מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כירופרקטיקהשמעון לוי28/10/2011
שלום שמי שמעון, אני בן 30, טופלתי לפני כחודשיים אצל כירופרקט מומחה באשקלון
הגעתי אליו עם כאבים בצוואר.
כבר בטיפול הראשון לחץ הד"ר בחוזקה רבה על חוליות (מניפולציה) ובין רגע הרגשתי הקרנה וכאב בלתי נסבל בידיים- נימולים, לא יכולתי להזיז את הידיים כמה שעות מרוב כאבים.
הד"ר הבטיח שבהמשך הטיפולים הנימול והכאב יעברו. כך עברו להם הרבה טיפולים עד שהפסקתי מיוזמתי ללכת אליו ולא רק שכאבי הצוואר המקוריים לא עברו בכלל, אז עד היום יש לי זרמים בידיים שמטרידים אותי מאוד.
כיצד קרה שהצוואר נפגע בטיפול כזה?
הד"ר טען שהיתה לי בעיה קודמת בצוואר אך מה שבטוח הוא שלפני הטיפול לא היתה לי שום בעיה ביד!
האם יש דרך להפסיק את הזרמים ביד?
אומרים שהטיפול הזה גורם למטופל נזקים קשים ובלתי הפיכים- כתוב שבטיפול כירופרקטיקה ניכר בחלק מהמקרים שתועד שבץ מוחי בסמיכות כלשהי למניפולציה בצוואר בכלל הזזת חוליות הצוואר ע"י הכירופרקט
והיו מקרים של פיצוץ של כלי דם במוח מלחיצת הווריד של הצוואר מסיבוך הקשור בנזק לכלי-דם המספקים דם עורקי לגולגולת-
האם נגרם לי נזק בלתי הפיך מכל הטיפולים שעשיתי אצל הכירופרקט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כירופרקטיקה - תגובה
ד``ר עופר ברוך01/11/2011שמעון שלום,
באשקלון יש כירופרקט רגיל ולא מומחה למיטב ידיעתי,
כאבי צוואר חזקים יכולים לנבוע מכריות דיסק רכות או היצרות תעלה גרמית או מיפרקי חוליות מנוונים אשר גורמים לתפיסת וכיווץ שרירים אשר מגבירים את התתסמינים הראשונים. בישראל במיוחד הפגיעות הללו נפוצות עקב העומסים והמתח בחיים וכן לאחר השירות הצבאי הפעיל ובמילואים.
מטרת הגישה הכירופרקטית היא להחזיר תפקוד במגוון טכניקות טיפול ובבטיחות מירבית.
קשה יחסית לנבא איך תגיב אישית עם מצב צוואר נתון לטיפול כירופרקטי כי מרבית המטופלים, לפי מחקרים כירופרקטים מדעיים אכן משתפרים ולא סובלים לאחר הטיפול, אך כמו ברפואה גם אצלנו אין תמיד 100% שיפור בכל טיפול או כל מקרה.
לגופה של פנייתך, חשוב לזכור כי אנחנו עובדים עם הגוף כיחידה אחת.
אתה הולך עם הצוואר זקוף או כפוף לפנים והידיים נעות,
אתה יושב במשרד או במכונית והראש זקוף או שפוף והידיים עובדות,
אתה מרים חפצים וכו' כלומר העומסים המועברים בידיים גם מעמיסים את הצוואר ולהיפך,
אתה ישן על שתי כריות או כרית מוגבהת לראות סרט או טלויזיה במיטה והצוואר נלחץ.
הנימולים שאתה מדווח עליהם יכולים להיות קשורים לחיכוך שגורם לדלקת ובצקת בין האיזורים שנזכרו בצוואר ולעיתים קרובות, במקרים כמו שלך, יש צורך לעבוד במקביל ובמיוחד מול רופא כאב או נוירולוג אשר יוכלו לתמוך אותך עם תרופות נוגדות דלקת ובצקת כשלב ראשון או זריקת חסימת עצב כשלב שני, והכל, במקביל טיפול הכירופרקטי אשר אמור לכלול מתיחות, שחרור שרירים ואיזון חוליות פאסיבי או אקטיבי במנח אשר מקל על תסמיניך בידיים.
אנו נוהגים להפסיק טיפול אם התסמינים לא משתנים במהלך או לאורך הטיפולים ולשתף גורמי טיפול נוספים או אחרים.
מכיוון שסיבת הזרמים עדיין איננה ברורה ומאובחנת לפי סיפורך, כדאי לגשת לבצע אבחון הדמייה ממוחשב של CT או MRI צאוורי ואז להחליט לאיזה כיוון טיפולי להמשיך,
אל תנסה לחפש אשמים כי הכעסים שלך רק יגרמו לך לתפיסת שרירי הצוואר והחמרה בתחושתך ובמצב הצוואר,
לגבי הקביעות שכתבתה לגבי תוצאות טיפול כירופרקטי לצוואר, הרי שהן רחוקות מהאמת המדעית הסטטיסטית כמזרח ממערב לפי מחקרים מדעיים סטטיסטיים במקצוע הכירופרקטיקה ובספרות המדעית הרפואית ההמדוייקת.
מרבית המקרים שמופיעים במדיה הרפואית המלעיזים על הכירופרקטיקה והצוואר נשענים על מקרי מטופלים שעברו מפה לאוזן ואף גורם בודק מוסמך לא בדק כל מקרה לגופו, כלומר מה היה מצב המטופל בכניסתו לטיפול, אילו מחלות רקע היו לו, מי באמת טיפל בו, כי לרוב טיפול כירופרקטי גם יוחס במחקרים אלו לקנאקים שבוצעו על ידי מטפלים אחרים המנוסים פחות בטיפול הצאוורי כגון פיזיוטרפיסטים, מעסים וכו'
לכן, פנה כאמור במקביל למגוון גורמי הטיפול אך רק לאחר אבחוןן מסודר של גורמי הבעיה ומקורם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
