מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גולה קטנטנה באשך ימיןירון23/01/2012
שלום,
אני בן 25 וכבר שנים נמצא במעקב לאחר שנמצאו לי ציסטה של 9 מ"מ באשך ימין ו2 מ"מ באשך שמאל, שתיהן ביותרת האשך.
כמו כן במהלך השנים יש תקופות של כאבים לפעמים חזק יותר ולפעמים יותר עמומים, כאשר בצד שמאל דווקא היה יותר חזק. הייתי בעבר מספר פעמים אצל אורולוגים שטענו כי זה רק ציסטות ואין בעיות. לפני כשנה גם הייתי אצל אורולוג לאחר שהררשתי שה"חבל" המתחבר לאשך שמאל נעשה יותר נפוח ועבה מזה הימני וכמו כן כלי הדם באשך שמאל יותר נראים לעין. האולטרסאונד ובדיקה פיזית של האורולוג שללו וריקוצלה.
היום אני קצת מוטרד ורוצה לשאול משהו שאולי לא תהיה תשובה ברורה עליו כי אין כמו צילום ובדיקה פיזית אבל אשמח להרגעה.
מתחת לציסטה באשך ימין, כנראה ממש על קצה האשך קרוב לחיבור "החבל", הרגשתי מעיין גולה קטנטנה. ממש מרגיש כמו חצקון זעיר משהו סביב המ"מ. אני וטרד כי זה מורגש ממש על האשך, אך קרוב מאוד לחיבור כפי שציינתי. האם זו ציסטה חדשה או שמה משהו אחר לגמרי? אני גם שואל כי יש לי בעיה כרגע של זמן להגיע לאורולוג. אם אין ברירה וחשובה בדיקה אז אוכל להגיע עוד חודש וחצי בערך לאורולוג. אשמח לתשובה כפי מה זה נראה למרות שלא ניתן דרך האינטרנט לאבחן ללא בדיקה פיזית וצילום.
תודה על העזרה
ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גולה קטנטנה באשך ימין - תגובה
ד''ר אורי גור30/01/2012וריקוצל וציסטות ביותרת האשך אינם מסוכנים ואינם דורשים טיפול לרוב.
גוש הצומח מהאשך - כן עלול להיות מסוכן.
מציע לפנות לבדיקת אורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנס בקשה
ירון30/01/2012זה לא מרגיש כמו גוש אלא יותר כמו אורז קטן כזה. וזה צמוד מאוד לאיזור עם הציסטה של ה9מ"מ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אורודינמיקהאבישי21/01/2012
שלום רב,
עקב הליכה תכופה לשירותים עליי לבצע בדיקת אורודינמיקה. אני מאוד חושש מהבדיקה ומהחדרת הקטטר. מה מרגישים בזמן החדרת הקטטר ובזמן ביצוע הבדיקה?
כמו כן מה רוצים לבדוק בבדיקה זאת?
תודה,
אבישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אורודינמיקה - תגובה
ד''ר נחום זילבר22/01/2012אי נוחות קלה. לגבי מטרות הבדיקה אצלך פנה לאורולוג שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עטרהאולג19/01/2012
שלום, כבר שנה שנייה ברצף שבחודשי החורף הקצה הפין(עטרה) אצלי קרה רוב היום.
האם זה מדובר בבעיית זרימת דם לפין? ויש צורך לפנות לאורולוג לטיפול?
אני בן 24
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עטרה - תגובה
ד''ר אורי גור22/01/2012לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנא לא לגלגל הכדור לאחרים
אלי30/01/2012ד.נ.
בתשובתך התייחסת במפורש ל"תוחלת החיים הצפויה", מבלי שציינת מי יקבע זאת (האורולוג?) ועל איזה בסיס. לכן ביקשתי בקשה פשוטה, הנובעת מיחסי הרציני לדבריך והמתבקשת מאליה - שתבהיר את משמעות התייחסותך הנ"ל. הבהרה זו איננה מצדיקה המתנה לאורולוג, או זימון תור מיוחד אליו, או הגעה אליו, הואיל ושאלתי איננה מופנית אליו, אלא אך ורק אליך, כמי שכתב "תוחלת חיים צפויה", ולא אל האורולוג, אשר כלל וכלל לא השתמש בביטוי הנ"ל ואין לגלגל אותה ואותי אליו. אני בהחלט מצפה שתבהיר זאת, כי אתה ורק אתה אחראי לדבריך. בכבוד רב, רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד איזה גיל?רוביק18/01/2012
ד.נ.
עד איזה גיל מומלץ לגברים לעבור בדיקת psa לאיתור מוקדם של סרטן הערמונית? רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עד איזה גיל? - תגובה
ד''ר אורי גור22/01/2012תלוי במחלות הרקע, תוחלת החיים הצפויה
יש ויכוח לגבי הצורך בגילוי מוקדם עם PSA
מציע לפנות לבדיקה גופנית של אורולוג והחלטה על צורך בבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד בקשר ל-psa - תזכורת
אלי29/01/2012האם שאלתי מ-23.1 נפלה בין הכיסאות? רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד על psa
אלי23/01/2012ד.נ.
זימון תור לבעלי נקבע מראש לחודש יוני. עד אז אנו מבקשים רא לקבל הבהרתך לגבי פרט אחד בתשובתך שאיננו מצריך, או מצדיק, לעניות דעתנו, הקדמת התור, מאחר שמדובר בהבהרה בלבד. האם האורולוג (או כל מומחה אחר) יודע להעריך מהי תוחלת חייו של מטופל (גורם שציינת כמשפיע על ההחלטה האם לבצע את בדיקת ה-psa גם לאחר גיל 75, עד 120?)? נודה על הבהרתך. רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד על psa - תגובה
ד''ר אורי גור30/01/2012בתשובתי לא התייחסתי לגיל. רק אמרתי שיש מספר גורמים.
חלקם אכן לא מדע מדויק (למרות שישנן טבלאות סטטיסטיות מדויקות).
פנו לאורולוג והתייעצו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב צד ימיןצאלי17/01/2012
לפני כמה זמן החלו לי כאבים בכל אזור מערכת העיכול. כרגע האבחון ע"י גסטרו שזה פשוט וירוס. אבל המאפיין הכי חזק הוא כאב נמוך בצד ימין תחתון (כמו אבן) שיושבת לי מעל האגן) וגלים של כאבים חזקים יותר מתחת לצלע, מאחורה בגב מעל האגן, מקדימה באגן.
יש לי כאבים גם בשאר הבטן אבל הם יותר רגעיים וחולים מהר ויותר עמומים. פה מדובר בדקירות (לא בלתי נסבלות). לפעמים הכאבים הם קרוב למשפעה יותר ואז יש לי תחושה שאני צריך להשתין כל עשר דקות אם כי אין לי שתן. גסטרו ורפוא פנימית קבעו (אם כי ללא בדיקות) שלא מדובר בתוספתן. האם זה יכול להיות כליות או שזה קשור למה שיש לי במערכת העיכול? האם להמתין ולראות אם זה עובר יחד עם מערכת העיכול או שכדאי לפנות לרופא נוסף בנוגע לכאב זה? אני חייב לציין שכבר עייפתי מביקורי רופא כי הרופא משפחה שלי היה קצת אוזל וגרם לי לפנות ל-5 רופאים שונים לקבלת חוו"ד נוספת. והאמת שנראה לי שגם הם מתחילים לא לקחת אותי יותר מדי ברצינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב צד ימין - תגובה
ד''ר אורי גור22/01/2012יתכן וקשור באבנים בדרכי השתן,
אם נמשך פנה לאורולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוספאדיס דרגה קלהשיר17/01/2012
לבני בן השנה אובחן היפוספאדיס דרגה קלה מהלידה ובעוד כחודש יש לו ניתוח האם הניתוח מתבצע בליזר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוספאדיס דרגה קלה - תגובה
ד''ר נחום זילבר22/01/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח תוצאןתמיכל17/01/2012
שלום,
להלן תוצאות ספירת זרע של בעלי, אשמח לדעת האם תקין או לא...
יש לי הרגשה שהוא בטעות לא קיבל הפניה לספירה אלא קיבל הפניה לתרבית, בכל מקרה אשמח לקבל פיענוח לתשובות
SPERM CULTURE
הרעה האר SPERM MICROSC. ERYTHROCYTES 0-1 LEUKOCYTES 8-10 BACTERIOLOGY :
הקלחמל הרעהGO-NEGATIVE/CANDIDA-NEGATIVE
-ערז תיברתב .STREP BETA HEMOLYTIC* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח תוצאןת - תגובה
ד''ר נחום זילבר22/01/2012צודקת . זו בדיקת תרבית .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופא שלום בקשר לדלקת כרונית בערמונמשה16/01/2012
מטופל לסירוגין באנטיביוטיקה ציפרודקס וטריביד הקלה למשך 3 חודשים ולאחר מכן חוזר רציתי לדעת אם יש אפשרות לאחר הטיפול העיקרי באנטיביוטיקה להמשיך ולקחת אנטיביוטיקה באופן קבוע במינון נמוך כטיפול מונע ואם כן איזה סוג אנטיביוטיקה ובאיזה מינון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרופא שלום בקשר לדלקת כרונית בערמונ - תגובה
ד''ר נחום זילבר22/01/2012בד"כ לא ניתן טיפול מונע. פנה לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונדנורית15/01/2012
בבדיקת אולטרסאונד לגבר, אחרי שתיית 2 כוסות מים והתרוקנות נותר 400 CC שתן בשלפוחית. הרופא טען שזה הרבה מאוד והמליץ על בדיקת אולטרסאונד חוזרת כשהפעם לא לשתות כלל. והיום שוב הלך לאולטרסאונד כמובן ללא שתייה ואחרי התרוקנות עדיין נותרו 400 CC מה משמעות הדבר ? על מה זה מעיד ?
תודה מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד - תגובה
ד''ר אורי גור16/01/2012שארית שתן גדולה.
פנו בהקדם לאורולוג! או לרופא המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטוסקופיהלאוניד15/01/2012
האם ניתו לעשות ציסטוסקופיה אבחנתית בהרדמה קצרה, למרות שמקובל רק הרדמה מקומית עם לידוקאין,ואם כן, אז איפו? תודה על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטוסקופיה - תגובה
ד''ר נחום זילבר15/01/2012אם אבחנתית כדאי רק מקומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמסוליןלאוניד15/01/2012
שלום. הרופא המליץ לי לקחת תמסולין פעם ביום לפני שינה. האם זה נכון? בדף הזבר כתוב בבוקר לאחר ארוחה ראשונה! תודה על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמסולין - תגובה
ד''ר נחום זילבר15/01/2012רצוי בבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהסמי12/01/2012
שלום רב
יש לי בעיה כבר כמעט חודש יש לי בעיה שאני תמיד בלחץ ורוצה לשתן שאני אולך לשירותים אין כלום ודבר הזה גורם לי שאני לא יוכל לישון בלילה
אני מקווה שתעזרו לי בנושא הזה אמן תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ד''ר נחום זילבר15/01/2012פנה לרופא שלך ובקש ממנו טיפול. זה לא בעיה אורולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בזיקפהחסוי11/01/2012
לעיתים קרובות אני לא מצליח להגיע לזקפה למרות שאני במחיצת בחורה אשר אני מאוד מאוד נמשך אליה
או לחלופין - מתעוררת הזיקפה אבל אני לא מצליח לשמור עליה לאורך זמן
באוננות אין לי בעייה להגיע לזקפה
הדבר נמשך כבר למעלה מ 10 שנים
האם יש תרופה לבעייה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה בזיקפה - תגובה
ד''ר אורי גור11/01/2012התרגשות? חרדת ביצוע?
נסה טיפול סקסולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופרסיה לקחת או לא לקחת ?יאיר11/01/2012
לרופא שלום,
אני חיב לציין שאני מאוד מבולבל ולא יודע מה לעשות,
היום אני בן 24, בגיל 21 התחלתי להקריח וכשהייתי מעביר יד על השיער היה נשארות שערות. בהמלצת רופא העור המקומי התחלתי לקחת פרופרסיה. יש לציין שאחרי זמן מה, כשעברתי את היד על השיער לא היו שערות ולכן נראה שתרופה עובדת.
יש לציין בנוסף שבאותה תקופה הייתי עושה ספורט באופן אינטבסבי ומאוד לחוץ.
ב 3 שנים הללו היו תקופות דיי ארוכות אפילו של 5-6 חודשים שלא לקחתי את התרופה, ולא הייתי ממשיך להקריח, אולם היום שלא לקחתי תרופה כבר איזה חודש אני מקריח שוב.
איני יודע אם זה נובע מלחץ או תזונה לא נכונה, או כל דבר אחר. קראתי גם שהתרופה פוגעת בפיריון.
לכן, אני מאוד מבולבל ולא יודע אם אני צריך להמשיך ליטול את התרופה או לא, אני חייב להגיד שהייתי אצל כמה רופאים ואף אחד לא נתן לי תשובה וודאית, כי זה יכול להיות קשור להרבה גורמים.
איני מעוניין שתהיה לי בעיה בפיריון ואיני מעוניין להמשיך להקריח, מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופרסיה לקחת או לא לקחת ? - תגובה
ד''ר נחום זילבר15/01/2012אם התרופה עוזרת המשך להשתמש. תופעות הלוואי הן בד"כ הפיכות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית התקרחות
מטפל בהקרחה17/03/2012אם אתה מעוניין שלא תהיה לך בעיית התקרחות אני אישית ממליץ לך על טיפול במרפאת
הייר קליניק בה אני מטופל בסניף אשדוד....כל הטיפולים הם על בסיס טיבעי ועוקבים
אומנם קצת יקר אבל שווה את הטיפול אם שיערך חשוב לך ....
כנס אליהם ותיראה מה אפשר לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרקלציאוריהמלכה10/01/2012
בבדיקת איסוף שתן של 24 שעות, היתה תוצאת הקלציום בשתן 302.4. אני בת 65 .בדיקת צפיפות עצם גבולית. הבעיה שרופא אחד רשם לי קלציום+D , ורופא אחר אמר לי להתרחק מקלציום (כדי שלא יהיו לי אבנים בדרכי השתן) ורשם לי רק ויטמין D ודיזותיאזיד (חצי כדור). אני מבולבלת , האם לקחת את הקלציום או לא. יש לי חוסר או עודף. תודה על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרקלציאוריה - תגובה
ד''ר אורי גור11/01/2012נטילת קלציום לא תגרום להופעת אבנים. נהפוך הוא.
יותר קלציום בדיאטה יגרום (באופן פרדוקסלי) לירידה בהפרשתו בשתן
הקפידי על דיאטה דלת מלח, ועל שתיה 3 ליטר ביום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)