תת-פעילות של בלוטת התריס?

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • תת-פעילות של בלוטת התריס?
    גלעד
    03/06/2012

    שלום רב פרופ',

    בתי בת שנה ו-4 חודשים. בדר"כ בריאה, מפותחת מאוד קוגניטיבית, ורבלית ומוטורית. תיאבון חלש.
    באחוזון 5 בעקומות הגדילה, במשקל ובגובה (היתה קצת ירידה בגדילה לקראת גיל שנה, מאחוזון 10 לאחוזון 5. הורים נמוכים ורזים יחסית, אח בן 4 ממוצע בעקומות הגדילה).
    בבדיקה שגרתית (מכבי) נמצאו TSH=12.53, FT4=12.
    לאחר חודש TSH=11.85, FT4=13.5.
    (בבדיקת ה-TSH שנעשתה בבי"ח מיד לאחר הלידה, הערכים היו תקינים).
    בבדיקות נוספות שנעשו נמצאו ערכים תקינים של:
    IThyroglobulin-TM - 32
    Thyroglobulin Ab - קטן מ20 IU/ml

    האם ניתן להגדיר את הנ"ל כתת-פעילות של בלוטת התריס?
    האם זו תופעה העומדת בפני עצמה, או שיש לחקור גורמים לה?
    האם יש צורך בטיפול תרופתי, כמו סינטרואיד?
    אם כן, האם זהו טיפול נפוץ בתינוקות ומהן תופעות הלוואי שעלולות להיגרם?

    תודה רבה

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תת-פעילות של בלוטת התריס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת-פעילות של בלוטת התריס? - תגובה

    פרופ' אלי הרשקוביץ
    04/06/2012

    זו בהחלט תת פעילות של בלוטת התריס אשר מחייבת טיפול ומעקב רפואי.
    במינון נכון אין לטיפול תופעות לוואי או סיכונים.
    להשלמת ברור הייתי בודק גם נוגדנים ל TPO ומבצע US של בלוטת התריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו