התבגרות מינית מוקדמת acth-gnrh

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • התבגרות מינית מוקדמת acth-gnrh
    איילת
    02/01/2012

    שלום רב ותודה על הסבלנות

    נתונים:
    ביתי בת 8.4 חודשים.

    נולדה בלידה רגילה בשבוע 41 במשקל 3330 גרם.
    לאורך שנות גדילתה הייתה בכל הפרמטרים שנמדדים באחוזון 97-99 (הקף ראש,משקל,גובה)
    כיום:
    גובה 139 סמ
    משקל 36.8
    bmi-19
    התחילו לה קצת לפני גיל 8 ניצני שדיים, שיעור מועט באיבר המין ומתחת לבית השחי.
    גיל עצמות- רופא הילדים הפנה לצילום כף יד. תוצאה- בוצע בעת גיל ביולוגי- 8 ו-3 חודשים(לפני חודש) , אך גיל העצמות שמצא בבדיקת הרנטגן - 8 ו-10 חודשים.
    תוצאות בדיקת דם- ברזל-152
    androstened-4.30 nmol/l (הטווח התקין לכאורה הרשום הוא בין 0.70-3.50)
    prg-17-oh-0.94 nmol/l(הטווח התקין לכאורה הרשום הוא בין 2.00-4.00)

    גובה האם -1.60 ס"מ. אני קבלתי ווסת בגיל 12 לערך.

    גובה האב-1.72

    אני "סובלת" (אינני סובלת ונכנסתי להריון בקלות, אך כך מכנים זאת??) משחלות פוליציסטיות). האב סובל מעודף כולסטרול.
    אגב זו ביתי היחידה כך שאין לי למי להשוותה לענין התפתחות ואינני יודעת אם זה רלוונטי.
    האנדוקרינולוגית הפנתה לבדיקת acth-gnrh
    ובנוסף לנתונים שציינתי היא כתבה :
    BA=8.10
    CA=8.3
    לא הסבירה מה פירוש.

    לשאלותי:
    מה משמעות הבדיקה אליה הופנתה הילדה?כל שהוסבר שזו בדיקה במהלכה ניתנים הורמונים. איזה הורמונים? באיזה מינון? האם יש תופעות לוואי?
    האם הבדיקה עלולה גם להזיק חלילה מעבר להיותה חשובה לשם אבחנה?
    ולשאלה החשובה מבחינתי- האם לדעתך כלל יש צורך בבדיקה או שניתן להימנע ממנה או להמתין עם ביצועה? האם נדרשת חוו"ד נוספת?

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התבגרות מינית מוקדמת acth-gnrh - תגובה

    פרופ' אלי הרשקוביץ
    04/01/2012

    בתך החלה ככל הנראה את התפתחותה המינית בגיל שהוא מעט צעיר יותר מהגבול התחתון של הנורמה לבנות.
    בבדיקה המוצעת לך יוזרקו לבתך דרך הוריד שני הורמונים ACTH ו GNRH וילקחו דרך פרפרית שתושאר בזרועה דגימות דם קטנות עד שעה לאחר ההזרקה.
    לתבחין אין תופעות לוואי ומטרתו לאמת שאכן מדובר בהתבגרות מינית תקינה מבחינה הורמונלית ולבדוק את תפקוד בלוטות האדרנל.
    המשך המעקב תלוי בממצאי הטסטים אך בעיקר בקליניקה של הבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו