מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים ממושכים וממוקדים בעמוד שדרה גבידור30/08/2020
שלום רב,
בן 32, ברקע אוסטאופורוזיס שאובחנה לפני כחודש וחצי (טי-סקור מינוס 2.8 במפרק ירך ומינוס 2.3 משוקלל בעמה"ש. אחת החוליות טי-סקור של מינוס 3).
בנוסף, מזה כמה שנים שאני סובל מכאב בא והולך בנקודת מסויימת בעמ"ש גבי ובחלק מהזמן האזור שסמוך לנקודה הזו מרגיש כאילו רדום. הדבר שמטריד הוא כמובן הכאב.
לפני כחצי שנה החלטתי להתחיל להתאמן והתחלתי לדחוק משקל. די מהר עם תחילת האימונים אותה נקודה בעמה"ש התחילה מאד לכאוב לי. בהתחלה התעלמתי והמשכתי. כך במשך שבועיים. כשראיתי שזה רק מחריף את הכאב ושזה נשאר איתי גם הרבה אחרי האימונים - חדלתי מלהתאמן בכלל.
לצערי, כעת, חצי שנה לאחר מכן - עדיין כואב לי שם מאד.
הלכתי עם המקרה לשני אורתופדים לחוות דעת. שניהם בכירים ומכובדים - אחת המליץ על מיפוי עצמות SPECT לכל השלד ושני המליץ על CT ואמר שייתכן שנעשה מיפוי בהמשך (לא יידעתי אותו על הייעוץ עם האורתופד הראשון). בנוסף טען שאין מה לעשות MRI (רציתי לחמוק מקרינה) כי זה לרקמות רקות ולא ייתן כלום בכל הנוגע לעמ"ש.
שאלותיי -
1. אשמח לעזרתך במה לבחור - מיפוי או CT ומדוע?
2. העדפתי לעשות MRI מפאת העדר הקרינה, אבל האורתופד האחרון פסל את זה מכל וכל.
האם באמת אין טעם בהדמייה שכזו? למיטב ידיעתי MRI יכול להדגים לא רע בכלל בקעי/ בלטי דיסק והן שברי דחיסה - או שמא?
תודה רבה,
אשמח לכל עצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדמייה מתאימה
פרופ` אייל יצחיאק05/09/2020ככלל סיטי מדגים את העצמות טוב יותר.
לדעתי אין מניעה מביצוע MRI ואם יהיה צורך אז להשלים סיטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבי גב תחתון מזה 7 חודשים- פריצת דיסק
כאבי גב תחתון ומותניים לאחר רנטגן
עזרה בפענוח mr- כאבי גב תחתון
כאבי גב קשים מאוד בן 25
ספונדילוליסטזיס- כאבים שמקרינים מהגב לרגל
גב תחתון- קליקים קלים בצד שמאל
פענוח mri עזרה בממצאים- בת 31
מפרקי האגן-האם יש שינויים במפרקים
כאבים בגב התחתון וברגליים- שימוש במדרסים
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
