תחילת התפתחות בגיל 14

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • תחילת התפתחות בגיל 14
    פרופ` אלי הרשקוביץ
    21/07/2011

    גיל גובהים בנים:
    תמיד אומרים שהבנים גובהים עד גיל 18,ולעיתים יש כאלו שאפילו ממשיכים לגבוה בצבא,עד גילאים 19-20-21 ואפילו 22.אבל אני תמיד שם לב שזה בכלל לא נכון:שמתי לב שהנערים תמיד גובהים במשך תקופה של משהו כמו שנה וחצי בצורה ממש מהירה יחד עם ההתבגרות מינית,ואחרי זה הם כבר גברים,יש להם שערות וקול של גבר וחלקם מתגלחים,ואצל רובם זה קורה אפילו בגיל 15-16...ומאותו גיל הם גובהים ממש מעט עד סיום ההתבגרות.....האם זה נכון??האם ילד שמתחילות לו שערות בבית השחי בגיל 14 למשל,ויש לו האצה בגדילה עד גיל 15.5,והוא גובה למשל 12 ס"מ או יותר בתקופה הזו,האם יש אפשרות שהוא עדיין ימשיך לגדול בקצב מהיר מאוד עד גיל 17 למשל??או שזהו אחרי התקופה הזו של ההאצה בגדילה אין סיכוי שהוא יגבה עדיין מהר?
    קחו לדוגמה אותי,אני בן 15...בגיל 14 וחודש התחילו לצאת אצלי שערות בבית השחי ורק אז גם החל להשתנות הקול וכו'.כיום(גיל 15) כבר יש לי קול של גבר ואני שעיר(בבית השחי יש הרבה שערות,בסנטר קצת,שפם,זיפים,בבטן טיפה,במפשעה הרבה,ברגליים יחסית הרבה).האם זה הגיוני שאני כבר אאט את הצמיחה בגיל 15?הרי כמו שאמרתי אומרים שבדרך-כלל גובהים עד גיל 18,או לפי גיל העצמות - 17...ואם התחלתי להתפתח רק בגיל 14 וחודש,הרי שזו לא התפתחות מינית מוקדמת,נכון??
    אז מה זה אומר?

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחילת התפתחות בגיל 14

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואפשר תשובה רצינית לשאלה עד איזה גי

    שאלה חשובה
    22/07/2011

    ל גובהים ועד איזה גיל אפשר לגבוה בקצב מהיר בהתפתחות המינית(האם אפשרי שנער יגבה מהרגע שהחל להתפתח מינית בקצב אחיד של 10 ס"מ לשנה במשך שלוש שנים)?
    האם הגיוני שנער שגבה 10-12 ס"מ בשנה שהתפתח מינית,ימשיך בדיוק באותו קצב גם בשנה הבאה?ובנוסף - האם יש משמעות חשובה לגובה ההתחלתי שממנו מתחילה הצמיחה לגובה?האם ילד שהחל לצמוח(להתפתח מינית) בגובה 1.50 תמיד יהיה יותר נמוך ממישהו שהחל להתפתח כשהיה 1.58-1.60 למשל?
    אלו הן סתם שאלות שממש ממש מעניינות אותי בתור נער מתבגר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואפשר תשובה רצינית לשאלה עד איזה גי - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    22/07/2011

    השאלות שלך טובות, אך בפורום הזה אי אפשר ללמוד רפואה.
    תצטרך לחפש לקרוא על כך בעצמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי,רק בבקשה תשובה אחת חשובה לי

    שאלה חשובה
    22/07/2011

    מאוד,ולא מצאתי לה תשובה...ואני בטוח שאתה בתור רופא גדילה יודע אותה:
    האם יש חשיבות עצומה לגובה ההתחלתי ממנו מתחילה ההתבגרות המינית??אם נער מתחיל להתבגר מינית בגובה נמוך(נגיד 1.56),אז זה אומר שזהו,הוא בטוח יהיה נמוך??
    אם שנה אחרי ההתבגרות המינית הוא כבר 1.67,האם זה עדיין אומר שהוא יהיה נמוך?כמובן שאותו נער התבגר בצורה נורמלית,בגיל 14..ובגיל 15 הוא 1.67 אך מפותח...האם זה אומר שזהו,הוא בטוח לא יהיה 1.80?או שהאם יש סיכוי שפתאום הוא ימשיך לגבוה המון,על-אף היותו מפותח כבר(כי הוא התפתח בשנה הקודמת)...בבקשה תענה,זה חשוב...זה ממש מסקרן אותי,ולא מצאתי תשובה לזה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • די כבר נמאס לי אני גמד והחלה היעצרו

    שאלה חשובה
    23/07/2011

    ת בגדילה.לפני חודש התחילה אצלי בעיה חריפה בשינה שגרמה לעשרות לילות לבנים מלאים ושאר הלילות שישנתי בהם היו 3-6 שעות גג...כתוצאה מכך גבהתי מאז תחילת יוני ב5 מ"מ בלבד(בפרק זמן שכזה כאשר השינה הייתה טובה גבהתי יותר מ1 ס"מ בחודשים הקודמים)...
    ד"ר זאב הוכברג האם אני יכול לקבוע תור למרפאה שלך?
    אני מתוסכל מהגובה שלי אני 1.67 בן 15 וחודש שעיר כבר...אין לי כוח לזה.אולי תגיד לא להתעסק בדברים האלה כי אנחנו לא יודעים מה יהיה עם הגובה אבל אני יודע שהבעיה בגדילה היא מחוסר השינה החרייףף הזה ובגלל זה אני מתוסכל...אם הייתי ישן טוב - בכלל לא הייתי מתעסק בזה...גובה האב 1.80 וגובה האם 1.64...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אני עדיין נורא קטן ואני לא שעיר

    שאלה חשובה
    23/07/2011

    בבטן,בחזה וכמות השערות בגוף הן לא גבוהות בכלל(רק במפשעה וברגליים)...לא מתגלח קבוע בכלל(רק פעם בכמה שבועות מוריד מעט שערות),בבית השחי אין כל כך הרבה,בבטן ובחזה אין בכלל שערות פרט לכמה וכו'...וחוץ מזה אני גם נורא קטן והעצמות לא מפותחות ולכן אני יודע שאני יכול עוד לגבוה המון...אבל פשוט מעצבנת אותי הבעיה בשינה(אני בטוח בזה שגיל העצמות שלי קטן מהגיל הכרונולוגי שלי).
    האם הבעיה בשינה תשפיע לי על הגובה??
    והבעיה בשינה קצת הגזמתי בה:לא היו עשרות לילות לבנים אבל היו כמה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי,רק בבקשה תשובה אחת חשובה לי - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    30/07/2011

    יש חשיובות גדולה לגובה לפני תחילת ההתבגרות. 156 סמ' לפני ההתבגרות מצביע על גובה טוב בסוף ההתבגרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו