פורום גסטרואנטרולוגיה, מחלות דרכי העיכול - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המשך בדיקה טראומתית
    ישי
    11/03/2009

    שלום תודה על התשובה,בהמשך לתשובתך האם לדעתך אולי בגלל הכאב מהבדיקה הייתה התכווצות לא רצונית של שרירי רצפת האגן ופי הטבעת ולכן התופעה הזו שכבר נמשכת 3 חודשים,כי לפניה הייתי במצב בריאותי מצוין ולא חוויתי מעולם תופעות כאלו,אשמח להתייחסות שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך בדיקה טראומתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בדיקה טראומתית

    פרופ' אלכסנדר פיש
    11/03/2009

    ישי שלום רב:
    אין מידע למה בוצע הבדיקה אנוסקופית. אני מבין שהיו תסמינים.
    עדיין חושב שפנייה לפרוקטולוג או רופא שעוסק בריצפת האגן רצוייה.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה טראומתית
    ישי
    10/03/2009

    שלום רציתי לדעת האם כתוצאה מבדיקה אנוסקופיה טראומתית לנבדק שגרמה לי להתכווצות שריר פי הטבעת ורצפת האגן בזמן הבדיקה ולאחריה גרמו לי להפרעה בהתרוקנות,שאני חווה כבר 3 חודשים שמתבטא בהתרקונות לא מלאה וחלקית והרגשת שריר מכווץ ולא משוחרר בזמן יציאה,תופעות שלא חוויתי מעולם לפני הבדיקה כתוצאה מטראומה זו יכול להתפתח אניזמוס לנבדק?,לווא דווקא במיידי לאחר הבדיקה אלא כעבור זמן מסוים,או שאניזמוס לרוב לא מתפתח כתוצאה מאירוע טראומתי לפי הטבעת אלא המנגנון של אניזמוס פועל אחרת? ואם לא אניזמוס מה לדעתכם קרה וקורה לי,אשמח להסבר,תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקה טראומתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה טראונתית

    פרופ' אלכסנדר פיש
    11/03/2009

    לא נשמע לי סביר ש התופעות קשורוצ=ת לבדיקה.
    ממליץ לפנות לפרוקטולוג
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפיחות וגזים
    ליאל
    08/03/2009

    אני בחורה בת 21 וסובלת מזה כשנים מנפיחות בבטן וגזים עם ריח מאוד מוזר וחזק עשיתי את הבדיקה עם השם הארוך הזה אך הכל תקין יש לי יציאות כמעט כל יום אך עדין אני סובלת מגזים יש לציין שכאשר אין לי יציאה הגזים מתרבים והנפיחות גדלה אני ממש סובלת מכך ממש אובדת עיצות אני אוכלת בדרך כלל אוכל בריאותי ,חשבתי שאולי זה בגלל זה אך היו ימים של נסיון ולהפתעתי אני סובלת מגזים ללא קשר לסוג האוכל אותו אני אוכלת האם הידרותרפיה יכול לעזור לי? מה אני יכולה עוד לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפיחות וגזים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפיחות וגזים

    פרופ' אלכסנדר פיש
    11/03/2009

    ליאל שלום רב:
    ריבוי גזים יכול לנבוע מעיכול לא טוב סוכרים.
    סוכר החלב הוא הנפוץ שבהם. לפעמים ניסיון הפסקת חלב ומוצריו מאשר את הדבר.
    יש בהחלט מאכלים שמכילים סוכרים שאנו לא מסוגלים לעכל כמו זו שבקטניות.
    מאכלים אחרים הידועים שמגבירים גזים הם: קרוב קרובית, צנון.
    אם עדיין אין שיפור אפשר להיתייעץ עם גסטרואנטרולוג

    איחולי בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב ברום הבטן
    יונית
    05/03/2009

    ד"ר שלום בת 38 סובלת תקופה ארוכה מכאב ברום הבטן מין תחושה של לחץ על הכיבה הכאב מתבטא לפני ארוחה או אחריה ולפעמים תוך כידי אני מרגישה כאב חד שאפילו מקרין לגב ולכתף לא ברור לי איך. רופא משפחה נתן לי אמפרדוקס 2 ביום למשך חודשיים אני אחרי חודש ללא שינוי. במגע יד עם הכיבה אני מרגישה כאב מה עלי לעשות? מה זה יכול להיות? האם להמתין עד לסיום האמפרדוקס תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב ברום הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בטן

    ד''ר אהוד מלצר
    09/03/2009

    שלום יונית
    כאב בטן מתמשך שלא הגיב לטיפול דורש בירור. לפי הסמפטומים שאת מתארת יהיה ככל הנראה צורך בשלב ראשון בביצוע גסטרוסקופיה (בדיקת קיבה).
    אנא פני לגסטרואנטרולוג בהקדם
    בברכה,
    דר' אהוד מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת CT
    שירה
    02/03/2009

    בן 71 , שנתיים אחרי ניתוח כריתה חלקית של הפרוסטטה, חוזרות התלונות על השתנה מרובה בלילה ותחושה של אי ריקון השלפוחית, נשלחתי לCT בטו ואלו התוצאות: כליות גודל תקין ציסטות קורטיקלית פשוטות משמאל עד קוטר של 1.2 ס"מ פרי פלביניות משמאל עד קוטר של 5 ס"מ. שלפוחית מלאה , דופן סדירים. ללא ממצא בדרכי שתן פרט לציסטות כליותיות עכירות שומן מזנטריאלית עם בלוטות עד גודל של 11 מ"מ- ממצא בלתי ספציפי שמשמעותו הקלינית אינה ברורה. retractile mesenteritis האם תוכלו לעזור לי עם התוצאות ? יש לי תור לרופא רק בעוד שבועיים ואני חושש מהתוצאות. האם משהו מהתוצאות מטריד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת CT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT

    ד''ר אהוד מלצר
    03/03/2009

    מיקי שלום
    קצת קשה לייעץ לך ללא שרואים את תמונות הסיטי (ולא רק התשובה). על פניו, מהתשובה, לא נראה שיש משמעות לממצאים בסי טי, אך רצוי מאד לראות את ה"ממצאים" ישירות.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לחולת קרוהן
    אור
    01/03/2009

    שלום , אובחנתי כחולת קרוהן וכעת בטיפול בראפאסל, קיבלתי היום תוצאות של בדיקות דם : ASCA IgA שלילי ASCA IgG שלילי | C-ANCA שלילי P-ANCA שלילי | שלילי Atypical pANCA האם הגיוני שהכל שלילי ? אולי יש טעות באיבחון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם לחולת קרוהן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אור

    ד''ר אהוד מלצר
    03/03/2009

    אור שלום
    הבדיקות שצרפת אינן חיוניות לאבחנה של קרוהן. רמת הדיוק שלהן גבוהה אך אינה מתקרבת ל- 100%. לכן, ייתכן בהחלט שיש לך מחלת קרוהן ללא שהבדיקות חיוביות (כמובן, אינני אומר שיש בבטחון מחלה כי איני יודע על סמך נעשתה האבחנה)
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דךקת בתריסריון ובלבלב
    אלון
    01/03/2009

    שלום רב, בננו חיל בשרות סדיר בן 20. מזה 3 חודשים סובל מכאבי בטן, בחילות וצרבות. בתחילת ינואר אושפז בשערי צדק ואובחנה דלקת בלבלב ובתריסריון. לאחר סידרה של בדיקות (דם, אולטרה סאונד, גסטרוסקופיה) נשללו הסיבות השכיחות כמו אבנים בכיס המרה או בדרכי המרה, חידק הליקובקטר. לאחר טיפול שמרני של צום מלא במשך 4 ימים חל שיפור רב וכאבי הבטן. הוא שוחרר מבית חולים והומלץ על המשך בדיקות ומעקב. הצבא לא מאפשר להמשיך את הבדיקות והמעקב בשערי צדק. הטיפול במסגרת הצבאית מתנהל באופן ספורדי, לא מקצועי ולא יעיל. כאבי הבטן והסימפטומים האחרים חזרו. איזו סיבות יכולות להיות לדלקת כזו ? מה ההיתם ממליצים להמשך הבירור ? תודה מראש, אלון תודה מראש, אלון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דךקת בתריסריון ובלבלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בתריסריון

    ד''ר אהוד מלצר
    03/03/2009

    אלון שלום,
    "דלקת בקיבה ובתריסריון" עשויה להיות סיבה לכאב בטן, ממנו בנך סובל. אחד הגורמים לכך יכול להיות חיידק בקיבה (הליקובקטר). לא ברור ממכתבך האם טופל החיידק, אם לאו. במידה וטופל ועדיין יש סמפטומים יש להמשיך בירור ויתכן ויהיה צורך לחזור על גסטרוסקופיה או בדיקות בכוונים אחרים - את זה אפשר להחילט רק בפגישה ישירה עם הפציינט עצמו לאחר התרשמות בלתי אמצעית מהסמפטומים באופן מדוייק.
    המלצתי - להתייעץ ישירות עם גסטרואנטרולוג, למרות הקשיים במער' הצבאית
    בברכה,

    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית גזים מזה כשנתיים וחצי
    נווה
    28/02/2009

    שלום רב אני בחורה בגיל 32 עם שני ילדים ומזה כשנתיים וחצי אני סובלת מבעיית גזים ,יציאות לא טובות, לא שלשול ולא עצירות אבל אני יכולה להיכנס לשירותים (למספר 2 נקרא לזה) בימים הקשים עשר פעמים אזל שוב אני אומרת זה לא שלשול.ובנוסף כאבים בצד ימין מתחת לצלעות כאשר הבעיה חריפה. עשו לי ביופסיה בקיבה ושם מצאו בכלל הליקובקטור שעבורו עשיתי טיפול , עשו כל מיני בדיקות ולא מצאו כלום. אני בן אדם שעושה ספורט באופן יחסי , אוכלת נכון באופן יחסי. נכון שאורח החיים שלי קצת אינטנסיבי ואני שומרת דברים בפנים , אבל מי לא. הרופאה שלי עכשיו שלחה אותי לדיאטנית אבל יש לי תחושה שמפספסים משהו. אני לא חושבת שזה מגיע ממזוןואני כבר די נואשת , יש ימים שאני בוחרת להיות רחוקה מחברה כי המצב מאוד לא נעים ולפעמים אף נמנעת מלצאת מהבית. הכאבים כאשר זה בא במלוא העוצמה מאוד לא נעימים. אני אשמח לעצתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים

    ד''ר אהוד מלצר
    01/03/2009

    שלום נווה
    מה שאת מתארת מתאים מאד לתסמונת המעי הרגיז. זו תסמונת המתבטאת בסמפטומים שונים, בין היתר אלה שאת מתארת בבירור, אופיינית לאנשים (יותר נשים) צעירים ואינה בגדר מחלה מסוכנת או כזו העלולה להחמיר למצב מסוכן. למרות הנאמר אני מציע שתתייעצי עם גסטרואנטרולוג באופן ישיר על מנת לודא שאכן זו האבחנה ושאין צורך בבירור נוסף.
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה
    רינת
    27/02/2009

    שלום רב בת 51 עברתי גסטרוסקופיה בעקבות כאבי בטן במקביל לטיפול במיקרופירין- ממצאי הבדיקה: ושט ומעבר קיבה בגובה 40 ס"מ עם לשונית אחת של רירית אדומה העולה כ-1 ס"מ מעל המעבר, ביופסיות. קיבה והיפוך-ארוזיה נודולרית באנטרום, ביופסיות. בצל התרסריון וחלק שני-תקין. מסקנות: חשד לושט ע"ש בארט סגמנט קצר, גסטרופיה קלה באנטרום. suspected barre'tts esophagus short-segment C0m1-prague classification antral gastropathy with nodular erosion-hp? aspirin-? מה פירוש המימצאים הללו? בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גסטרוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה

    ד''ר אהוד מלצר
    01/03/2009

    ושט ע"ש בארט הוא שינוי ברירית הושט כתוצאה מגירוי ממושך של חומצה. במידה וקיים בארט הדבר דורש מעקב תדיר של גסטרוסקופיה עם נטילת ביופסיות בדרך כלל אחת לשלוש שנים מאחר וזהו מצב המגדיל במעט את הסיכון לממאירות של הושט (דגש על "מעט"!!!). יחד עם זאת ע"מ לאבחן בארט חייבים לחכות לתשובת הביופיות. לא כל "לשונית אדומה" היא בארט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן , הריון ואוסטיאופנה בינונית
    אור
    26/02/2009

    שלום, אני בת 27.5 , גילית לפני חודש וחצי שיש לי קרוהן במעי הגס , מקבלת 4 רפאסל 1 גרם ליום ומרגישה הרבה יותר טוב. כמו כן , בבדיקת צפיפות עצם נראה שיש אוסטיאופנה בינונית . האם כדאי / אפשר לנסות להיכנס כעת להריון? חשוב לציין שביצעתי לאחרונה בדיקות דם וה- ESR ירד ל-24 שזה כמעט בטווח הרצוי . והיציאות בסה"כ דיי נרגעו . אשמח לתשובה בהקדם. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת קרוהן

    פרופ' אלכסנדר פיש
    27/02/2009

    הזמן התאים לתכנון הריון במחלת קרוהן זה כאשר המחלה ברמיסה (מחלה שקטה) .לפי המדע שאת מוסרת מחלתך שקטה.
    לגבי האוסטאופניה יש מקום לתוספת סידן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה
    חנן
    26/02/2009

    שלום עברתי בדיקת קולונסקופיה וברצוני לקבל הסבר לתוצאה : המעי נבדק עג לצקום , האם זה כולל את מעי הגס ? פוליפ 5 מ"מ נכרת בעומק 40 ס"מ , האם זה נחשב פוליפ גדול ומבחינת מיקומו היכן זה קרוב למעי הגס או שהמעי רחוק מהאזור . הפוליפ נשלח לביופסיה . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קולונוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קולונוסקופיה

    ד''ר אהוד מלצר
    01/03/2009

    שלום רב,
    הצאקום הוא סוף המעי הגס - אם הגיעו לשם, סימן שבדקו את כולו. פוליפ מתחת ל- 1 סמ' נחשב קטן ולרוב יהיה שפיר.
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בקיבה
    מאיר
    26/02/2009

    שלום דוקטור לפני 10 חודשים גילו אצלי את החיידק הליקובקטר קיבלתי טיפול משולש למשך 10 ימיםomepradex 2 ביום klaridex 250 mg 2ביום moxvit forte 2 ביום לא עזר ואז קיבלתי טיפול מרובע למשך 14 יום kalbeten klaridex 250 mg metrogyal oral 250mg omepordex וגם לא עזר ומאז אני שותה אומפרדקס פעם ביום שבעה חודשים שאלתי היא אם יש טיפול יותר טוב. ואם צריך לקחת ביופסיה מהקיבה למה לחכות הרבה זמן הרופא אמר לי לחזור עו 6 חודשים.אני עדין סובל מיצאות רכות והיציאות יוצאות בצורה שטוחחה לפעמים והרבה גזים ואי נוחות בבטן תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת בקיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת קיבה

    פרופ' אלכסנדר פיש
    27/02/2009

    המשך קיום זהום ע'' הליקובקטר חייב אישור של מבחן נשיפה או בבדית רקמה שבמהלך אנדוסקופיה.
    חלק מהאנשים לא מגיבים לטיפול ראשון בהליקובקטר ופעמים גם לאלטיפול שיני.
    קיימים טיפולים למקרים של כשלון של טיפולים שיגרתים. אלה בהמלצת גסטראנטרולוג .
    לפי התסמינים שיש לך אני כלל לא בטוח שאפשר ליחס אותם להליקובקטר.
    בריאת שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה ויטואלית?
    רונית
    25/02/2009

    שלום רב, בעקבות צרבות חוזרות ונישנות וכאבי בטן, הופנתי ע"י רופא גסטרואנתולוג לבדיקת גסטרוסקופיה. (אחרי שעשיתי בדיקות דם והן יצאו תקינות). הבנתי כי זו בדיקה פולשנית, ואני מעדיפה למצות את כל האפשרויות הלא פולשניות קודם לכן. האם ישנן בדיקות אחרות, לא פולשניות, המחליפות את הגסטרוסקופיה? (עשיתי כבר בדיקות דם והן יצאו תקינות) האם קיימת בדיקה וירטואלית לגסטרו? ואם כן, היכן ניתן לעשות אותה? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גסטרוסקופיה ויטואלית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גסטרוסקופיה

    ד''ר אהוד מלצר
    25/02/2009

    רונית שלום
    אין עדיין תחליף לגסטרוסקופיה. הבדיקה הוירטואלית (שהיא בדיקת CT) מתאימה בעקר לבדירת המעי אך לא לבדיקת הושט והקיבה. קיימת אומנם קפסולה לבליעה המצלמת את מער' העיכול, אך היא מתאימה רק להדמיית ושט ולא הקיבה והתריסריון, אותם יש לבדוק בין היתר, בגסטרוסקופיה רגילה.
    ולמרות כל זאת, החשש שאת מביעה אינו תואם את המציאות. הבדיקה היא בדיקה קלה, איננה כואבת וכרורכה באי נעימות קלה בלבד ולמשך דקות ספורות. עובי המכשיר 8-9 ממ' בלבד, הוא גמיש ועם טשטוש טוב אולי לא תרגישי כלל שעברת את הבדיקה.
    בהצלחה ואל-חשש
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהנחה שזו לא בעיה לבבית...
    דודי
    23/02/2009

    בתודה מראש... אני נתקף חולשה אם אני עושה פעילות ספורטיבית מיד לאחר האוכל. (אפילו מתונה מאוד, כגון זריקה לסל. קורה גם אם הולך למכון כושר או פעילות כבדה יותר). החולשה מזכירה היפוגליקמיה בתסמינים, אולם אני בן 26 ובשביל היפוגליקמיה בגילי הבנתי שאני צריך צום של כמה ימים... אחרי רבע שעה פעילות פתאום אני חוטף חולשה. יכול להיות שזה בא ממערכת העיכול? אין לי אף חבר שיש לו כזה דבר ולכן זה מטריד אותי, ובגילי לא צריכים להיות התקפי חולשה כאלו... אם אני מחכה שעה וחצי אחרי האוכל אין בעיה אין לי חולשות בכלל גם בפעילות מאומצת מאוד. שוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהנחה שזו לא בעיה לבבית...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולשה

    ד''ר אהוד מלצר
    23/02/2009

    דודי שלום

    לא נשמע מדבריך שיש קשר בין תלונותיך ובעיה במער' העיכול. הדבר היחידי שכדאי בכ"ז לשלול, כדבריך, הוא באמת אם קיימת ירידה ברמת הסוכר (היפוגליקמיה) אם כי הסיכוי לכך קטן מאד. מציע שתפנה לרופא המשפחה בשאלה זו

    בברכה,

    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כורכום מתאים למי שאין לו מרה?
    נלי
    18/02/2009

    17.02.09 11:48 רציתי להעזר בכדורי כורכום לסרטן המעי הגס. קראתי שכורכום מגביר את מיצי המרה, ולכן אני מתלבט אם למי שאין כיס מרה, הכורכום אכן מתאים. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כורכום

    ד''ר אהוד מלצר
    19/02/2009

    שלום רב,
    אין בדרך כלל מגבלות תזונה אצל מי שכרתו אצלו את כיס המרה ובכלל זה כורכום. וללא קשר לשאלתך, כורכום איננו טיפול לסרטן כלשהו בכלל זה המעי הגס.
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום