ריויזיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ריויזיה
    חיים
    08/09/2012

    עקב זיהום קשה אחרי הניתוח קיבלתי אנטיביוטיקה במשך חודש וזה לא עזר
    נאמר לי שצריך להוציא את המשתל (מפרק ירך) ולבצע ריויזיה בשני שלבים קודם מוציאים את המשתל ולאחר מכן נותנים אנטיביוטיקה במשך 3 חודשים ורק לאחר מכן מבצעים השתלת מפרק ירך חדשה
    רציתי לדעת האם כל זה הכרחי ואי אפשר לתת עוד אנטיביוטיקה למפרק הקיים עד שיעבור הזיהום
    ואם מוציאים את המפרק אז מה מחזיק את הרגל בינתיים בתקופת האנטיביוטיקה של ה3חודשים
    ואיך משמרים את הרגל בתקופה זו מה ההגבלות האם אסור לדרוך עליה לבינתיים
    האם בגלל הזיהום הראשון יש סיכוי יותר גדול לזיהום לאחר הריויזיה
    אני בן 65 והמפרק שהשתילו לי הוא מפרק מתכת האם במפרקים אחרים כגון מפרק קרמיקה על קרמיקה הסיכוי לזיהום הוא פחות גדול ובכלל מה הסיכוי בניתוח החלפת מפרקים בכלל שקורה זיהום כזה קשה לפי ניסיונך האם זה קורה הרבה או שזה נדיר
    אני בשלב זה מיואש ולא יודע מה לעשות הרופאים אומרים שחייב להוציא את המשתל המזוהם ואין ברירה כמה זמן יכול לשרוד לי המשתל השני הבנתי שאחוזי ההצלחה של הניתוח השני והשרידות של השתל הם יותר קטנים לעומת ההחלפה הראשונה האם כדאי לי לבקש את מפרק הקרמיקה האם הוא יותר עמיד לזיהומים ובכלל הוא יותר טוב
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריויזיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריויזיה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/09/2012

    שלום חיים, אני מבין את מצב רוחך ואינני מתכוון "למרוח אותך" במילים ריקות כמו יהיה בסדר וכו'. אתה בהחלט עומד בפני תקופה לא קלה בה תצטרך הרבה סבלנות וכוח פיסי ומנטלי כדי לעבור אותה, אבל לצערי אין לך ברירה, אתה סך הכל גבר צעיר יחסית וצריך לאפשר לך עוד רבה שנות חיים באיכות טובה. אני מאמין ומקווה שבסוף דרך הייסורים שלפניך אכן תגיע לכך. לצערי ראיתי במהל שנות עבודתי בתל השומר ובבתי חולים אחרים לא מעט מקרים כמוך שחוזרים ומשתקמים עד חזרה לתפקוד טוב. ועכשיו באופן יותר ספציפי - בכל בתי החולים בעולם יש זיהומים, נכון בשכיחות שונה זה מזה, אבל גם במרכזים עם מעט זהומים אי אפשר לאמר שזה נדיר. קשה לתת מספרים באחוזים כי זה שונה מממקום למקום אך בגדול מדברים בתחום 1-5 אחוז בעולם המערבי וזה לא מעט.
    הזיהום אינו תלוי בסוג המשתל ולא חשוב אם מתכתי או קרמי. לגבי אנטיביוטיקה - האנטיביוטיקה מגיעה לכל מיני מקומות בגוף עם זרם הדם שלנו. אם יש חללים מזוהמים סביב המשתל בהם אין זרימת דם, האנטיביוטיקה לא תעזור. לכן הצורך בהוצאת המשתל, ניקוי טוב של העצם והשמדת החיידקים עם אנטיביוטיקה לתקופה ממושכת. בתקופה זו אתה תלמד להלך עם קביים כמעט בלי להפעיל משקל על הצד המנותח. לאחר מכן תעבור ניתוח שני להחדרת המשתל החדש. אני מכיר רק מקום אחד בעולם בהמבורג שבגרמניה (הייתי שם בהשתלמות) בו מבצעים הוצאת המשתל הישן, ניקוי טוב והחדרת המשתל החדש מיד באותו ניתוח. הם טוענים שההצלחה שלהם גבוהה. בארץ ובמרבית העולם המערבי כולל ארצות הברית אף מנתח לא מעיז לחשוב על כך. אני קצת ספקן לגבי סיפורי ההצלחה שלהם ואין בדברים אלה משום המלצה לנסוע לשם.

    אני בטוח שיש לך עוד הרבה שאלות, אנא פנה למנתח שלך וקבל הסברים ספציפיים למקרה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק מעצם המחשבה שדבר כזה יכול לקרות

    מוטי
    09/09/2012

    איזה חוסר מזל אני גם בקרוב צריך לעבור החלפת מפרק ירך ורק ממה שקראתי מדבריך
    נכנסתי לדיכאון לבי לבי אליך אני מקווה שהרפואה יכולה לעזור במצב כזה ושינסו לשקם אותך ושתוכל לדרוך על הרגל
    שיהיה לך הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו