מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בברך אחרי ניתוח ACL+מיניסקוסהראל מאיר17/10/2012
אהלן,לפני שנה וחצי נפצעתי במשחק כדורגל בברך ימין,ובMRI זוהו קרע ברצועה הצולבת ובמיניסקוס.
עברתי את הניתוח ב20.7.2011,ארטוסקופיה, והרופא קבע שצריך 9 חודשי החלמה שכוללים גם פיזיותרפיה. הניתוח בוצע בבית חולים אסותא,ע"י ד"ר יורם ליטבין.
השקעתי מאוד בפיזיותרפיה,ואכן לאחר 7 חודשים כבר נמצאתי ימים בודדים מסיום תהליך ההחלמה,כאשר רוכב אופניים פגע בי ברחוב,בברך הפגועה.
כתוצאה מכך החלו כאבים בצד הימני של הברך(הימנית),בעצם המנותחת(אני יודע את זה כי עוד נשארה לי צלקת באותו מקום).
בהתחלה זה כאב מאוד כך שלא יכולתי להמשיך בפיזיותרפיה,והאורטופד פסק על בדיקת MRI חוזרת.
אחרי 3 חודשים עברתי את הבדיקה,והתוצאות היו שיש חשד לקרע במיניסקוס,אך האורטופד הרגיע אותי ואמר שהמכונה לא יודעת להבדיל בין קרע במיניסקוס לבין הוצאה של חלק ממנו,שבוצעה בניתוח הראשון,והורה להמשיך בפיזיותרפיה באופן עצמאי וזה אמור לעבור.
עכשיו,חצי שנה אחרי,אני מרגיש טוב עם הרגל,היא חזקה ויציבה,אבל יש לי 2 בעיות:
עדיין נשארה נפיחות קלה בברך,שמסרבת לרדת.
ועדיין ישנם כאבים בעצם המנותחת,פחות מבעבר,בעיקר שאני נוגע בה.
הלכתי אליו שוב לפני שבוע הוא בדק את התוצאות MRI שוב, בדק את הברך ואמר שהיא אכן יציבה,ואין דליפה של נוזלים,אבל יש סיכוי שיכול להיות שיש קרע במיניסקוס(דבר שהוא לא ציין בפעם הקודמת..),דבר שכמובן הביא לאיבוד האמון שלי בו.
הוא הורה לנסות לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה למשך חודש,בתור ניסיון,כיוון שאני רוצה לחזור לחיות חיים ספורטיבים מלאים,ולחזור אליו לאחר חודש.
אחרי משחק קצר של כדורגל אני יכול להגיד שהכאבים רק החמירו,ולכן אני חושש לנסות שוב כדי שהבעיה לא תחמיר. בנוסף הנפיחות לא יורדת,ואני עדיין מרגיש מין רדימות בחלק מסויים מתחת לפיקת הברך,או יותר נכון להגיד לא מרגיש.
השאלה שלי היא האם כדאי לי להמשיך ולנסות לבצע פעילות ספורטיבית למרות הכאבים.
ומהי החלופה האפשרית במקרה הזה?
בנוסף,קראתי קצת באינטרנט,האם זאת יכולה להיות תוצאה של שחיקת הברך?
אני ממש רוצה לחזור לחיות חיי ספורט מלאים,כדורגל כדורסל חדר כושר וכו',אני מרגיש שביזבזתי יותר מדי זמן ורוצה לסיים כבר את הסאגה הבלתי נגמרת הזו.
מקווה לתשובתך המהירה :)
נ.ב,מצטער על המגילה שרשמתי לך פה,רציתי לשקף את המצב בצורה הכי טובה שאפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך אחרי ניתוח ACL+מיניסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ19/10/2012שלום רב,
טוב עשה הרופא, שלא מיהר לנתח אותך שוב. גם סה"כ הניתוח הראשון הצליח. הוא גם לא אשם בתאונה שקרתה לך לאחר הניתוח.
בכל אופן, לא ניתן להמליץ לך על המשך טיפול בלי לבדוק אותך ולעיין בבדיקת ה-MRI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח
קאלו109/08/2014שלום רב
לפני כחודש עבר בעלי(60)ניתוח ארתוסקופי במיניסקוס בברך שמאל. במכתב השחרור נכתב:
Findings:Medial Menicus:Deg.Partial Tear
MedialFemoral Condyle Gr/III
Patella:GrII
Lateral Meniscus:Deg.. Partial tear
Lateral Femoral condyle: Gr. II
Synovium: Inflamated
Procedure:Med. Meniascus: Partial Menisectomy
Lat.Meniscus:Partial Menisectomy
MFC:Debridment
MTP:Debridment
LFC:Debridment
LTP:Debri Partial Synovectomy
Injection: Amp. Marcain 0.5%8ccInj.Depo Medrol 80 mg.
Drain:(-)
Tourniquet:(-) Antibiotics:IV Monocef 1 gr.
השאלות:
מה עלול היה לגרום לנפיחות שנעלמה לשבוע אחרי הניתוח לחזור ביתר שאת בשבוע האחרון? (קוביות קרח מקלות מעט)
מדוע חל עיוות בצורת הברך והרגל אחרי הניתוח?
מדוע ממשיך לסבול מכאבים ומצליעה קשה ואינו מסוגל ללכת יותר מ10 מטר?
לא בוצעה בדיקת MRI
בתודה על תשובתך
לני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ10/08/2014לא ניתן לענות על השאלה בלי בדיקה של הברך. רצוי לפנות למנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2014לא ניתן לעזור בלי בדיקה גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים שלא נפסקים בין הברך לכף הרגל
פענוח צילום רנטגן ברכיים ומה זה אומר
פיענוח מיפוי עצמות ומה אומר דגש לשתות
כאבים בברכיים ימין ושמאל ואולטרסאונד
קרעים במיניסקוס והזרקת חומצה הילרונית לברך
תחושת לחץ בברך בעקבות חבלה
הסתיידויות ונוזלים בברך והמלצת המנתח היא
טיפול באקטמרה ומחסורו והאם הוא זמני
שחיקת סחוס בברכיים אוסטואריטיס גיל 81
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
