אוסטאופרוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוסטאופרוזיס
    ד
    07/02/2011

    שלום,

    אימי בת 77, עם אוסטאופזורזיס קשה. יש לה לפעמים כאבים בגב התחתון. אבל היא הולכת והכל רגיל. בשנתיים האחרונות השתמשה בזריקות פורטאו. לפי תוצאות בדיקת צפיפות העצם שעשתה לפני כשבועיים - כתוב שהמצב לא השתנה מלפני שנתיים(שגם אז עשתה את הבדיקה) . אנא תשובות לכל השאלות:
    1. האם אפשר להמשיך להשתמש בזריקות פורטאו לאחר שנתיים או שכדי לעבור למשהו אחר? לכמה זמן אפשר להשתמש בפורטאו?
    2. הרופאה שלה הציעה לה גם זריקת אקלסטה. מה ההבדל בין פורטאו לאקלסטה? האם פורטאו זה יותר לבניית עצם ומניעת שברים ואילו אקלסטה זה רק למניעת שברים?מה ההבדל?
    3. האפשר אפשר להשתמש גם בזריקת פורטאו וגם באקלסטה ביחד?
    4. מה תופעות הלוואי של אקלסטה?
    4. מה המלצתכם?
    תודה רבה רבה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוסטאופרוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוסטאופרוזיס - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    07/02/2011

    שלום !
    מקובל לתת טיפול בפוראטו לשנתיים בלבד.
    לאחר סיום טיפול מומלץ להמשיך טיפול בביספוספונטים כמו פוסאלן, אקטונל או אקלסטה כדי לשמור על צפיפות העצם שהסגנו עם פורטוא.
    אין לקבל פורטאו יחד עם ביספוספונטים.
    ביספוספונטים הם טיפול נגד פירוק העצם, פוראטו הוא טיפול אנבולי, "בונה" עצם.
    טיפול באקלסטה יכול לגרום לכאבים בעצמות וחום נמוך 3 ימים סביב הטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו