דיקור סיני לכאבי ברכיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דיקור סיני לכאבי ברכיים
    נינה
    03/10/2008

    שלום רב, כבר בערך 5 שנים שיש לי כאבי ברכיים, גם בגלל מבנה של כף הרגל (קשת גבוהה) אבל זה קרה מאז שהתעמלתי בסטודיו סי(כמובן שהפסקתי להתעמל שם) בשנה וחצי האחרונה אני הולכת עם מדרסים ויש פחות כאב, אמנם יש מידי פעם כאב אבל זה לא כאבי תופת, יש תקופות שיש יותר ויש תקופות שכמעט בכלל לא. דווקא בתקופה האחרונה כמעט ואין כאב אך מידי פעם אחרי התעמלות או פעילות כלשהי מופיע קצת כאב בשתי הברכיים אז החלטתי לעשות טיפולי דיקור שאולי יעזרו להעלים את הכאב אחת ולתמיד. לצערי, עשיתי את הדיקור ביום ראשון ומאותו יום בערב עד היום (יום שישי) יש הרבה יותר כאבים. לפני כן אף פעם לא קרה לי שהיו לי כאבים שנמשכו רצוף 6 ימים! בהתחלה חשבתי שזאת ריאקציה לטיפול, שכן זאת היתה פעם ראשונה שעשתיי דיקור ואולי אני לא רגילה והדרך לריפוי היא דרך המכאוב. אבל אני יודעת שריאקציה נמשכת בד"כ יומיים שלושה, אצלי זה כבר 6 ימים! האם שווה לי להמשיך לנסות בדיקור, או שיש אנשים (ואני מהאנשים האלה) שדיקור פשוט לא טוב להם, ועדיף לי להפסיק עם זה ולנסות משהו אחר? ואם כן מה? תודה מראש ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיקור סיני לכאבי ברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים + דיקור

    מיכל שלזינגר
    03/10/2008

    שלום

    בד"כ אין ראקציה כל כך חמורה לדיקור.
    לעיתים רחוקות מופיעה ראקציה ואז דווקא שווה לעשות טיפול קרוב ככל האפשר כדי להרגיע את הראקציה. במקרה זה עושים טיפול עם מעט מחטים - כדי להניע צ'י.

    אולי בטיפול היו משולבות מספר שיטות: דיקור+ אלקטרו + חימום ?
    במקרה כזה לעיתים רואים ראקציה חריפה - כי חימום לעיתים מחמיר כאב.

    כפי שהמלצתי שווה לעשות טיפול נוסף ופשוט כדי להפטר מן הכאב.

    פני למטפל.

    אני חייבת לציין גם שברפואה סינית קיימות אסטרטגיות טיפוליות שונות - דיקור יפני, דיקור סיני מסורתי, גזעים וענפים, ובתוך כל אחד מהם פרוטוקולים שונים - מטפל בעל נסיון ידע להתאים לך את הטיפול המתאים ביותר.
    אין סיבה אחרי טיפול אחד לוותר על הכלי - מנסיוני ובכלל ממחקרים רבים שהתפרסמו, הדיקור הוא כלי מצוין לכאבים אורתופדיים בכלל ולכאבי ברכיים בפרט.

    אני נוהגת לשלב גם הומוטוקסיקולוגיה ותוספי תזונה במצבי כאב ומנסיוני הדבר משפר את התוצאות הקליניות.

    שנה טובה

    מיכל שלזינגר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה אבל מה זה הומוטיקסיקולוגיה

    נינה
    03/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הומוטוקסיקולוגיה + טיפול בכאב

    מיכל שלזינגר
    04/10/2008

    שלום לך

    להלן הסבר על מהותה של ההומוטוקסיקולוגיה ואופן שילובה בטיפולים :
    המונח הומוטוקסיקולוגיה מורכב מצירוף המילים אומו (=אדם) וטוקסיקולוגיה (=רעילות). זוהי שיטת טיפול העוסקת בקשר שבין האדם ורעלנים שונים הפוגעים בבריאותו.

    השיטה פותחה לפני כ- 70 שנה בגרמניה על ידי ד"ר רקווג . רקווג ניסה לבצע סינתיזה בין הרפואה המערבית לבין הרפואה ההומאופתית. לשיטה החדשה שהוא פיתח הוא קרא בשם: "הומוטוקסיקולוגיה".

    בבסיס השיטה הזו עומדת ההנחה כי האורגניזם האנושי חשוף במשך כל שנות קיומו למגוון רחב של רעלנים (טוקסינים) עימם הוא נאלץ להתמודד. בדרך כלל ההתמודדות נוחלת הצלחה והגוף מנטרל ומפריש אותם. טוקסינים יכולים להיות ממקור פנימי, או חיצוני. הפנימיים נוצרים כתוצאה ממטבוליזם לא תקין. החיצוניים מקורם בחיידקים, וירוסים, פרזיטים, חומרים כימיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, דשנים כימיים , תרופות , טראומות מסוגים שונים ועוד. . נטרול הרעלים והפרשתם מתבצע בעזרת מנגנונים שונים בגוף ונעשה בעיקר ברמת איברי ההפרשה: כבד, כליות, עור, מערכת הנשימה וכו'.

    במצבים קיצוניים כמות הרעלנים גדולה מדי ויכולתו של הגוף להתמודד איתם נפגעת. כאשר מופיעה הצטברות גדולה של רעלים הגוף אינו מצליח לפנותם – זהו מצב של חולי. אז, האורגניזם כולו עסוק בתהליך הנטרול ודורש מאיתנו לא להפריע לו לבצע את תקפידו. מכאן ניתן להבין כי ההומוטוקסיקולוגיה רואה במחלה תהליך חיובי . אם נדכא את תהליך המחלה ולא נטפל בה כיאות, אנו עלולים להפוך מחלה אקוטית לתהליך כרוני ומתמשך. ההומוטוקסיקולוגיה כגישה טיפולית תבצע שני דברים במקביל:

    א. הפסקת החשיפה וההכנסה של אותם טוקסינים לגוף על ידי שינוי בהרגלי החיים כמו שינוי בתזונה, פעילות גופנית, המנעות מחשיפה למצבים קיצוניים ועוד.

    ב. עזרה לאורגניזם בסילוק הטוקסינים הקיימים על ידי עידוד הפעולה של מערכות ההפרשה בגוף בעזרת תרופות הומאופתיות שונות, המכונות תרופות מנקזות ("נקזים").

    ההומוטוקסיקולוגיה עושה שימוש בעיקרון הניקוז. הפעולה מתבססת על העיקרון שאיברים שונים משמשים כמטהרי דם מרעלים שונים הנספגים מן החוץ,או מיוצרים על ידי הגוף. בדרך כלל במצבי מחלה שונים (בעיקר מצבים כרוניים) יש צורך לעודד ולשפר את פעילותם של איברים אלה. שיפור הפעולה מאפשר לגוף להפטר מהר יותר מפסולת שהצטברה בו וכך בעצם לקצר את משך ההחלמה.

    במקביל לנקזים, התרופות ההומוטוקסיקולוגיות משלבות גם צמחי מרפא בהכנה הומאופתית, יחד עם אנזימים שמתאימים לאיברים השונים.

    אני כמטפלת משלבת את הטיפולים ההומוטוקסיקולוגיים עם יתר אמצעי הטיפול העומדים לרשותי: הדיקור, הצמחים הסיניים, טיפולי המגע והתזונה. מטרתי היא להקל על המטופל ולקצר את משך סבלו ולהביאו למצב של איכות חיים משופרת.

    שנה טובה ובריאה

    מיכל שלזינגר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו