סידן + הריון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סידן + הריון
    א
    24/02/2014

    שלום
    לפני 3 שנים עברתי כריתה מלאה של בלוטת התריס עקב ממאירות. מאז אני לוקחת פעמיים ביום סידן-בגלל שבניתוח נפגעו בלוטות פאראתרואיד.
    אני בת 41 היום ובהריון ראשון. עד היום מאז הניתוח לקחתי 2 כדורי סידן קרבונט של קופ"ח. הספיגה לא כ"כ טובה. עכשיו בהריון אני רוצה לקחת משהו עם ספיגה יותר טובה - לפחות לתקופת ההריון. שמעתי על סידן אבקה מסוג גלוקונט.
    1. האם כדאי לי לעבור לסידן מסוג זה? האם הספיגה טובה יותר?
    2. מה דעתכם על סידן ציטראט?
    3. בזמן הריון איזה סוג סידן הכי טוב לקחת ושל איזה חברה?
    4. בכל סוג סידן שלוקחים חייב להיות גם מגנזיום?
    5. אנא עצתכם.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סידן + הריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סידן + הריון - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    05/03/2014

    שלום.
    אצל אנשים עם פגיעה בבלוטה פרא-תירואיד חוסר ספיגה של סידן קשורה להעדר של הורמון PTH. לכן רוב אנשים מקבלים תכשיר שנקרא אלפה D3 כדי להעלות ספיגה של סידן. בהריון מתקדם השליה מתחילה להפריש הורמון שדומה ל-PTH , לכן ספיגת סידן משתפרת והרבה פעמים ניתן להקטין מינון.
    אני לא חושבת שקיים שוני גדול בתכשירי סידן. צריך להקפיד על הנחיות של נטילה ( בכל תכשיר הם שונים).
    בכל מקרה חוסר תפקוד של בלוטה פרא-תירואיד מחייב מעקב רופא אנדוקרינולוג ובמיוחד בזמן הריון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו