שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    רותם
    25/06/2013

    סבתי בת 80, מאז גיל 30 יש לה סכרת.
    לאחרונה התחילה לה בעיה בעין שמאל והיא קבלה מספר זריקות והציעו
    לה בבית החולים (מרפאות חוץ) לעבור ניתוח בעין.
    להלן ציטוט מסיכום הביקור האחרון:
    בת 80 ברקע רטינופתיה סכרתית. ביצעה 3 הזרקות אבסטין משמאל
    ביקורת לאחר הזרקות:
    ימין- קונטור פוביאלי שמור ללא עדות לנוזל
    עובי מרכזי 249 מיקרון.
    שמאל- עיבוי הורמה של מרכז הפויבאה עם רושם ל- VMT בצקת
    ציסטואידית עובי מרכזי 482 מיקרון.
    על פי הבדיקה ישנה עדות לממברנה אפירטינלית ומשיכת זגוגית VMT
    מופנית לניתוח ויטרטקומיה בעין שמאל לקילוף ERM ושחרור VMT.


    הרופא שאל אותה אם היא מעוניינת לעבור את הניתוח בטענה:
    כאשר הרופא טועןשהוא "לא מבטיח לה תוצאות טובות אבל אין לה מה להפסיד".
    סבתי לא כל כך רוצה לעבור את הניתוח בעיקר כי פוחדת שמצב העין יחמיר אחרי.
    אודה לך אם תוכל לענות לי על השאלות:
    - סבתי שואלת אם במידה והיא לא תעשה את הניתוח האם זה יגרום לבצקת לעבור לעין השניה (העובדה שלא עשתה את הניתוח). אני אמרתי לה שלא נראה לי שייש קשר בין אי עשיית הניתוח לבין מעבר הבצקת בעין שמאל לעין השנייה הבריאה.
    - ושאלה שניה, אם הניתוח לא יצליח האם המצב עלול להחמיר?
    - ובכלל, דעתך על ניתוחים אילו

    אודה לתשובתך ככל שתוכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד''ר יובל דומניץ
    26/06/2013

    צריך להעריך קלינית ככלל אין קשר בין עין ימין לשמאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו