מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סאונהרוביק10/12/2012
שלום למומחי רפואה סינית,
האם יש תועלת בריאותית כלשהי (בעיקר לפי הרפואה הסינית, ובכלל) לשהייה בסאונה?
חג שמח. לאון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סאונה - תגובה
מיכל שלזינגר10/12/2012שלום לאון
סאונה מתאימה למצבים שבהם אדם חלה ב"רוח - קור" = התקררות.
מצב שבו האדם מקורר ואינו מזיע.
הטיפול המקובל הוא חימום- למשל: באמצעות תה מחמם:
ג'ינג'ר (זנגוויל), קינמון, הל וציפורן.
גם סאונה יכולה להיות פתרון מצוין.
כמובן שמיד אחרי הסאונה יש להתעטף היטב .
אם מדובר ברוח - חום- הכוונה היא למחלה שבה יש התקררות + חום, נזלת צהובה וכו'.
אז אין להשתמש בשיטות חימום שונות.
אענה לך גם בגישה האנתרופוסופית (שאותה אני גם משלבת בטיפולים )- אנשים שהם נוירו - סנסוריים (עובדים הרבה עם הראש ופחות עם מערכת העיכול והיא חלשה יחסית= המערכת המטבולית, ), סאונה רטובה הינה פתרון מצוין מכיוון שהמערכת הנוירוסנסורית היא הקוטב ה"קר" של הגוף. לעומת המטבולית שהיא קוטב "חם".
כדי לשמור על ה WELL BEING שלנו יש כמובן לשמור על איזון (... על פי כל השיטות).
אנשים שהם נוירוסנסורים נוטים יותר למחלות קור = סרטן, מחלות טרשתיות ועוד.
זה על קצה המזלג.
חג אורים שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסאונה - תגובה
ערן מי-רב10/12/2012לאון שלום
ברפואה הסינית ישנם מספר דרכים להסתכל על חוסר איזון.
דרך אחת הינה איבחון\הסתכלות לפי 8 העקרונות, אשר שניים מהם אלו: חום וקור.
כל אחד מהם עושה\ גורם לתהליכים שונים בגופינו.
בנושא הסאונה (חום) הדבר יכול להועיל ל: אנשים אשר סובלים מקור, מצב של הצטננות, שרירים תפוסים ועוד... ובכלל הנעת הדם ןהאנרגיה בגוף.
במידה והאדם הינו בעל חום פנימי עודף יתכן והסאונה יכולה להזיק לו ולגרום לו לסימנים כגון - כאבי ראש, סחרחורות ועוד...
לסיכומו של עניין א5ין מניעה ואף זה דבר טוב ובראיה (לדעתי) להיכנס לסאונה מדי פעם או כפי שאני נוהג לאמר כל דבר באיזון.
חג שמח
בברכת
אושר בריאות אור ואהבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסאונה כמניעה
אלי11/12/2012שלום לכולם,
לא הצלחתי להבין מהתשובות בנדון האם יש או אין תועלת כלשהי לשהייה בסאונה לאנשים "רגילים" - כאלה שאינם חולים, מקוררים, או סובלים מבעיות רציניות. במילים אחרות, השאלה שלי היא בתחום המניעה (רפואה מונעת), ולא בתחום הריפוי של מחלה קיימת. אבקש הבהרה בנקודה זו.
חג אורים שמח. לאון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסאונה כמניעה - תגובה
ערן מי-רב11/12/2012לאון שלום
לדעתי אין מניעה מכניסה לסאונה וההפך הוא הנכון הדבר יכול לחזק את הגוף וזאת על ידי כניסה בתדירות הנכונה לגופך.
על ידי חימום הגוף בסאונה הדבר יכול לחזק את המערכות: נשימה, דם וכו'
מקווה שעניתי לך על השאלה.
בברכת
אושר בריאות אור ואהבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעת הסאונה
אלי18/12/2012ערן שלום,
תודה על תשובתך.
האם יש בסיס מחקרי לתיאוריה (המעניינת) לפיה חימום הגוף בסאונה יכול לחזק מערכות הנשימה והדם, או שמדובר בתיאוריה גרידא? אם קיים בסיס מחקרי, היכן ומתי פורסם?
בברכה, לאון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
