מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- LH שעולה וביוץקרם06/10/2023
שלום
אתמול :
E2=700
LH=4.7
PROG=21.1
זקיק בגודל 17
היום:
זקיק בגודל 20
e2=1051
LH=10.8
prog=2.1
מזריקה 3 ימים פרגובריס 150 + צטרוטייד.
היום הונחתי להזריק שום 150 בערב ואחר כך אובטירייל ושני דקפפטל לפני שאיבה בראשון ב13:00.
השאלות הן:
1. האם זה שLH עלה וזקיק גדול - זה אומר שביוץ עצמוני מתחיל או אם לקחתי צטרוטייד היום זה יכול לעכב אותו?
2.האם לקיחת 150 פרגובריס בערב לא יזרז את הביוץ (אפילו ששעתים אחרי אקח אויבטרייל)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לטעמי ערך הפרוגסטרון מיום קודם אינו נכון כי הוא מבטא בפועל ביוץ שהתרחש לעומת היום העוקב שאינו מבטא זאת
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי06/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהTypo.. טעות שלי. פרוגסטרון אתמול גםצהיה 2.1.. לא 21.1
קרן06/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLH ביוץ ואוביטרייל מקפיצה
קרן07/10/2023יתכן שעם lh שהתחיל לעלות מ4.8 ל10.8, הביוץ יתרחש פחות מ36 מאוביטרייל?
האם אחרי אוביטרייל הביוץ תמיד אחרי 36 שעות או שהוא יכול להתרחש גם אחרי 35 שעות?
מה קורה אם שואבים 35 שעות אחרי אוביטרייל? יהיה ביצית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
יכול להתרחש תוך 36 שעות
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי09/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 10 ימים בדיוק לאחר הזרעה.גלית06/10/2023
חיובי בבדיקת מקל.
האם הגיוני או שיש עדיין השפעה של הגונל אף והאוביטרל בגוף/שתן/דם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בהחלט הגיוני
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי06/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כווי מאולטרסאונד וגינלי???לירון06/10/2023
שבוע 21 והיום נבדקתי לאורך צוואר דרך הנרתיק. הרופא אמר שלא יכול לראות מהבטן אז עשה בדיקה וגינלית ומיד לאחריה הרגשתי תחושת חום בנרתיק כמו כוויה מה שלא קרה לי לפני. חוששת שהמכשיר לא היה תקין ועכשיו ממש ממש מפחדת שזה חימם לי את כל אזור האגן ועשה נזק חלילה להריון. מה עושים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא סביר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי06/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
לירון06/10/2023שכחתי לציין שיש לי וסטיבוליטיס ותמיד בכניסה לנרתיק יש לי כאבים עצביים. האם ייתכן שהתחושה שהרגשתי שמתוארת כשריפה/בערה/חום נובעת מזה?
פשוט בפעמים הקודמות לא זכור לי שהרגשתי חום באזור הנרתיק לאחר הבדיקה
בנוסף, רציתי לדעת האם אולטרסאונד הוא מחמם ועלול תאורטית לגרום לכוויה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האפשרות קיימת
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי09/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת מערכי אסטרדיולמיכל06/10/2023
שלום
בשנה האחרונה אני בצעקב זקיקים
בשנה האחרונה רמות האסטרדיול לפני ביוץ ירדו ממעל 700 ל550 או אפילו 450.
האם זה אומר משהו על איכות הביוץ או איכות הביציות שבזקיקים?
Amh לפני חודש 1.21 שזה תקין ממה שהבנתי.
למה האסטרדיול ירד? מה זה אומר?
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת
פרופ` דוד בידר06/10/2023לא ציינת את גילך אך בתהליכי ביוץ בודקים אסטרוגן , פרוגסטרון ו זקיקים.כאשר יש ביוץ עש ירידה של אסטרוגן ככה שבלי מעקב מסודר אי אפשר לחוות דיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת בטא לאחר מעקב זקיקיםיעל06/10/2023
שלום
ביצעתי החודש מעקב זקיקים ויום הביוץ לפי המעקב היה ב24.9
אתמול 11 יום לאחר הביוץ ביצעתי בדיקת בטא שיצאה שלילי.
טרם קיבלתי מחזור האם יש עוד סיכוי להריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה
פרופ` דוד בידר06/10/2023אם שלילי אז אין הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי להריון - הבהרה למומחהעינבי05/10/2023
כן נכון. היום ביצעתי בדיקה ביתית דיגיטאלית שיצאה שלילית
ושאלתי אם על פי הנתונים שרשמתי לך לעיל עדין יש סיכוי להריון
או שהבדיקה שוללת וזהו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
פרופ` דוד בידר05/10/2023שלילית וזהו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי להריוןעינבי05/10/2023
לא יודעת בדיוק מתי היה הביוץ שלי אבל בדיקת פרוגסטרון בתאריך 26.9 היתה
12.8 כאשר 5 ימים (ב 21.9) לפני היתה רק 2.3. כלומר אני משערת שביצתי בין לבין
היום 5.10 ביצעתי בדיקת שתן דיגיטלית שיצאה שלילית. יש סיכוי להריון בכלל?
תודה. הניסיון הוא טיבעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם
פרופ` דוד בידר05/10/20235.10 זה היום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה בייצתי בין 21-26/9
עינבי05/10/2023מקווה שהבהרתי את עצמי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבייצתי
פרופ` דוד בידר05/10/2023הבנתי
הריון אין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשדלדליפת גז מזגניםנועה05/10/2023
שלום,
המזגן בבית התחיל פתאום לעשות רעשים מוזרים וקראתי שאם מנוע מרעיש מאוד, ייתכן ויש חשד לדליפת גז מזגנים
מיד סגרתי את המזגן ופתחתי חלון אך נשארתי בסלון
אני בשבוע 20. האם חלילה יש ממה לחשוש?
במשרד הבריאות מדובר על סכנה בגז מזגנים בשאיפה אבל אני לא יודעת מה קורה במצב של דליפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד
פרופ` דוד בידר05/10/2023ממתי משרד הבריאות נותן אינפורמציה כזו?
אין שום חשש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופלר צבע בסקירה מאוחרתזוהר05/10/2023
שלום וברכה,
אמורה לעבור סקירה מאוחרת וקראתי שלעתים משתמשים בדופלר צבע. האם הבדיקה הכרחית? אני מעדיפה שלא ישתמשו בדופלר צבע בגלל הקרינה. האם ניתן לוותר על זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופלר
פרופ` דוד בידר05/10/2023כבר כתבתי בעבר שאין שום סכנה ואם את לא רוצה אז שלא יעשו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במעקב ללא הורמונים- זקיק שלא גדלמאיה05/10/2023
היי, הפסקתי לפני חודשיים גלולות, בת 29. מנסים להכנס להריון. הגעתי לרופא נשים עקב מחזור קצר (21 יום). ביקש לבצע בדיקות דם ביום ה3 וה-14 למחזור, ומעקב זקיקים ביום 7 מכיוון ששיער שאז מרתחש הביוץ. הווסת האחרונה הגיעה אחרי 26 ימים אך בכל זאת הלכתי בימים שביקש לפני. באולטרסאונד ביום 7 (קבלת ווסת ב26.9, בדיקה ב2.10) נצפה זקיק בגודל 9, באולטרסאונד ביום 10 (5.10) הזקיק לא גדל כלל, אך נוסף זקיק בגודל 9 בשחלה השניה. עובי רירית 3.5. מה זה אומר שהזקיק כלל לא גדל? האם אפשר להתעודד מהעובדה שזקיק אחר דווקא כן גדל? האם עובי הרירית ביחס ליום מדאיג?
תוצאות בדיקת דם ביום ה-3 למחזור-
TSH- 1.06
Prolactin- 114
lh- 2.9
FSH- 6.1
Estradiol - 163
Progesteron- 2.2
תודה רבה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במעקב
פרופ` דוד בידר05/10/2023תהליכי הביוץ לא תקינים , לפי מה שכתבת וחסרה בדיקת דם במקביל חבדיקת זקיקים.
אם רמת האסטרוגן בדם לא עולה אז יש בעיה בתהליכי ביוץ ואפשר להסביר לך מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזקיק שלא גדל- המשך
מאיה05/10/2023תודה על התגובה המהירה, אחזור לרופא בכל מקרה עם התוצאות. תהליך הביוץ בהכרח לא תקין כבר לפי המידע הנ״ל, או שלא ניתן לדעת ללא בדיקת דם נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר05/10/2023בדיקות דם מדוייקות ויגידו בדיוק מה קורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטף דם ברגל בהריוןלירז05/10/2023
שלום רב,
שבוע 21, התעוררתי בלילה עקב שטף דם וכאב ברגל. מסתבר שרגל שמאל לחצה על רגל ימין מתוך שינה למשך כמה שעות. לאחר שהתעוררתי בגלל הכאב, ראיתי שטף דם ברגל:(. האם זה חלילה יכול לגרום לאספקת דם ירודה לרחם ולזה שלא מגיע מספיק דם לעובר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטף
פרופ` דוד בידר05/10/2023לרחם לא תהיה פחות הספקת דם אך צריך לבדוק מה פירוש שטף הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
לירד05/10/2023השטף דם נעלם לאחר כמה שעות והוא נוצר כי רגל שמאל לחצה על רגל ימין
האם עדיין יש צורך לבדוק? אם כן למי ללכת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר05/10/2023לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת 2 עוברים ICSIרונה04/10/2023
בת 35
סיבוב שני
הרופא ביקש שכל ההפריות יבוצעו בשיטת icsi
האם מקובל להחזיר 2 עוברים שהופרו בשיטה זו מהשיטה הרגילה?
האם יש סכנה בהחזרת 2 עוברים משיטה זו מלבד היריון מרובה עוברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כל החזרה מעבר לעובר אחד כרוכה בסיכון להיריון רב עוברי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי04/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבינה אבל...
רונה05/10/2023אני מבינה את זה אבל השאלה האם בהחזרת יותר מעובר אחד בשיטת ICSI יש סיכון גבוהה יותר והאם יש גישה שאומרת שזה פחות מקובל להחזיר יותר מעובר אחד שהופרה בשיטה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הסיכוי זהה ולא תלוי בשיטת ההפריה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי06/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהם ערכי דיכוי בפרוטוקול ארוך?מאי04/10/2023
שלום, אני בפרוטוקול ארוך. רציתי לשאול מהם הערכים בדיכוי?
אני מסניפה סינרל פעמיים ביום בכל נחיר, כבר שבוע.
היום יום 2 למחזור והערכים הם:
אסטרדיול 170
פרוגסטרון 1.7
Lh 1.6
רירית 4.5 מ"מ
זקיקים קטנים
זה עדיין לא דיכוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניתן להמשיך בדיכוי עוד מספר ימים לפני התחלת הטיפול
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי04/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרעיני לימון ובליעתם בהריוןתמר04/10/2023
שלום פרופ׳
בלעתי בטעות כמה גרעיני לימון שהיו בטחינה. טרימסטר שני, האם חלילה יש סכנה להריון? בלחץ כי קראתי שגרעיני דובדבנים מכילים חומר רעיל ואני לא יודעת מה לגבי לימונים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא מסוכן
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי04/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בפרגובריסלימור04/10/2023
שלום,
בשל רירית דקה קיבלתי פרוטוקול שהתחיל ביום השני למחזור;
12 מ״ג ליום של אסטרופם למשך חמישה ימים
לאחר גמר האסטרופם 50 יחידות פרגובריס למשך ארבעה ימים.
היום ביצעתי בדיקת אולטראסאונד ובדיקת דם:
רירית 3.3 ממ, זקיק 9סמ.
Fsh 7.2
Estradiol 268
Lh 2
Progesteron >0.8
הערכים האלו ממש נמוכים ביחס לסבבים קודמים שבהן הייתי לוקחת לטרזול שהיה מוביל תמיד לביוץ.
רופא הפוריות ביקש להמשיך עם הפרגובריס במינון מוגבר של 62.5 יחידות לעוד ארבעה ימים.
האם יש הגיון להמשיך בפרגובריס למרות שנראה שהוא לא עשה כלום? איך זה הגיוני שהאסטרוגן ככ נמוך למרות שלקחתי ככ הרבה אסטרופם?
אשמח לדעות ועצות.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
לימור04/10/2023שכחתי לציין שהיום כמה שעות אחרי האולטרסאונד היה לי דימום קל מאוד. חשוב לציין גם שיש לי ציסטה מטיפול קודם בפרוגבריס בגודל 3 סמ.
הדימום יכול להיות קשור לפרוגבריס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין ברירה זוהי הדרך לאפשר צמיחה של רירית הרחם
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי04/10/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

