מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיברומיאלגיה ודלקת פרקים.גלי23/03/2015
שלום ,
חשוב לי להתנצל מראש על אורך ההודעה,
אני מתייעצת מכיוון ואני סובלת מאוד , הכאבים משפיעים על החיים שלי , ומנגד אני לא גרה בארץ בתקופה האחרונה , וקשה לי להבין קצת את הרופאים במדינה שבה אני מתגוררת (אינם דוברים אנגלית ) ... אז ככה -
לפני כ8 שנים הייתה לי דלקת פרקים בברכיים , כפי הנראה בגלל עומס בשירות הצבאי , הברכיים שלי במבנה X . הדלקת טופלה , עם זריקות ופיזיותרפיה במשך כמעט שנה של עבודה . הקפדתי מאז על כושר גופני ועל דיאטה ומשקל גוף בריא . הכאבים עדיין היו שם אבל עמומים. היה רופא שהציע ניתוח אבל אורך השיקום לעומת חומרת הבעיה לא נראו לשנינו שווים את זה . אחרי כשנתיים חליתי במחלקת הנשיקה ומיד לאחריה הופיעו התסמינים של הפיברו . אחרי כשנתיים של התמודדות אובחנתי על ידי ראומטולוג . מיותר לציין שהפיברו מחמירה את כאבי הברכיים משמעותית . אבל עדיין התעקשתי לחיות עם זה . קיבלתי בהתחלה אלטרולט אבל זה לא עשה לי טוב והחלטתי לנסות לבד עם פיזיותרפיה ובריכות וכושר ודיאטה . עזר . היו תקופות קלות יותר היו קשות יותר . לפני כמה חודשים אחרי סיםור של שפעת הכאבים החמירו משמעותית וכך גם העייפות עד לרמה בלתי נסבלת. יש גם ירידה בזיכרון . כמו שאמרתי בחודשים האחרונים אני גרה בצרפת , הרופא משפחה לא מדבר אנגלית היטב , הוא חשב שזו מחלת ליים . בדיקות דם הראו תוצאת ביניים , הוא התלבט בין להתחיל טיפול אנטיביוטי למשך חודש או לחכות חודש בלי טיפול ואז לעשות את הבדיקה שוב . החלטתי לחסוך מהגוף שלי חודש אנטיביוטיקה על תוצאה לא ודאית . ועבר חודש וההרגשה הוקלה . אבל רק במקצת . אז המשכנו עם החיים . עברו מאז חודשיים . לפני כחודש חליתי שוב במשהו ויראלי , והכאבים התעצמו פי כמה וכך גם העייפות , אני כבר שלושה שבועות מסוגלת להעביר שעות מרובות בשינה ,עיקר הכאבים כמובן סביב הברכיים והגב התחתון אבל יש כאב מפושט כמו של הפיברו . לפני כשבוע חזרתי לעבודה אחרי שבועיים מחלה , עבדתי יומיים , חזרתי מהעבודה והלכתי לישון ל16 שעות רצופות , פחות שעה אחת באמצע . למחרת אותו יום הלכתי לעבודה , אחרי מאמץ פיזי של כחצי שעה שכלל הרבה להתכופף בעיקר הכאבים ברגליים והגב התחתון היו בלתי נסבלים , ובכלל כל הגוף כאב . מרוב כאבים ראיתי שחור בעיניים והרגשתי מטושטשת . הכאבים הוקלו מעט לאחר מנוחה אבל לא פסקו . כעת אני ממתינה לראומטולוג המקומי . אבל הרופא משפחה משום מה טוען שבגלל שאין סימני דלקת בבדיקות דם זה . לא יכול להיות פיברומיאלגיה . אני לא יודעת איך זה קשור . אבל מדאיג אותי שהתפיסה בצרפת שונה מבארץ ושפירוש הדבר שהם לא יתנו לי את טיפול נכון אם בכלל ... הרופא כבר שאל אותי כמה פעמים אם אני מדוכאת . אבל זה רחוק מלהיות המצב ... אני דווקא במצב רוח מאוד טוב בזמן האחרון .חוץ מהכאבים כמובן . מה אפשר לעשות ? והאם יש אפשרות שגם דלקת הפרקים חזרה אפילו שאין סימני דלקת בבדיקות דם ? הברכיים שלי תמיד נפוחות כך שאין לי את המדד הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה ודלקת פרקים. - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ25/03/2015כפי שהשתפרת בפעם הראשונה אחרי פיזיותרפיה ותרגילים, את צריכה לבצע נסיון נוסף. פעילות גופנית מתונה יכולה לסייע לך להתמודד. חזקי ואמצי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים שלא נפסקים בין הברך לכף הרגל
פענוח צילום רנטגן ברכיים ומה זה אומר
פיענוח מיפוי עצמות ומה אומר דגש לשתות
כאבים בברכיים ימין ושמאל ואולטרסאונד
קרעים במיניסקוס והזרקת חומצה הילרונית לברך
תחושת לחץ בברך בעקבות חבלה
הסתיידויות ונוזלים בברך והמלצת המנתח היא
טיפול באקטמרה ומחסורו והאם הוא זמני
שחיקת סחוס בברכיים אוסטואריטיס גיל 81
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
