שאלות לגבי בלוטת לימפה מוגדלת ו-FNA

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלות לגבי בלוטת לימפה מוגדלת ו-FNA
    מירב
    23/12/2013

    שלום לרופאים הנכבדים,

    אשמח להתייעץ אתכם בנוגע לבעיה שמטרידה אותי מזה תקופה ארוכה.

    יש לי בלוטה בצוואר (מתחת לסנטר, בצד שמאל) שהיא נפוחה באופן תמידי, מזה מס' שנים. הייתי במעקב כל התקופה ולא קרה עם זה משהו מיוחד.
    לאחרונה הבלוטה התחילה להפריע לי יותר, היא כואבת (במיוחד במגע) ואני חושבת שהיא גם לוחצת לי על הגרון כי כל הזמן יש לי תחושת אי נוחות בגרון.

    ביצעתי לאחרונה בדיקת אולטראסאונד שממצאיה היו כדלקמן:

    "מצד שמאל נצפתה בלוטת לימפה בתחנה 2 בגודל 1.8 ס"מ עם מראה סונוגרפי רגיל.
    הודגמו מספר בלוטות לימפה קטנות מצד שמאל בתחנה 5 עם מראה סונוגרפי רגיל.
    נמפתה קשרית קטנה ידועה באונה הימנית של בלוטת התריס."

    שאלותיי הן כאלה:
    1. האם עלי לבצע בדיקת FNA? הרופא שלי אמר לי שהבלוטה גדולה מהנורמה אבל שאין צורך לבצע FNA כי לבלוטה יש מראה רגיל ולא חריג, אבל אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.

    2. האם מותר לבצע בדיקת FNA למי שסובל מקרישיות יתר? (קראתי איפשהו שיש עם זה בעיתיות מסוימת).

    תודה רבה!

    מירב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות לגבי בלוטת לימפה מוגדלת ו-FNA - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    23/12/2013

    מירב שלום,
    לפי תאורך, הקשרית התת סנטרית אינה נראית חשודה למרות שהיא מוגדלת קלות. אני בהחלט מסכים עם רופא המשפחה שלך, שכרגע אין צורך בניקור FNA. לדעתי רצוי מעקב בלבד.
    לגבי קרישיות היתר, היא אינה צריכה להפריע לדיקור קרוב לודאי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לפרופ' אבירם נצר

    מירב
    23/12/2013

    פרופ' נצר שלום,

    ראשית - תודה רבה על תגובתך המהירה!

    הדבר היחיד שמפריע לי הוא תחושת הלחץ בגרון. האם זה לא מצדיק בדיקה או טיפול כלשהו? (אני כמובן אשמח להימנע מכל פרוצדורה רפואית מיותרת, אבל אני תוהה האם הלחץ הזה איננו מסוכן או עלול להחמיר עם הזמן).

    שוב, תודה רבה על הסיוע.
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לפרופ' אבירם נצר - תגובה

    פרופ` אבירם נצר
    23/12/2013

    מירב,
    אני מציע שתיבדקי תחילה אצל א.א.ג. יתכן והמיחושים כלל אינם קשורים להגדלת הקשרית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק ביופסיה

    צאלה
    21/02/2014

    עשיתי את הטעות הזאת וזה כמעט עלה לי בחיים שלי.
    אובחנתי בלימפומה לאחר שנלקחה ביופסיה. את הדיקור ביצעתי מספר חודשים לפני והוא יצא שלילי(בדיעבד כל המטולוג טוב יסביר לך שבלימפה לא עושים דיקור).
    מקווה שבכל זאת תקבלי בשורות טובות אבל...שלא יקרה לך מה שקרה לי.
    אשמח לתת לך פרטים במייל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו