פריצת דיסק חוזרת באותו המקום

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פריצת דיסק חוזרת באותו המקום
    נדב
    12/12/2017

    שלום.

    עברתי ניתוח להוצאת דיסק פרוץ לפני מספר שנים.
    לפני כחודש בעקבות כאבים וביצוע MRI נאמר לי שפרץ הדיסק שוב באותו המקום L4L5. הכאבים הפסיקו כעבור יומיים ולא שבו ונאמר לי שעקב כך אין צורך להתערבות כי כנראה זה נספג לבד וזה נראה שהפעם כל הדיסק יצא החוצה ולא נשאר בפנים כלום יותר. השאלה, האם זה לא מסוכן להשאר ככה ללא דיסק בכלל בין חוליות אלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    רן לדור
    12/12/2017

    פריצת דיסק חוזרת מתרחשת בסביבות 7% מהמקרים לאחר ניתוח. האחוזים משתנים לפי המחקרים השונים.
    במידה והשתפר מצבך - אכן אין סיבה להתערב ניתוחית.
    בהנחה שהממצאים מצביעים על תהליך ניווני מתקדם של הדיסק , האינדיקציה להתערבות ניתוחית הינה קלינית - קרי, כאבי גב שמתאימים למיקום.
    במידה ואינך סובל מכאבים - גם אם קיימים ממצאים הדמייתייים - כגון הימצאות של חוליה נושקת לחוליה ללא דיסק פעיל ביניהן, אין כל סיבה להתערב ניתוחית, ובכל מקרה זה אינו מצב מסוכן.
    אני ממליץ לך להשלים בדיקה מסודרת של מומחה עמוד שדרה, ובהתאם לבדיקתו - שקילת טיפול משלים דוגמת פיזיותרפיה וחיזוקי עמוד שדרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו