תינוקת בת תשעה חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת בת תשעה חודשים
    דיקלה
    17/01/2012

    שלום יש לי תינוקת בת תשעה חודשים.
    משתעלת מנוזלת ועם דלקת בעניים נלקחה לרופאת ילדים ביום שישי שנתנה לה טיפות עיניים ואמרה שהריאות שלה קצת מצפצפות (לא יודעת מה זה אומר) ונתנה לה לעשות אינלציות 2 פעמים ביום עם וינטולין 0.4 ומים 1.6 ומאז המצב רק החמיר והיא התחילה לעלות חום לקחתי אותה יום ראשון שוב לרופאה שאמרה להמשיך אינלציות והביאה לה מוקסיפן פעמיים ביום ל5 ימים (שוקלת 8 קילו).
    הילדה עדין ממשיכה לעלות חום ומקבלת נובימול כל 4-5 שעות אתמול ממש רעדה לי בידים ולא מספיקה לבכות הגיעה ל 40.2 מעלות חום

    1. מיום שבת ועד היום (יום שלישי) היא רק מעלה חום ואני מורידה לה עם נובימול האם תקין ש 4 ימים רצופים יש לך חום???. בלי שנלקחה אף בדיקה לברר מה יש לה???. היום היום השלישי של המוקסיפן ועדין החום עולה לה האם עלי לקחת אותה לבדיקות במיון?

    2. האם זה בסדר היא מקבלת כל כך הרבה נובימול?? כבר 4 ימים רצופים כל 4-6 שעות אני צריכה להביא לה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת תשעה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת תשעה חודשים - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    17/01/2012

    דיקלה שלום.
    התיאור הראשוני של ילדתך הוא חום, שיעול, נזלת, דלקת עיניים. כל זה מאוד מתאים למחלות ויראליות, ואינו דורש טיפול אנטיביוטי. אני מניח שבשלב מסויים הרופאה התרשמה שמדובר בדלקת ריאות, ולכן הוסיפוה טיפול אנטיביוטי (בשלב זה, לכאורה, אין טעם יותר בביצוע בדיקות דם וצילום חזה, כי הוחלט שמדובר במחלה חיידקית, ולכן בדיקות אלה, גם אם יהיו חיוביות ויתמכו בכך שמדובר במחלה חיידקית, לא ישנו את הטיפול, קרוב לודאי).
    עתה אנחנו נמצאים בשלב בו ביתך לכאורה אינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי. ונשאלת השאלה - למה?
    התשובה הראשונה (עם השכיחות הגבוהה ביותר להיות נכונה) היא שיש לה מחלה ויראלית, ווירוסים אינם מגיבים לטיפול אנטיביוטי... מחלות ויראליות יכולות להופיע עם חום מאוד גבוה, ולהמשך אפילו 7 ימים.
    התשובה השניה היא שיש זיהום חיידקי שלא אותר ואינו מטופל - כמו דלקת בדרכי השתן...
    אופציה נוספת, אכן יש זיהום חיידקי הגורם לדלקת ריאות, אך החיידק אינו מגיב לטיפול כי המינון נמוך מדי? כי הזן של החיידק הוא אלים יותר, ודורש אנטבייוטיקה חזקה יותר.

    אני מניח שכדאי לפנות אל הרופאה שוב ולשאול אותה איך להתקדם בשל חוסר התגובה לטיפול האנטיביוטיקה שהומלץ על ידה.
    בנוגע למתן נובימול - ניתן לשלב טיפול בנובימול עם נורופן. ואין לתת נובימול רק כי יש לילדה חום, אלא רק במצב בו יש חום והילדה נראית רע. אם יש חום והילדה נראית טוב - אין סיבה להוריד את החום, כי החום מועיל לגוף להילחם בוירוס / חיידק שתקף את הגוף.
    בהצלחה. ורפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך

    דיקלה
    18/01/2012

    תודה תודה ושוב תודה על התשובה המנומקת.

    לגבי הנובימול לא היה לי מושג חשבתי שחייב להוריד חום לתינוק כדי שלא יעלה ויגיע להתכווצויות, אקח לצומת ליבי.

    הילדה שוקלת 8 קילו (אולי קצת יותר) קיבלתי כוסית קטנה והרופאה אמרה לי לשים לה מספר 5 (לא יודעת איזה סוג מידה זה מקווה שתבין אותי). האם כמות מספקת?

    מטופלת מיום ראשון במוקסיפן היום יום רביעי והחום סוף סוף קצת ירד הרופאה אמרה שעם יעלה שוב אז תשלח אותה לצילום ריאות, רצתי לשאול האם קיבלה מוקסיפן ללא צורך באמת האם יכול להזיק?

    ושאלה אחרונה אם החום לא יעלה יותר האם יש צורך בכל זאת באיזה בדיקה לברור??

    סליחה על עומס שאלות אני פשוט מאוד בלחץ.ותודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה ואחרונה

    דיקלה
    18/01/2012

    מתי מפסיקים עם המוקסיפן??? לכמה ימים זה? (כמו שאמרתי היא מקבלת בכוסית5 שתי מנות ליום בוקר וערב.
    איך אני יודעת מתי להפסיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה ואחרונה - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    כאשר הרופאה כתבה את הטיפול היא קצבה זמן לטיפול (5 ימים? 7 ימים? 10 ימים?) לשאול את הרופאה / את הרוקח / לראות מה נכתב על התרופה. כי טיפול שניתן ע"י רופא תמיד יכלול את מספר הימים.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    18/01/2012

    דקלה שלום.
    אני מניח שהמינון נכון (5 מ"ל X2 ביום) של מוקסיפן. בכל מקרה, אם החום חלף, אין צורך בכל בירור נוסף. אם החום יחזור שנית - אז יש צורך בבירור מעבדתי + צילום חזה כמו שהרופאה אמרה.
    בנוגע לטיפול במוקסיפן שלא לצורך... זה קורה כל כך הרבה פעמים... סטטיסטית, כ 95% ממחלות הילדות הן ויראלית ואינן דורשות כל טיפול אנטיביוטי, רוב הילדים האלה מקבלים טיפול אנטיביוטי כזה או אחר על מחלות ויראליות. זה קורה מהרבה שיקולים, בחלקם רפואיים, בחלקם (ברובם) לא. אבל לא בכל מקרה אנחנו יכולים להכריע אם מדובר בטיפול סתם, או שהילד דוקא שייך לאותם 5% של הילדים עם המחלה החיידקית שהאנטיביוטיקה רפאה אותם.
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה שוב אחרי שהחלימה, ושוב מוקסיפן

    דיקלה
    08/02/2012

    שלום ד"ר מה שלומך?
    לצערי אני שוב חוזרת אליך!
    ביתי בת 10 חודשים, לפני שבוע וחצי בערך (כפי שכתוב בשאלות הקודמות שלי אליך) סיימה טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן) של 5 ימים, הילדה החלימה וחזרה לשיגרה.
    ביום ראשון הילדה שוב התחילה להראות לא טוב, וביום שני כבר עלה לה החום.
    לקחתי אותה לרופאת ילדים (רופאה אחרת משבוע שעבר, כי עברנו דירה) הרופאה האמרה שהאוזניים והגרון שלה אדומים, ולבוא למחרת בבוקר לבדיקום דם ושתן.
    הגעתי בבוקר הרופאה שוב בדקה לה את האוזניים והחליטה שאין צורך בסוף בבדיקות דם ונתנה לי שובבבבבב מוקסיפן שבוע וחצי אחרי שסיימה והפעם במינון יותר גבוה וליותר ימים (מס' 7 במזרק ול 7 ימים) אני מרגישה שכל מה שהרופאים עושים דבר ראשון לפני הכל זה להביא מוקסיפן, אולי עשיתי טעות שהלכתי לרופאה אחרת????


    1. קודם כל האם זה בסדר שהיא לוקחת שוב אנטיביוטיקה שבוע וחצי אחרי שסיימה אנטיביוטיקה???? האם תקין?? (אני כמובן עושה כל מה שהרופאה אומרת, כי אני לא רופאה ואני לא לוקחת סיכון בבריאות שלה)

    2. את המוקסיפן היא הביאה לה אתמול (יום שלישי) והילדה היום ניראת בסדר ואין חום כבר מיום שני בלילה, וביום שלישי קיבלה פעמיים מוקסיפן ופעם אחת היום בבוקר (הכל לפי מה שאמרו לי) האם באמת במצב הזה צריך להמשיף את הטיפול במוקסיפן??? אם כבר הכל בסדר?

    תודה רבה לך וסליחה על האורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי עונה

    מיטל
    08/02/2012

    אם זה רק אודם אז למה שוב אנטיביוטיקה? כל החומרים האלה גורמים לגוף לפתח עמידות בסופו של דבר אני מציעה לך לבקש חוו"ד שניה.
    בנוסף במצבים של נזלת ושיעול שלא כוללים חום גבוה אני תמיד מעדיפה לתת משהו טבעי. יש את הסידרה של "פנדה לילדים" של זן צמחים שהיא מאוד טובה. זה מבוסס על צמחים סיניים ופעם אחרונה שהבן שלי היה עם שפעת נתתי לו וממש תוך יומיים זה השתפר.
    רפואה שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה שוב אחרי שהחלימה, ושוב מוקסיפן - תגובה

    ד''ר אבישי קרן
    09/02/2012

    דיקלה שלום.
    לתינוקת מעל גיל חצי שנה עם דלקת אזניים - קו הטיפול הראשוני הוא טיפול תומך נגד כאבים בלבד (אוטידין לאזניים, אקמול). אם אין שיפור, יש מקום להוסיף טיפול אנטיביוטי, ואז האנטיביוטיקה המומלצת היא אכן מוקסיפן.
    אני מניח שמה שהרופאה ראתה זה דלקת אזניים, לאחר יום ללא שיפור תחת טיפול באקמול, בילדה בגיל זה - החלטתה נשמעת הגיונית. יש רופאים שהיו אולי נותנים צ'אנס עוד יום אחד לראות מה מתפתח...
    רפואה איננה מדע מדוייק. ועל אותו מצב בדיוק יהיו רופאים שיגידו א' ויהיו רופאים שיגידו ב'.
    אני מאחל לך הצלחה במציאת הרופא / רופאה שאת יכולה לסמוך עליו/עליה שעושה הכל כדי שלילדה שלך יהיה טוב.
    רפואה שלמה.

    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום