מדוע זה קורה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מדוע זה קורה?
    אלי
    22/02/2011

    דוקטור נכבדה שלום רב,
    מזה שנתיים אני מקבל מנה גבוהה יותר ויותר של תוסף ויטמין D (היא הועלתה ע"י האנדוקרינולוג מ-1200 ל-2000 יחב"ל), אך רמתו בדמי דווקא הולכת ויורדת - הייתה לפני שנתיים 140 nmol/l וירדה מאז בהדרגה עד 60 (בשתי הבדיקות האחרונות, לפני מס' חודשים ולאחרונה, נשארה יציבה -60). עכשיו העלה לי האנדוקרינולוג את התוסף ל-2400 יחב"ל. האם יש סיבה לצפות שהעלאה נוספת זו של המינון תעלה את רמת D בדמי, לאחר שהעלאות קודמות של המינון לא נראו כיעילות, לפי הנתונים דלעיל? לא מיותר להוסיף שאני עושה פעילות גופנית יומיום, תזונתי מאוזנת ואינני מעשן (אני בן 70+). לא ברור לי וגם לא קיבלתי הסבר מהרופא מדוע שום דבר לא עזר עד כה בעניין זה. אשמח להתייחסותך. בברכה, רוביק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדוע זה קורה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע זה קורה? - תגובה

    ד''ר גלוריה צבטוב
    22/02/2011

    שלום !
    תנודות ברמת ויטמין D - תופעה ידועה ושכיחה (למשל בחורף רמה בדרך כלל נמוכה יותר מאשר בקיץ).
    לפעמים תנודות קשורות לבעיות ספיגה במערכת העיכול.
    אבל ברוב ,התנודות מוסברות ע"י בעיות מעבדה ולא בטוח שמשקפות איזה שהוא בעיה אמתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו