החמרה בכאבים עקב ארטרוסקופיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • החמרה בכאבים עקב ארטרוסקופיה
    ד``ר אליהו ליברטי
    14/06/2011

    שלום ד"ר,

    בן 22, בריא בדר"כ.
    נשלחתי לבצע MRI לאחר החמרה בכאבים עקב ארטרוסקופיה שנייה- מינסקוטומיה חוזרת של המיניסקוס המדיאלי.
    את ה-MRI נשלחתי לבצע בשאלה לגופים זרים/ AVN של הפיקה., וכן להשוות ל-MRI שבוצע לפני הניתוח השני.

    להלן הפענוח:

    נוזל תוך מפרקי בנפח תקין. יש עיוות עם פסים של סגינל מוגבר בגוף המיניסקוס המדיאלי ובחלק הקדמי היקפי של הקרן האחרוית. ממצא זה ללא שינוי מבדיקה קודמת וחשוד לשרידי קרע.
    יש הקטנה של חלק אחורי יותר של הקרן האחורית, כנראה לאחר ניתוח.
    הרצועות הצולבות והרצועות הצידיות רציפות ללא קרע. אין בצקת מח עצם.
    יש סדק עמוק או שקע עם אי סדירות בסחוס הפיקה המדיאלית עם מוקד תת סחוסי קטן.
    ממצאים אלו לא הודמו בבדיקה הקודמת והם חדשים.
    פרט לכך, הסחוס המפרקי בעובי ועוצמת אות תקינים. הגידים שמורים. אין מזהים גופיפים חופשיים.

    לסיכום: מוקד סחוסי גרמי חדש בפיקה המדיאלית.
    פסים של סיגנל מוגבר בהיקף המיניסקוס המדיאלי בעאיזור הכריתה.
    הממצאים הנ"ל נראו כבר בבדיקה הקודמת ולכן לא ניתן לקבוע שמדובר בקרע חדש ואבחנה המבדלת היא בין השרידים של סיגנל מוגבר דרגה 2 (ממצא תקין) לבין שרידי קרע ישן.

    אז ככה, לא הבנתי כמה דברים:

    מאז ה-MRI הקודמת עברתי שוב ארטרוסקופיה (השנייה) לכריתת הקרע השארייתי. מהמנתח הבנתי כי לא נשאר מיניסקוס מדיאלי להוציא כך שלא יכול להיות קרע שם. על פניו מתוצאות ה-MRI החדש נראה כי עדיין יש חלקים של המיניסקוס?וכי אין שינוי שם, אשמח להסבר.
    עליי לציין שפיזותרפיה אינטנסיבית ביותר לא עזרה לי עד עכשיו- בגלל זה ביצעתי את ה-MRI, מה אפשר לעשות עכשיו? מה הטיפול לסדק/לשקע בסחוס הפיקה?

    כמובן שאני קובע תור למנתח אך אשמח לשמוע חוות דעת נוספת על הממצאים שעלו ב-MRI ועל דרכי הטיפול המקובלות בבעיות מסוג זה.

    תודה רבה על העזרה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI ברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    17/06/2011

    MRI לברכיים לא יכול לדייק ולהראות פרטים ברזולוציה גבוהה כפי שנדמה לך. מה שחשוב שאין קרעים חדשים. המנתח שלך ראה בפועל ובדק את כל המבנים בברך. עליך להסתמך בעיקר על דעתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו