מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאב חצי שנה לאחר ניתוח שחזור ACLרועי28/08/2012
בן 26 ,בריא, לפני שנתיים קרע ברצועה צולבת בתנועה סיבובית(החוצה) , לפני חצי שנה ניתוח באסה"ר , שחזור רצ' חלקי וליטוש מיניסקוס , שתל נלקח מהאמסטרינג.
כל משך התקופה ללא כאבים משמעותיים , והכל רץ חלק.
לפני 3 חודשים , התחלתי לעבוד בחד"כ (לאחר שסיימתי פיזיו בכללית) , בהדרגה ובמתינות מלאה , חזרתי לרוץ לקפוץ , לקפץ , להרים משקלים , תרגילי יציבות ,שינויי כיוון , כוח מתפרץ , אפילו קטרגל פעם פעמיים(בקטנה עם ילדים).
כל השיקום נעשה במתינות ,אך בהשקעה רבה של כ 4 -5 פעמים בשבוע חדר כושר ואימון אינטסיבי מאוד , אך נעשה בשיקול.
יש לציין כי היציבות השתפרה בהמון , נעלמו הקנאקים (התחלפו בקנקים אחרים ושכיחים פחות) ,נעלמו הבריחות הקטנות , אני מרוצה מאוד.
לפעמים אחרי ריצה של 5 ק"מ יש מעט נפיחות מתחת לפיקה וקצת כאב אך זה עובר מהר.
כיום השריר הירך הקדמי דיי מפותח (טיפה פחות מהרגל הבריאה) שריר הירך האחורי , בסדר , לא כמו הרגל השניה , אבל עובדים על זה וללא ספק משתפר אט אט.
בשבוע האחרון התחילו לי כאבים שהייתי מגדיר אותם כך: במנוחה שהרגל לא ישרה בצורה מקסימלית - אין כאב בכלל , בהליכה מרגישים קצת , במתיחה מלאה של הרגל ונעילת הברך , כך שהשוק "עולה" 2 מעלות מעל הקו הדימיוני שהוא המשך הירך - זה כאב תופת. בשיא הריצה , כלומר בשיא הדילוג זה גם מופיע.
מיקום הכאב הוא מהצלקת הפנימית (בברך שמאל) אחת מהשתיים שמצידי הפיקה.
שם יש 'ג'ולה' מתחת לצלקת שבעת נעילת הברך כואבת מאוד. חושב שהג'ולה גדלה בזמן האחרון.
וזה יורד עד לגיד פיקה (מאותו הצד) גם שם כואב בשיא הנעילה.
חוץ מזה אין בעיית יציבות , קנקים קטנים כרגיל , לא היה ארוע טראומה , לא היתה נפילה , החלקה , "קנאק" חזק , לא היה כלום. סוג של כאב מלווה שמתגבר והולך.
כואב לי לרוץ , אבל לא כואב לקפץ מדרגות 2 2 בריצה לדוגמא..
עוד שבועים יש לי ביקורת ביחידה המנתחת באסה"ר.
זה נשמע חמור? יכול ליהות שזה ממאמץ יתר? (קראתי קצת על כאבים בגיד פיקה וברך קופצים , המיקום מרגיש אותו דבר ואני יכול להבין שזה נעשה ממאמץ יתר כי בזמן האחרון קצת הרמתי את הרמה - אבל הכאב מהג'ולה(הצלקת הניתוחית הקטנה)?? )
ההרגשה מהצלקת שהבליטה תחתיה 'לוחצת' על הברך..
יש לציין שבמנוחה זה נרגע..
זה כמו כאב ישן , שהיה לי שהבליטות בצלקות באמת היו בהתחלה , קשות חזקות וכואבות.
הצלקת השניה (החיצונית ליד הפיקה) נעלמה כמעט כליל , ללא הרגשה פנימית ובקושי רואים אותה דרך השיער חיצונית. הצלקת הזו כהה ועגולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף תודה!
רועי28/08/2012תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב חצי שנה לאחר ניתוח שחזור ACL - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי29/08/2012כנראה שקבלת ניתוח מצויין לפי רמת הפעילות שלך. שמור עליו. צריך תמיד לזכור שרצועה משוחזרת אף פעם לא מגיעה לבצועים של הרצועה המקורית. נראה לי שאתה פשוט עושה יותר מידי. מומלץ להוריד קצת עומס ולהעבירו לצורת עבודה חלקה יותר ללא ויברציות ובעיקר ללא מאמצים סבוביים, למשל כמו שחיית חתירה, או המכשיר האליפטי (סקי) בחדר כושר. בנוסף כדאי שתבדק לאבחון מדוייק של מקור הכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים שלא נפסקים בין הברך לכף הרגל
פענוח צילום רנטגן ברכיים ומה זה אומר
פיענוח מיפוי עצמות ומה אומר דגש לשתות
כאבים בברכיים ימין ושמאל ואולטרסאונד
קרעים במיניסקוס והזרקת חומצה הילרונית לברך
תחושת לחץ בברך בעקבות חבלה
הסתיידויות ונוזלים בברך והמלצת המנתח היא
טיפול באקטמרה ומחסורו והאם הוא זמני
שחיקת סחוס בברכיים אוסטואריטיס גיל 81
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)