מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גוש שנחשד lipoma על ידי רופא אחד, פיברוטי ע"י אחר, לא נראה באולטרסאונד? הגיונידנה02/06/2023
גוש, לא רך, מעל החלק הפנימי של מרפק שמאל.
מההפניה:
המטופל מתלונן על נפיחות בחלק מדיאלי פנימי של איזור מרפק שמאל
אבחנה משוערת: Lipoma?
תוצאת אולטרסאונד רקמות רכות:
"בסריקה מכוונת לאזור הנפיחות עלייה מצביעה הנבדקת בקדמת המפרק ללא עדות למבנה תת עורי סולידי
או ציסטי מוגדר. ללא עדות לבצקת או לקולקציה נוזלית".
התוצאה הזו "תקינה"? זה נראה כמו פענוח מלא?
לא אמורה להיות קלסיפיקציה (בדומה לbi-rad, או ti-rad) בכל תוצאה/פענוח של אולטרסאונד?
הגוש זוהה על ידי רופא משפחה שהפנה לאולטרסאונד רקמות רכות, וכשציינתי את עניין הגוש (בטרם התקבלה התוצאה) לאנדוקרינולוג, הוא בדק ואמר (ואף ציין בסיכום הביקור) שמדובר ב"גוש פיברוטי".
מעבר לזה, במהלך הבדיקה (במכון מור) נשאלתי אם הגוש כואב (לא), ובסופה, מתי הגוש הופיע (לפני כחודש וחצי, בפסח).
בהתחשב בעובדה שכל מי שבדק, אמר כי מדובר בגוש (גם נראה לעין וגם כשנוגעים בו מרגישים גוש מוגדר) , האם הגיוני שהתוצאה של האולטרסאונד לא מתייחסת לגוש או לגודלו?
לאיזה רופא רצוי לפנות להמשך בדיקה?
*ולמרות שנאמר לי שאין קשר, אני אציין כי הגוש הופיע כחודש וחצי לאחר מה שנראה כתסמונת התעלה הקרפלית (emg תקין) באותה היד.
עדיין יש לי כאב במפרק כף היד, אך פחות ממקודם.
(בהתחלה פשוט הנחתי שמדובר בתעלה הקרפלית ושזה יעבור, אך לאחר הופעת הגוש עשיתי חיפוש באינטרנט כדי לראות אם יש מצב שזה משהו אחר, ונתקלתי ב"מבחן פינקלשטיין", ולפיו אכן נראה כמו התעלה הקרפלית).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
עדי מור02/06/2023מציע לגשת למומחה יד עם האולטרסאונד, יש לו יותר נסיון באבחנה מאשר רופא המשפחה או אנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעם התמונות או עם הפענוח?
דנה02/06/2023הפענוח לכשעצמו תקין מבחינת המלל? לא חסרים בו פרטים ?
מעבר לעובדה שגם הטכנאי הבחין בגוש ושאל מתי הוא הופיע, הפענוח לא היה אמור לכלול פרטים נוספים ,כמו התייחסות לכך שההפניה ציינה את המילה ליפומה עם סימן שאלה, התייחסות לממצא עצמו, גם אם הוא לא גוש, סיכום, המלצות וכד'?
אני לא מבקשת אבחנה, בהכרח, פשוט להבין, בתור התחלה אם הפענוח הזה "שלם" ולא משהו שייתכן ונשלח בטעות בטרם עת (שלחתי גם למכון מור פנייה עם בקשה שיבדקו שוב את נכונות הפענוח).
קבעתי תור לאורטופד אחרי קבלת התוצאות, אבל התור רק לעוד כשבועיים, ובכללית אי אפשר ממש לדעת מה ההתמחות הספציפית של כל רופא.
אגב, כשהגוש הזה הופיע בפסח, המקום הראשון שהלכתי אליו, ללא תור, היה למרפאת המומחים, בחול המועד. האחות של האורטופדית אמרה לי שזה לא דחוף מספיק כדי שהיא תכניס אותי לאורטופד, ו"זה לא שזה הופיע רק עכשיו".
אם היא לא הייתה אומרת את זה בזמנו, ושולחת אותי לרופא המשפחה שישלח לאולטרסאונד לפי הפרוצדורה, וזאת למרות שאמרתי לה שזה כן הופיע "רק עכשיו", לא הייתי עכשיו בסימן שאלה כזה וסטנד ביי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
עדי מור03/06/2023תמונות+פענוח. בהערכת US המהלך הקליני חשוב לכן שאל שאלות אלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצלחתי להקדים את התור להיום. האורטופד לא הסתכל על התמונות
דנה04/06/2023לפני שהאורטופד ראה את הפענוח של האולטרסאונד הוא בדק ואמר שרוב הסיכויים שזה לא גוש אלא שומן. אחרי שראה את הפענוח ציין בבדיקה גופנית - כי "אין גוש במרפק".
לדבריו יש גם במרפק השנייה וכששאלתי למה זה בולט וקשה יותר, הוא אמר שיכול להיות שצד אחד יותר גדול /קשה.
הוא לא הסתכל על התמונות. אמר לי לא להתעסק עם הבליטה כי אם אני אלחץ עלולה להיווצר בצקת.
מה שלא חשבתי לשאול כשהייתי אצלו - האם "שומן" משנה גודל/קשיחות עם שינויים הורמונליים (כרגע הבליטה פחות קשיחה מכפי שהייתה בשבועיים הקודמים).
תודה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם גוש שגודלו משתנה לפי שינויים הורמונליים, ושלא נראה באס רקמות רכות שייך להתמחות אחרת?
דנה19/06/2023הגוש מעל המרפק הפנימי, גדל עם המחזור.
האם עליי לפנות לרופא-כירורג מהתמחות שאינה אורתופדיה (ואם כן, איזו התמחות?), או פשוט לדרוש מהקופה אורתופד מומחה שידע לקרוא תמונות א.ס. ולבצע בירור מקיף?
(תזכורת: מלבד בדיקה ידנית, האורתופד הסתמך על הפענוח בלבד וסירב להסתכל על תמונות האולטרסאונד, כשהוא מתעקש שזו סה"כ רקמת שומן ופשוט לא שמתי לב אליה קודם...וזאת למרות שאמרתי לו מספר פעמים שזה הופיע רק בפסח)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
עדי מור19/06/2023המצב יתכן. את יכולה לנסות להתיעץ גם עם פלסטיקאי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



.jpg)
