כמה שאלות- ארה"ב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כמה שאלות- ארה"ב
    תום
    09/01/2010

    שלום רב,
    אנו נמצאים בשליחות בארה"ב עם ביתנו בת ה-6 חודשים.
    היינו היום אצל רופא ילדים לקבלת החיסונים הרלוונטיים, ובעקבות הביקור צפו כמה שאלות:
    1. ביתנו קיבלה את חיסון הפרבנר בגיל חודשיים וארבעה חודשים. המנה השלישית צריכה להינתן בגיל 12 חודשים. הרופא אמר לנו שבארה"ב תינוקות מקבלים 4 מנות- אחת נוספת בגיל 6 חודשים ושכמות המנות הזאת נתמכת מחקרית.
    מדוע יש הבדל בינינו לבין ארה"ב? מהו מספר המנות המומלץ?
    2. הרופא דיבר איתנו על מתן ויטמין A (אנחנו נותנים D וברזל). אנו מכירים שההמלצה היא כבר לא לתת ויטמין A. האמנם? ומדוע?
    3. הרופא גילה על גבה של ביתנו אזור קטן עם נקודות אדומות קטנות- הוא קרא לזה "Strawberry", ואמר שייתכן שזה HEMANGIOMA ושצריך לעקוב ולראות.
    מה אתם יודעים לומר על התופעה? ומה הטיפול המומלץ, אם בכלל?
    נודה לתשובותיכם.
    שבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה שאלות- ארה"ב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ' יצחק לוי
    10/01/2010

    תום שלום
    ניתן לתת גם 3 וגם 4 מנות פרבנר שניהם יעילים, הייתי ממליץ על מתן מנה נוספת כמו בארה"ב.
    גם לגבי מתן ויטמין A יש הבדלים בין מדינות, עד לאחרונה גם בארץ נתנו, ממליץ לתת כנהוג שם.
    אם אכן מדובר בהמנגיומה אין טיפול אלא שברוב המיקרים עובר תוך מספר חדשים.
    שלך
    ד"ר איציק לוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום