פורום גסטרואנטרולוגיה, מחלות דרכי העיכול - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת MRE למערכת העיכול
    רון
    23/03/2009

    שלום. אני חולה קרון בן 18. הומלץ לי ע"י הרופא שלי לעבור בדיקת MRI לדרכי העיכול. רציתי לדעת במה כרוכה הבדיקה והאם צריך להיות בצום לפני הבדיקה. תודה רון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת MRE למערכת העיכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRE

    ד''ר אהוד מלצר
    24/03/2009

    הבדיקה כרורה בצילום ממוחשב. בבדיקה הנבדק שוכב על מיטה ומכשיר הצילום סורק את הגוף תוך שניות מעטות. אין קרינה בבדיקה זו. באשר להוראות ההכנה עליך לקבלם מהמכון בו תעבור את הבדיקה.בהצלחה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה ?
    שני
    23/03/2009

    שלום , זה קצת ארוך אבל אני אנסה לקצר . אני בחורה בת 18 , סובלת מכאבי בטן מגיל 14 בגסטרוסקופיה ראשונה בגיל 14 היה לי הליקובקטר ודלקת בקיבה שטופלו הכאבים לא עברו לגמרי ותמיד חזרו ואני מתורצצת בבתי חלים וחדרי מיון מאז . לפני 4 חודשים בערך עברתי שוב גסטרוסקופיה עם ביפסיות מקיבה ושט ותרסתריון מצאו לי דלקת בקיבה ( גסטריטיס או משהו כזה ) וטופלתי באומפרדקס שלמרבה הפלא עזר לי משבוע שעבר יש לי כאבי בטן בעיקר בלילה,לפעמים הכאבים הם שורפים והיו מלווים בשלשולים היום נכנסתי לשירותים פעמיים וביציאות היה לי מעין רירית לבנה כזאת שעטפה את הצואה ואני לא בטוחה אבל היה קצת צבע ורדרד בצואה שזה אולי דם ?! זה מצריך בדיקה ? מה עלי לעשות בשלב זה ? יכול ליהיות שזה ממתח נפשי ? כמו כן אין בחילות ולא הקאות . אשמח להתייחסותכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דם בצואה ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שני

    ד''ר אהוד מלצר
    24/03/2009

    שלום שני
    התסמינים שלך יכולים להתאים לתסמונת המעי הרגיש. יחד עם זאת מאחר ויש חשד לדם בצואה אני כן מציע שתתיעצי שוב עם הגסטרואנטרולוג שלך, כי אם אכן יש דם, חובה לעבור בירור נוסף.
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ALCAT
    אור
    22/03/2009

    שלום, ביקרתי בכנס רפואי בחו"ל וניתקלתי בחברה אמריקאית המבצעת בדיקת ALCAT הבודקת רגישות למזונות שונים. האם הבדיקה ידועה ככזו שיכולה להקל על התסמינים של IBS וקרוהן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת ALCAT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות

    ד''ר אהוד מלצר
    23/03/2009

    חברות כאךה קיימות בכל העולם. רובם נותנות רשימת מזונות אליהם הנבדק רגיש כביכול. אין לכך משמעות קלינית כלשהי. הבדיקה הטובה ביותר ל"רגישות" חמזון היא הניסיון של הפציינט עצמו. אם לא מצאת מזון אליו אתה רגיש, גם הבדיקה הזו לא תוסיף. אלה הן בדיקות הטובות בעקר למי שמוכר אותן ןהרבה פחות ללקוח שמשלם.
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום ממקור לא ידוע
    יעל
    22/03/2009

    אימי בת 74 וסובלת מדימום בלתי מזוהה במשך כמה שנים, כך שאת חוסר הדם משלימה עם תוספי דם וחוזר חלילה. עשתה קולונסקופיה וגסטרוסקופיה שלא איתרו ממצא חריג. לאחרונה אושרה לה בדיקת וידיאו קפסולה ולהלן הממצאים: erosive gastristis with subepithelial hemorrages probabl eangioctaia in the antrum a few erosions and aphtous ulcers in the duodenum and jejunum DD among nasaids enteropathy crohns diseas celiac gave syndrome כיוון שאני בלחץ עד שרופא יראה זאת ואני חוששת לממאירות אודה לחוות דעתך והמלצות להמשך. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום ממקור לא ידוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום

    ד''ר אהוד מלצר
    23/03/2009

    הממצאים המתוארים יכולים להיות סיבה לאיבוד דם כרוני ואנמיה. אין הם מחשידים לממאירות. באשר לטיפול - כדאי לחזור לרופא ששלח לבדיקה. לעיתים מטפלים רק בתוצאה (בברזל למשל) ולא דוקא בסיבה.
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי בטן כרוניים
    מורן
    22/03/2009

    בת 31, חולה בפירומאלגיה כ- 3 שנים. חיה בשלום אם המחלה. לפני 5 חודשים החלו בפתאומיות כאבי בטן קשים ביותר שלא נפסקים עד היום! בהתחלה זה לווה בבחילות וצרבות וכעבור חודש נעלמו ונשאר רק כאבי הבטן. הכאב בטן אינו ממוקד- כואב גם בקיבה , גם במעיים וגם ברחם. כל הזמן משנה את מיקומו ואת עצמתו. רוב הזמן מרגיש כאילו אני נשרפת מבפנים. לא מליחה להצביע על מקור הכאב פניתי לבירור גניקולוגי - והכל תקין פניתי לבירור מלא של גסטרו- גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה - והכל תקין. אושפזתי כבר פעמיים בבית חולים מרוב כאבים. קשה לי לתפקד ביום יום, בלילה קשה לישון (הכאב מעיר אותי) אני במצב נואשות טוטאלית!! רוצה להיכנס להריון, אבל מאוד מפחדת ממה שיהיה. מה זה יכול היות? האם מעי רגיז, כואב כל כך חזק ובתדירות כרונית? איך אפשר להתמודד עם הכאב הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי בטן כרוניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מורן

    ד''ר אהוד מלצר
    23/03/2009

    תסמונת המעי הרגיש שכיחה יותר בקרב אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה והתסמינים שאת מתארת בהחלט יכולים להתאים למעי רגיש. יחד עם זאת, לאור העובדה שהתסמינים יחסית חדשים , אני ממליץ שתפני לייעוץ אצל גסטרואנטרולוג פנים אל פנים
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ברום הבטן
    קובי
    21/03/2009

    אני בן 37 רווק לא עובד ולא לומד רוב הזמן אני מבלה את זמני בבית מול המחשב ולא יוצא כמעט . השבוע פתאום התחלתי לעשות פעילות ספורטיבית בבית כמו כפיפות מרפקים , כפיפות בטן ,הרמת משקולות של שישית מים מינירלים אחרי הרבה מאוד זמן שלא עשיתי . האם זה יכול לפגוע בלב כי אני חש כאבים ברום הבטן בידיים וקשה לי לנשום קצת? ברצוני לציין שאינני מעשן כלל ולא שותה אלכוהול . רק הבעיה נובעת בכאבים ברום הבטן כאשר אני משתעל כואב לי שם וגם כאשר אני נושם מה זה יכול להיות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים ברום הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ברום הבטן

    פרופ' אלכסנדר פיש
    23/03/2009

    קובי שלום רב:

    כאבי הבטן הופיעו לאחר פעילות גופנית שאינך רגיל אליה. כאבים מתגברים בזמן כיווץ שריריי הבטן כגון שיעול.
    סביר להניח שהתופעות יחלפו באופן הדרגתי.
    אם זה לא יהיה כך יש לפנות לרופא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות גסטרוסקופיה
    גליה
    18/03/2009

    שלום רב אני בת 44 סובלת שנים רבות מריפלוקס וצרבות. מטופלת מזה כשנתיים באומפרדקס 20 מ"ג ליום. היום עברתי גסטרוסקופיה נמצאו הממצאים הבאים: "נלקחו ביופסיות מ 1- אנטרום הקיבה 2 וושט- אי של ברט בגובה 35 סמ וושט עליון תקין GEL בגובה 35 סמ אי קטן של ברט 3-4 מ"מ ביופסיות בקבוק 2 דלקת קלה ללא אירוזיות בקיבה- ביופסיות בקבוק 1 תרסריון תקין. אני מאוד מודאגת, האם מדובר במצב עם חשש לממאירות או טרום סרטני? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות גסטרוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאורה

    ד''ר אהוד מלצר
    18/03/2009

    האבחנה של בארט מחייבת אישור בביופסיה תחילה. משמעות הממצא הוא שיש צורך במעקב בשל שכיחות יתר קלה של התפתחות סרטן ושט בבארט לעומת מי שאין לו בארט (דגש של קלה, לא להיבהל).
    חכי לתשובת הביופסיה בלי לחץ והמשיכי מעקב כנדרש.
    כל טוב
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר מלצר ועוד מספר שאלות

    גליה
    19/03/2009

    מחקרית, מה הסיכוי שהשינוי הנ"ל, ברט, יהפוך לסרטן ושט? מה הטיפול המקובל על מנת למנוע התמרה מסוג זה? האם קיימת אפשרות לנתח על מנת להרחיק? האם קיים טיפול המבריא את הוושט או שהוא רק מונע החמרה? איפה הכי נכון לטפל בכך? אני אמא לילדים צעירים וחייבת להודות שהמצב פשוט מלחיץ ביותר עבורי. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיבה מיימית ודם
    אייל
    16/03/2009

    שלום דר', קוראים לי אייל ואני בן 28, מצבי הכללי טוב ואני בריא ב"ה בדר"כ, כבר מס' חודשים שאני יוצא כיבה מיימית מאוד ללא קשר לתזונה שלי, מידי פעם ישנו גם דימום אדום, הייתי אצל רופא המשפחה, הוא בדק על ידי אצבע ואמר שכנראה המעי נקי מפוליפים, מה לדעתך אני צריך לעשות ? והאם הסיפטומים שסיפרתי מעידים על משהו ?, האמת שאני קצת מפחד, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיבה מיימית ודם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציאה שלשולית ודמית

    ד''ר אהוד מלצר
    16/03/2009

    יציאה שלשולית דמית לאורך זמן אינה בגדר דבר תקין. פוליפים אנם מתגלים בבדיקה רקטלית. בגילך (הצעיר) יש לשלול, בין היתר, מחלות דלקתיות של המעי ולכן עליך לפנות בהקדם לייעוץ מקצועי.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי ALK. PHOSPHATASE
    נגה
    16/03/2009

    שלום, ילדתי לפני 4.5 חודשים בסוף אוקטובר 08 וברקע סובלת מצליאק וסוכרת טייפ 1 מטופלת באינסולין. בבדיקות דם שעשיתי יצא ערך גבוה של ALK. PHOSPHATASE - 158, , לאחר שבבדיקות דם מסוף 12/08 עמד הערך על 160 (אז נטען שהעלייה נובעת מההריון וכי הערך ירד). בבדיקות שעשיתי היום עדיין לא חלה ירידה (יש לציין כי ערכי ה-GOT - 23 ו-GPT - 21). האם נראה כי יש בעיה כלשהי או שייתכן והערך עדיין גבוה כתוצאה מההריון? אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערכי ALK. PHOSPHATASE

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ALP

    ד''ר אהוד מלצר
    16/03/2009

    נגה שלום
    ערכי ALP עולים בהריון אך 4 חודישם לאחר הלידה צריכים היו לחזור לערך תקין לחלוטי. במידה וגם בדיקת דם ל- GGT חיובית (בדקי בבדיקות הדם אם בדיקה זו בוצעה כלל) הרי סביר שמקור האנזים הגבוה הוא בכבד וזה בהחלט דורש בירור. אחת הסיבות השכיחות לכך אצל נשים היא מחלה דלקתית של דרכי המרה )PBC) אך האבחנה המבדלת ארוכה ולכן כדאי שתפני ישירות לייעוץ אצל גסטרואנטורולוג.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה

    נגה
    16/03/2009

    קודם כל, תודה רבה על התשובה המהירה. יש לי בקרוב תור לביקורת שגרתית אצל הגסטרו. בדקתי שוב בבדיקות וערך ה-GGT תקין (12). על מה להערכתך הדבר יכול להצביע במצב מעין זה? אודה שוב על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרט נוסף

    נגה
    16/03/2009

    אני עדיין מניקה את ביתי. האם יש במצב של ALP גבוה אצלי משום איזושהי סכנה עבורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ALP

    ד''ר אהוד מלצר
    18/03/2009

    אם כך, קרוב לודאי אין מדובר בבעיה כבדית. התייעצי עם רופא הנשים שלך האם הערך קשור בכ"ז להריון או ללידה. כדאי גם לבצע בדיקת איזואנזימים (בקשי מהרופא) ואז ניתן לפעמים לדעת מה המקור.
    בברכה
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נגה
    19/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות כל בוקר
    dona
    16/03/2009

    שלום רב, מזה ככמה שנים בעלי נוהג להקיא בבקרים, לעיתים אלה הקאות של שאריות מזון ולפעמים רק רוק. איננו יודעים אם מדובר בבעיה גסטרולוגית או שהבעיה נובעת מבעיה פסיכולוגית. ההקאות בבקרים קורות מספר פעמים בשבוע והן בדרך כלל קורות לאחר שהוא התעורר טרם הזמן כלומר, הוא מתעורר כשעה ואף שעתיים לפני הזמן עם כאבי בטן, הולך לשרותים ואחר כך הוא מרגיש שהוא צריך להקיא, בעיקר כשהוא צריך לצחצח שיניים. איננו יודעים מה לעשות, בעיה זו מלווה אותנו מספר שנים, והיא פשוט משפיעה על כל משך היום אחר כך. בעבר הוא נשלח לבדיקת גסטרואנדוסקופיה והתוצאות היו תקינות. אודה לחוות דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקאות כל בוקר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות

    ד''ר אהוד מלצר
    16/03/2009

    שלום רב
    הסיבות להקאה חוזרת יכולות להיות רבות. לפי התיאור שלך, קיימות מס' אפשרויות, ביניהן רפלוקס (החזר של תוכן קיבה לכוון הושט, מה שעושה בדרך כלל גם צרבת, אך לעיתים לא), דיברטיקל על שם זנקר (מעין "זפק", כיס בושט העליון המתמלא תוכן) אותו רואים לעיתים רק בצילום עם בריום ולא תמיד בגסטרוסקופיה, הפרעה בתנועתיות הושט ועוד. כל אלה ניתנים לבדיקה וחשובים מאחר והם ניתנים גם לטיפול. אם כל הסיבות האורגניות נשללות, ניתן לייחס את התופעה לגורם נפשי.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקאות כל בוקר

    dona
    16/03/2009

    תודה רבה על התשובה, אך לגבי כל האופציות שמניתה, אני עדיין לא ממש מבינה למה ההקאות קורות רק בבוקר לא בשום שעה אחרת, כלומר לפני יום העבודה, האם תופעות אלה נפוצות בעיקר בבקרים? בנוסף, שכחתי לציין קודם, שבימים שישי ושבת, ימים בהם לא עובדים הוא קם לא לפני הזמן-ישן טוב וקם ללא בחילות והקאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה יכולים להיגרם ממעי רגיז?
    ניצן
    14/03/2009

    אני בן 34. בשנים האחרונות סבלתי (ואובחנתי) במעי רגיז. בתקופה האחרונה חל שיפור, ועדיין ישנה תופעה אחת שמטרידה אותי גם היום: לעיתים קורה שיש לי כאבי בטן, בחילות ושלשול - ובמקביל משהו שמרגיש לפחות כמו התקף חרדה. תחושה של חולשה כללית, מחנק, דופק מהיר, כאילו אני כל רגע עומד לאבד את ההכרה. יצא שגם הגעתי למיון בגלל התקף כזה. האם יש קשר בין שתי התופעות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי חרדה ומעי רגיש

    פרופ' אלכסנדר פיש
    14/03/2009

    התקפי חרדה יותר נופוצים בקרב מטופלים עם מעי רגיש.
    יש לוודא שאכן מדובר בהתקפי חרדה.
    ינשן תרופות שיכולות להקל על התקפי חרדה וגם מעי רגיש
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בעקבות הכתבה אודות סופודקס!!!
    נטלי
    13/03/2009

    שלום רב, אבי מיועד לעבור בדיקת גסטרוסקפיה וקולונסקפיה ומאוד חושש מהבדיקה. היום נחשפתי לכתבה המדאיגה ביותר בידיעות אחרונות (13/3/09) אודות התרופה סופוקדס שנוטלים לפני בדיקת הקולונסקפיה.כתוב כי ע"פ הממצאים יש קשר בין נטילת התרופה לבין הסיכוי לחלות באי ספיקת כליות ואף בהפרעות בקצב הלב.אני מאוד דואגת עקב הכתבה ולא רוצה שאבי יעבור את הבדיקה! רשום בנוסף שישנה אשפרות לשימוש בחומר אחר שפחות נוח. האם באמת קיימת תרופה אחרת שיכולה להחליף את הסופודקס?? מה דעתכם על ממצאי הכתבה? אשמח מאוד לקבלת תשובה שכן אני מאוד מודאגת וחוששת שאבי יעבור את הבדיקה תודה,נטלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סופודקס

    פרופ' אלכסנדר פיש
    14/03/2009

    סופודקס בעיתי בחולי כלייה או לב ואנשים הנוטלים טיפול ליתר ל''ד .
    במקרים נדירים יכולה לפגוע בכליות גם באנשים בריאים.
    מרוקן זו הכנב בטוחה אך קשה, יש כיום הכנה עם פיקולקס שהיא קלה יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חגית
    12/03/2009

    שלום דוקטור לפני כמה ימים ביצעתי את בדיקת הרנטגן של שיקוף קיבה ושט ותרסריון הבדיקה יצאה תקינה אך רשום יש לציין הפרשת יתר בצום מה הכוונה במשפט זה כיצד תופעה זו אמורה להשפיע ביום יום אם בכלל ? עקב הפרשה זו יכולה להיווצר בעיה עתידית? בתודה מראש חגית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    פרופ' אלכסנדר פיש
    14/03/2009

    חגית שלום:
    לא ברור לי למה בוצע הצילום ושט-קיבה. הבדיקה בד''כ פחות טובה מגסטרוסקופיה שהיא הבדיקה המובחרת לברר תלונות של דרכיי עכול העליונות.
    הממצאים המתוארים בצילום לא ספציפים.
    יש להתיעץ עם מי שהפנה אותך לבדיקה
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוקטיטיס וקולונוסקופיה
    אורית_36
    12/03/2009

    שלום רב, אני סובלת מזה כ-13 שנה מפרוקטיטיס קוליטיס שאובחנה ע"י סיגמואנדוסקופיה (נבדקתי עד כ-50 ס"מ) והופיעה המחלה עד כ-15 ס"מ מפי הטבעת. מאז טופלתי בנר רפאסאל 1 גר' ליום .לשמחתי,מחלתי יחסית קלה ובכל התקופה הזו היא חזרה שוב כ-4-5 פעמים לפרקי זמן קצרים של עד שבוע ,בהם הגדלתי את המינון בעצת הרופא לשני נרות ביום עד שוך הסערה.בד"כ הסימפטומים הם כאבי בטן ,עוויתות ,צואה תקינה בד"כ(הכוונה ללא שלשולים) העטופה בריר דלקתי עם מעט דם ואחרי הטיפול הכל חוזר לקדמותו ולאט לאט אני חוזרת לנר אחד ביום. עד היום לא עשיתי קולונוסקופיה כפי שהרבה חוששים לעשות והרופא כמובן ממליץ על כך לאור ההסטוריה שלי,אך מס' פעמים הרופא עשה לי פרוקטו בלבד במרפאתו ובעצם ראה שאותו אזור שהיתה בו דלקת תקין לחלוטין.אני כל הזמן בשכנועים עצמיים שאם היה משהו אחר מסובך יותר או דלקת במקום גבוה יותר ,הנר לא היה עוזר והייתי בוודאי יודעת על כך (בין לבין ילדתי שני ילדים וההריונות היו ללא סיבוכים בכל הקשור למחלה)-תמיד היא חזרה וזו סטטיסטיקה שלי בלבד כאשר זלזלתי בנרות ולא לקחתי כל יום אלא כל יומיים או שלושה ובעת מתח ולחץ נפשי גבוה-השאלה כמה קריטי לבצע בהקדם האפשרי קולונוסקופיה (הרופא אמר לי לפחות לפני גיל 40). כמו"כ מה לגבי הפיקו סלקס ,האם זה אכן מזיק לכליות והאם מומלץ להיבדק כך,כי גם אבי וגם אחי עשו הכנה עם מרוקן חדש וזה פשוט היה קטסטרופה וכמעט נשברו תוך כדי הכנה... אגב, כרגע יש לי חזרה של המחלה מיום שני והולך ומשתפר עם הגדלת המינון,האם כשדאי לחכות פרק זמן עד שהמצב ישתפר ואז לעשות קולונוסקופיה ?מה מומלץ? תודה רבה וסליחה על האריכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרוקטיטיס וקולונוסקופיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוקטיטיס וקולונוסקופיה

    פרופ' אלכסנדר פיש
    14/03/2009

    אורית שלום רב:
    מחלה שלך לפי התאור שלך קלה.
    יש מקום לקולונוסקופיה, אין מניעה לעשות את זה בזמן פעילות המחלה.
    אם אין בעיה כלייתית אפשר לעשות הכנה עם פיקולקס שהיא קלה יותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרוהן וטחול מוגדל
    נסיך קטן
    11/03/2009

    שלום. האם יש קשר בין מחלת קרוהן לבין טחול מוגדל ? תודה, נסיך קטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוהן וטחול מוגדל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טחול

    ד''ר אהוד מלצר
    12/03/2009

    שלום,
    אין קשר בדרך כלל בין קרוהן וטחול מוגדל, למעט המקרה הנדיר בו קיימת שחמת של הכבד כתוצאה ממעורבות כבדית של המחלה.
    בברכה,
    דר' מלצר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום