מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אוכלנלי01/11/2011
שלום רב.
יש לי תינוקת בת שלושה שבועות נולדה 2250 עם SGA, היום שוקלת 2800. אוכל כל 3 שעות 60-70 מ"ל מטרנה. אני רוצה לדעת איך ומתי אפשר וכדאי לעבור לאכילה כל 4 שעות ואיך מחשבים את הכמות שהיא צריכה אם עוברים ל6 ארוחות במקום 8.
עוד דבר, אני מעירה אותה בלילה כדי להאכיל אותה האם כדאי להמשיך ולהעיר אותה או אם היא לא מתעוררת עדיף לתת לה לשון...
בגלל שנולדה כל כך קטנה אני מאוד מקפידה על האוכל ו על השעות אני רוצה שהיא לצמצם את הפער...
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל - תגובה
ד''ר אבישי קרן01/11/2011שני, מזל טוב.
הדרך הטובה ביותר להעריך אם הילדה עולה במשקל זה במעקב שבועי בטיפת חלב. אם הם מרוצים שם ממנה, אפשר להגדיל את המרווחים של הביקורים בטיפת חלב.
יש נוסחה שאפשר להעזר בה (אבל לא להיבהל אם יש חריגות לפה או לשם...).
התינוקת שלך אמורה לאכול בערך 150 X משקל, ואת המכפלה לחלק למספר הארוחות.
לדוגמא, היא שוקלת כמעט 3 ק"ג, אז הכמות ליממה היא 450 מ"ל (=3X150). ואת זה מחלקים ל 8 ארוחות (ארוחה כל 3 שעות), כך שכל ארוחה היא בערך 60 מ"ל...
אם מחלקים ל 6 ארוחות, אז כל ארוחה היא בערך 80 מ"ל.
מתי עוברים לפחות ארוחות ביממה - לפי הדרישה של הילדה. עם הזמן את תראי מתי היא אוכלת כי היא רעבה, ומתי היא אוכלת כי את החלטת שהגיע הזמן... ועם הזמן זה יהיה טבעי לכן.
אין לדחוק בה להעלות במשקל מהר מהר... הצפי של מתי הילדה אמורה להשלים את ה"פער" הוא עד גיל שנתיים... יש זמן!
לגבי השינה בלילה - את יכולה לתת לה עוד שעה (במקום 3 שעות, לחכות 4 שעות), ואז להעיר אותה... אם את רואה שזה מסתדר, אפשר בהמשך לחכות קצת יותר... את תראי שאם היא ישנה יותר זמן, הארוחה שאח"כ תהיה גדולה יותר... וזה יסתדר עם החישוב הכללי.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה...
נלי01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה :)
ד''ר אבישי קרן01/11/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)