מחלה בהפוגה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחלה בהפוגה
    רוי
    09/05/2016

    ברקע לופוס מטופלת כרגע רק עם פלקווניל. בעבר קיבלתי פרדינזון שמאוד עזר.
    לפי בדיקות הדם אין דלקת , וה DNA DS AB וגם SMRNP יורדים.
    באופן כללי יש לי בהרבה פחות קשיון בפרקי האצבעות, אבל יש נוספו לי כאבי ברכיים וקרסול וקושי רב בהליכה והחולשה ממש לא נעלמת.
    האם זה יכול להיות שהבדיקות CRP תקינות והמספרים יורדים בבדיקות ואני עדיין לא חשה בטוב? מה שכן רמות C4 ב C3 תמיד נמוכים מאוד אצלי בשנה האחרונה אבל בתוך הנורמה ובבדיקות האחרונות C3 89 ו - C4 16 הם ירדו.
    וכל השאר על פניו מעבדתית נראה תקין.
    מצד אחד אני שמחה כי נראה שהכל בשליטה וכי אני מגיבה לטיפול ומצד שני אי ממש חלשה וכל הזמן יש לי כאבי פרקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלה בהפוגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלה בהפוגה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    09/05/2016

    כפי שכבר כתבת יפה, צריך למצוא קשר בין התלונות לבין בדיקות המעבדה. במקרה שלך נראה שיש תלונות חדשות של כאבי מפרקים ובמקביל ירידה במשלים (C3 ו C4) שאולי מרמזים על קשר ואפשרות של התלקחות לופוס. בהקשר הזה כדאי לשים לב האם יש עוד תלונות או סימנים בבדיקה גופנית ולבדוק מערכות אחרות שיכולות תיאורטית להיות מעורבות, כמו כליות, כבד, מדדי דלקת וכו'. לא מן הנמנע לקחת (בהמלצת ופיקוח ראומטולוג) קורס קצר בסטרואידים ולבחון את התגובה.

    צריך מצד שני לזכור שיכולות להיות גורמים אחרים לכאבי מפרקים- בעיות אורטופדיות כמו שחיקת מפרקים, קרעים או מתיחות בגידים ורצועות וכו', בעיות כמו נמק עצם שנגרמות לעיתים מטיפול בסטרואידים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו