידוע) בגלל סיבות ביולוגיות שונות ולא בגלל דברים שאעשה/לא אעשה.

    מה דעתך ד"ר?

    שוב תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו