מתן ויטמין K אוראלית לילודים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתן ויטמין K אוראלית לילודים
    אילנה
    18/05/2009

    שלום
    אני לקראת לידה ראשונה ושמעתי שניתן לתת ויטמין K באמפולות אוראליות במקום הזריקה שנותנים אחרי הלידה למניעת דימומים ביילודים. הדבר מתבצע כך בגרמניה, שוויץ, ניו זילנד ועוד מדינות כי המינון של הויטמין במתן אוראלי נמוך יותר לעומת הזריקה (נמצא בעבר קשר בין מתן עודף K לבין לויקמיה אך הנושא לא הוכח חד משמעית מחקרית) וכך נמנעת הזריקה ליילוד.
    האם ידוע לכם כיצד הדבר אפשרי בארץ? קראתי שיש להשיג מרשם ל- KONAKION 2MG
    מה דעתכם בנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאילנה

    ד''ר הדר ירדני
    19/05/2009

    שלום אילנה,
    אין כל בעיה במתן חד פעמי של ויטמין K אחרי הלידה.
    התינוק מקבל את הוויטמין בזריקה תוך שרירית אל הירך בשעה הראשונה לאחר הלידה כדי למנוע מצב מסוכן של דימום.

    חיסון זה ניתן בכל מחלקות היילודים בארץ על פי הנחיה של משרד הבריאות וללא קבלת הסכמה מוקדמת של ההורים. אם בכל זאת ההורים מעדיפים מתן ויטמין בפה, עליהם להודיע על כך לאחות עם קבלת התינוק במחלקת היילודים (מייד לאחר הלידה). במקרה כזה, הם ימשיכו את מתן הטיפות בפה במסגרת הקהילה בחודשיים הראשונים לחיים.

    בברכה, הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום