בדיקת טסטוסטרון לנערים בגיל ההתבגרות

מנהל הפורום

פרופ` אלי הרשקוביץ
פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164
לקביעת תור אצל פרופ' אלי הרשקוביץ
055-4533164 ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת טסטוסטרון לנערים בגיל ההתבגרות
    מיקי
    06/03/2016

    שלום
    לאחרונה גילינו אצל בני ערכי טסטוסטרון נמוכים 7.2 (כשטווח הנורמה הוא החל מ- 8.1)
    הגילוי נעשה במקרה לחלוטין כשרופא משפחה במהלך בדיקה כשלילד היה חום (וירוס)החליט לשלוח לבדיקת כימיה בדם (כנראה בגלל שידיים נפוחים).
    לפני שנה וחצי ראתה אותו רופאת ילדים ושאלה איך אתה מרגיש עם השינויים הפיסיים והוא ענה שבסדר גמור.לי זה נתן אור ירוק שככה זה והכל תקין.
    בכל אופן אני תוהה :
    1- מה המשמעות של בירור וטיפולים עכשיו בגיל רבע לשמונה עשרה שנייה וחצי לפני הגיוס לצבא (פרולקטין וקורטיזול ובלוטת תריס תקינים).
    2- מדוע לא עורכים בדיקות טסטוסטרון לנערים החל מגיל 12 או 13 אולי לפני כיוון שבניגוד לבנות הסימנים אצלם פחות ברורים לנו ההורים.והכוונה היא באופן יזום . בדיוק כמו שעושים חיסונים .

    כמובן שהחלנו במירוץ נגד הזמן ואלוהיו אבל זה בכנות לא חייב להיות כך .

    אשמח לשמוע דעתכם בעניין .
    תודה

    ליצירת קשר עם מנהל הפורום:
    פרופ' אלי הרשקוביץ - 055-4533164

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת טסטוסטרון לנערים בגיל ההתבגרות - תגובה

    פרופ' אלי הרשקוביץ
    07/03/2016

    אני מסכים שצריך לבדוק את הנערים אך עדיף במקום בדיקת דם לעשות בדיקה גופנית שתגלה בעיות בהתפתחות המינית. הערך שציינתם הוא נמוך ומחייב המשך ברור
    קרוב לוודאי שטיפול יועיל לו במידה ויזדקק
    פנו לאנדוקרינולוג ילדים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה נוספת

    מיקי
    07/03/2016

    לא בטוח שתדע את התשובה המלאה עליה ובכל זאת שאלה שקצת בעייתי לשאול את צה"ל כרגע .
    הנער עבר את המיונים וזומן לגיבוש טיס.
    השאלה היא האם יש בעייה שעלולה להוריד פרופיל או למנוע ממנו את הגיבוש .
    מה המלצתך ? במידה ומתאפשר להמתין לסיום ברור\טיפול במידת הצורך קודם לגיבוש?
    באופן כללי יש מניעה לעבור קורס טיס במצבו?
    הפרופיל שלו כרגע 97 ללא סעיפים וכמובן שנבדק בדיקה מלאה כולל גופנית גם בצו ראשון וגם בירפא .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה קטנה נוספת - תגובה

    פרופ` זאב הוכברג
    09/03/2016

    הצבא יכול לחכות. קודם כדאי להשלים הברור אם יש בעיה רפואית. רק אז תדעו אם זה משפיע על הפרופיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו