בדיקת תפקודי בלוטת תריס לתינוק

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת תפקודי בלוטת תריס לתינוק
    איה
    24/08/2015

    פרופ׳ שלום רב,
    עד לפני כ15 שנים סבלתי מפעילות יתר של הבלוטה, טופלתי ביוד רדיואקטיבי, ומזה כ15 שנים נוטלת אלטרוקסין ומאוזנת. (יחד עם זאת, בדיקת TSI שביצעתי בהריון הקודם, לפני כשנתיים וחצי, הצביעה על חריגה קלה והערך היה 153 (נורמה בין 0 ל 140)
    לפני כשלושה שבועות נולד לי תינוק. האם עלי לבצע לו בדיקה נוספת לבלוטת התריס פרט לבדיקת הסקר שנלקחה ממנו (ומכל שאר היילודים) בבית החולים (ונמצאה תקינה) ואשר למיטב הבנתי בודקת גם תפקודי בלוטה? במידה והתשובה היא בחיוב, מה המועד הרצוי לבצע הבדיקה לתינוק?
    בתודה ובברכה, מאיה

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת תפקודי בלוטת תריס לתינוק - תגובה

    פרופ' אלי הרשקוביץ
    25/08/2015

    הנוגדנים שהאם מעבירה לעובר נשארים כחודשיים שלושה אחרי הלידה.
    בדרך כלל ההופעה של יתר תריסיות בתינוקות שנולדו לאמהות במצבך היא ב10 ימים הראשונים לחיים.
    אחרי שלושה שבועות אם לתינוק אין שום סימנים קליניים של יתר תריסיות החשש פוחת בהרבה.
    הייתי ממליץ לקחתו לרופא הילדים לבדיקה והערכה מקצועית ואם הכל תקין אין צורך בבדיקת דם כעת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו