אם אפשר בבקשה עזרה בשאלה עיונית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אם אפשר בבקשה עזרה בשאלה עיונית
    ש
    03/04/2013

    ולא רפואית.

    ראיתי סרטון שטוען השעין האנושית פחותה ודי מקולקלת, אפשר בבקשה לשמוע דעה מקצועית ?

    "דוגמאות לאיברים אשר בנויים בצורה גרועה בגוף האדם.
    הנושא המרכזי של הסרטון הינו המבנה העין והרשתית

    סדר השכבות ברשתית של בעלי חוליות הוא "הפוך", בכך שהתאים הרגישים לאור נמצאים בצד האחורי של הרשתית, והאור צריך לעבור דרך שכבת נוירונים לפני שהוא פוגע בפוטורצפטורים. לעומת זאת, רשתית של חסרי חוליות בנויה בסדר הפוך - הפוטורצפטורים הם בשכבה החיצונית של הרשתית, ומאחוריהם נמצאים הנוירונים המעבדים את האות. יתרונו של סידור זה הוא שהעצב האופטי המעביר את המידע אל המוח אינו גורם לאזור ריק מפוטורצפטורים, ולכן לבעלי חיים אלה אין כתם עיוור".

    זה דפקט בעין ? או שזה מועיל למשהו אצל האדם ?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם אפשר בבקשה עזרה בשאלה עיונית - תגובה

    ד''ר יובל דומניץ
    05/04/2013

    הראייה שלנו איכותית נכון יש חיות שרואות יותר טוב ויש שפחות טוב ויש יתרון אבולוציוני לראיית חוליתנים על חסרי חוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו