מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- TSH גבוה לתינוקתקרלה27/11/2011
שלום רב!
בתי נולדה לפני שבועיים בניתוח קיסרי בשל מצג עכוז.
לאורך ההריון נאמר לי בבדיקות האולטסאונד כי עצם הירך שלה קצרה מהממוצע (כשבוע וחצי פחות מגיל ההריון)
בבדיקת הסקר שלאחר הלידה נמצא TSH גבוה - 211 ובבדיקה חוזרת לאחר 3 ימים נמצא TSH על ערך 220. נאמר לנו שה T4 מאוזן
התחלנו מיד מתן סינטרואיד (חצי כדור ליום, מפורר עם חלב אם) ועלינו לחזור על בדיקת הדם בעוד מספר ימים ולפגוש אנדוקרינולוג בעוד כשבועיים.
רציתי לשאול אם אפשר היה לחזות מראש ואם עלול להיגרם נזק או השפעה כלשהי למרות הטיפול? הבנתי שרמת TSH כזו היא גבוהה באופן חריג. האם הזמן שלוקח לאזן את התוצאות עלול להשפיע על התפתחות בתי ואם יתכנו סימנים לכך בעתיד.
האם יכול להיות מצב בו בלוטת התריס תחזור לתפקוד נורמלי ונוכל להפסיק את הטיפול? איך ומתי יתכן מצב כזה?
בברכה
אם מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TSH גבוה לתינוקת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011מדובר ככל הנראה בתת תריסיות מולדת. זהו מצב קבוע הנגרם לרוב עקב חוסר התפתחות או התפתחות לקויה של הבלוטה. ניתן היה להוכיח זאת על ידי מפוי או בדיקת אולטראסאונד.
יש לוודא שבשלב זה היא מקבלת כדור שלם של סינטירואיד עד לנרמול ה TSH עם מעקב כל שבועיים של תפקודי הבלוטה.
בטיפול טוב רוב הסיכויים שבתכם תגדל ותתפתח באופן דומה לבני גילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה יש בכדור שלם?
קרלה28/11/2011אנחנו גרים בשיקגו. יתכן שהריכוז בכדורים שמוכרים כאן שונה? על האריזה כתוב: synthroid 75 mcg tablet ונאמר לנו לתת לה חצי כדור - 37.5
ובנוסף - מה זה מיפוי אולטרסאונד? היינו צריכים בדיקה מכוונת לבלוטת התריס או שיכלו לזהות את הבעיה בסקירת מערכות רגילה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה יש בכדור שלם? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012אי אפשר לשהות תת תריסיות בסקירת מערכות.
אולטהסאונד ומיפוי הן שתי בדיקות שונות.
חצי מ75 זה באמת 37.5.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפו
היפו03/02/2012היי בתי אותו דבר עם תוצאה גבוהה אשר ירדה במהלך השבועיים של ביקורות מטופלת באלטרוקסין ..רציתי לשאול אותך האם יש לה תסמינים חיצוניים? ומהם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפו - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012מהשאלה לא ברור מה יש לילדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפו
היפו04/02/2012היי יש לילדה תת תריסיות מולדת (היפותירואידיזם) מטופלת באלטרוקסין...האם התסמינים החיצוניים יעלמו עם הזמן ??? מה הסיכוי לגדילה רגילה ואםן ניתן באיזה שהיא בדיקה לשלול משהו ,מקווים מאוד שלא ...אין לנו היסטוריה משפחתית למחלות מולדות זה נפל עלינו כמו רעם ביום בהיר אחד ,בהתחלת הטיפול הילדה נטלה 40 מיקרוגרם ביום ...כנראה שלא השפיע כראוי התוצאה הלכה וגדלה ..כרגע נוטלת 100 מיקרוגרם ביום ...היא תתפתח כראוי ? האם ניתן להדביק את הפער שנוצר חודש ימים בלבד ? אשמח לכיוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
היפו - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/2012משאלתך לא ברור לי בת כמה הילדה ועל איזה תסמינים חיצוניים מדובר .
ממליץ לך לקחתה בהקדם לרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפו
היפו06/02/2012שלום פרופסור אלי הילדה עוד מעט חודשיים שתהייה בריאה ... התסמינים החיצוניים כוונתי היא על הנפיחות בפנים ותווי פנים יחסית גסות נפיחות בעפעפיים .. היה לה גם בצקת ברגליים ... אומנם זה ירד קצת שאלתי האם זה יעלם בכלל כאילו לא היה כלום וכך נראה תוי פנים עדינות של ילדה בגילה ???!! אממה שיש מצבים שהיא פשוט יפייפיההההה בלי עין הרע ויש מצבים שאני שוב רואה בברור את התסמינים האלה יש אפשרות להגיע אלייך לייעוץ?בדיקה ? מעקב וכו'??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)