דלקת עקשנית בגיד הפיקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דלקת עקשנית בגיד הפיקה
    נמרוד
    19/08/2012

    שלום שמי נמרוד ואני בן 29, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב.
    אני סובל מזה כחמש שנים מדלקת בגיד הפיקה שהחלה לאחר ריצת מרתון ולא הגיבה לכל אפשרויות הטיפול השמרניות, כולל חודשי פיזיותרפיה רבים וסדרת זריקות PRP. הכאב שלי קיים לעיתים גם במנוחה ומתעורר במהירות בכל פעילות גופנית ולו הקלה ביותר.
    השאלה שלי היא בנוגע לניתוח במצב הנ"ל- ראיתי בספרות הרפואית שהתוצאות המדווחות טובות מאוד אך שמעתי כי יש גם מקרים בהם המצב של הברך עשוי להחמיר. אשמח לשמוע את דעתכם, תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת עקשנית בגיד הפיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת עקשנית בגיד הפיקה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    21/08/2012

    אני יכול להביע רק אופטימיות זהירה לגבי תוצאות ניתוחיות. זה לא סוג הניתוחים בהם קיים פגם מכני ברור כמו מניסקוס או רצועה קרועים בהם הניתוח מביא לתיקון מכני של הנזק. כאן אנו מבצעים הטרייה עדינה של האיזור הפגום בגיד, בניתוח מבצעים מיני חתך כדי להגיע לקיר האחורי של הגיד קשה לבצע את כל הניתוח בארטרוסקופיה בלבד. מסירים את האיזור הבצקתי והפגום של הגיד (האיזור שהודגם ב- MRI או אולטרסאונד ואם צריך תופרים ומקרבים את שולי האיזור שנכרת). הניתוח עצמו פשוט לביצוע. אישית עשיתי ניתוחים בודדים כאלה. גם בגלל שהניתוח בכללותו לא שגרתי וגם בגלל שאני מאד לא לנתח מקרים כאלה. אני מעדיף למצות עד תום את האופציה שמרנית (מנוחה , קרח, תרופות אנטיאינפלמטוריות, חבק אלסטי לברך וכו'). באותם ניתוחים שלי ושל הקולגות שלי - אחוזי ההצלחה הוא בסביבת 75%. דהיינו כרבע מהמנותחים מדווחים על חזרה של הכאבים עם חזרתם לספורט. זה אחוז אי הצלחה גבוה לטעמי. המתסכל הוא שאנו לא יכולים לאמר מראש אצל מי זה יצליח ומה יש לשפר בטכניקה הניתוחית. מנתחים אוהבים להיות בטוחים יותר בתוצאות ניתוחיהם. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קצרה נוספת

    נמרוד
    21/08/2012

    ד"ר ליברטי תודה רבה על תגובתך המהירה והמקצועית. שאלה קטנה נוספת אם אפשר - האם לדעתך יש סיבה לחשוש כי הניתוח יגרום להרעה במצב של הברך? זוהי בעצם הדילמה שלי לגבי ההחלטה לגבי הניתוח לאחר שבאמת עברתי את כל אפשרויות הטיפול השמרני ללא שיפור.
    שוב תודה, נמרוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קצרה נוספת - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    22/08/2012

    דילמה זו קיימת בכל ניתוח ותמיד יכול להיות סיבוך כמו סיבוכי הרדמה, זיהום, החלשת יתר של הגיד וכו' אך למזלך הסיבוכים נדירים (אבל קיימים). דאג לבחור מנתח טוב. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו